جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

درگیری پلیس فرانسه با مخالفان دفن زباله هسته‌ای

دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۲۷
کد مطلب: 596223
یک نیروی پلیس و سه معترض به پروژه دفن زباله های هسته ای در شمال شرق فرانسه در جریان یک درگیری زخمی شدند.
درگیری پلیس فرانسه با مخالفان دفن زباله هسته‌ای
به گزارش جهان نيوزبه نقل از العام، از ماندر آن باروا (Mandres-en-Barrois)، به دنبال تنش های روز شنبه در همین محل، روز یکشنبه نیز حدود 150 تظاهرکننده که چهره خود را پوشانده بودند و به چماق و سنگ مجهز بودند با نیروهای امنیتی مستقر در نزدیکی محل دفن زباله های هسته ای درگیر شدند.

نیروهای امنیتی اقدام به شلیک گاز اشک آور به سوی تظاهرکنندگان کردند.به گفته یک مقام قضایی هشت نفر که هویت آنها فاش نشده است بازداشت شده اند.در درگیری های عصر شنبه نیز حدود 300 معترض به دفن زباله های هسته ای با پلیس درگیر شدند اما به کسی آسیبی نرسید.

گفتنی است استانداری موز (Meuse) هرگونه تظاهرات علیه دفن زباله های هسته ای را ممنوع اعلام کرده بود.در سال 1998 سایت بور (Bure) در شمال فرانسه برای احداث آزمایشگاه زیر زمینی زباله های هسته ای به منظور دفن این زباله ها در عمق 500 متری زمین در نظر گرفته شد.

از زمان شروع پروژه، چندین درگیری در این منطقه بین نیروهای امنیتی و مخالفان دفن زباله های هسته ای در این منطقه به وقوع پیوسته است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *