پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱
گلعلی بابایی:

تقریظ های رهبری نشان کاربلدبودن‌ "حسام‌" است

دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۰۹
کد مطلب: 596205
نویسنده ادبیات دفاع مقدس با بیان اینکه الگوی سبک زندگی من «حمید حسام» است، گفت: تقریظ‌های رهبر انقلاب نشان می‌دهد «حمید حسام» کارش را خوب بلد است.
تقریظ های رهبری نشان کاربلدبودن‌ "حسام‌" است
به گزارش جهان نيوز، در این مراسم گلعلی بابایی نویسنده، محسن مومنی‌شریف رئیس حوزه هنری، علیرضا کمره‌ای نویسنده، محمدرضا سنگری نویسنده، حجت‌الاسلام محمدرضا زائری کارشناس مذهبی، محمدعلی گودینی نویسنده، حمیدرضا حاجی‌بابایی نماینده مجلس شورای اسلامی، مرتضی سرهنگی مدیر دفتر ادبیات مقاومت و پایداری حوزه هنری حضور داشتند.

«محسن مومنی‌شریف» رئیس حوزه هنری در این مراسم با بیان خاطره‌ای گفت: روز 22 بهمن سال گذشته به محضر رهبر معظم انقلاب رسیدیم. در این مراسم تعدادی از اهالی قلم حضور داشتند. رهبر انقلاب استقبال بی نظیری از جمع حاضران داشتند و خطاب به سردار سلگی رزمنده دفاع مقدس و همسر شهید چیت سازیان فرمودند، «من عاشق شهید علی چیت‌سازیان شدم».

وی گفت: رهبر انقلاب خطاب به سردار سلگی فرمودند، «شاید شهرهای دیگر چنین رزمندگانی داشته باشند اما آن شهرها کسانی مانند حمید حسام ندارند».



وی ادامه داد: امشب برای ما خاطره‌انگیز است. یادم می‌آید برنامه‌ای در حوزه هنری برگزار شد که شهید همدانی نیز حضور داشتند هنگامی که صحبت می‌کردند آقای سرهنگی به من گفت او را سیر نگاه کنید اینها شهید هستند.

«گلعلی بابایی» نویسنده در این مراسم اظهار داشت: زمان خیلی زود می‌گذرد. تیرماه سال 1394رونمایی کتاب «وقتی مهتاب گم شد» صورت گرفت. در آن مراسم شهید حاج حسین همدانی و شهید خوش لفظ حضور داشتند. 2 ماه بعد حاج حسین شهید شد و سی ماه بعد نیز خوش لفظ به شهادت رسید.

وی گفت: سابقه آشنایی من با حمید حسام وارد 20 سال می‌شود. در آن ایام کارنامه عملیاتی لشکر را می‌نوشتم. ایشان وقتی مطلع کارمان شده بود خیلی پیگیر بود که حق رزمندگان همدان پایمال نشود.


این نویسنده بیان کرد: وقتی به همدان رفتم با عظمت کار حمید حسام آشنا شدم. وقتی که بحث بازخوانی عملیات‌های رزمندگان همدان بود. ایشان هر هفته رزمندگان را جمع می‌کرد و کسانی را جمع می‌کرد که دسترسی به آن‌ها سخت بود و نتیجه آن بایگانی خیلی خوبی از رزمندگان همدان شد.

بابایی عنوان کرد: برگزاری چندین دوره جشنواره ربع قرن کتاب دفاع مقدس و جشنواره‌ها شعر دفاع مقدس از جمله کارهای حمید حسام بود. حسام را وقتی شناختیم که ایشان بازنشست شد و هر روز بهتر دیروز فعالیت داشت و کتاب‌های مختلفی را در مدت کوتاهی نوشت.
وی خاطرنشان کرد: تقریظ‌های رهبر انقلاب بر کتاب‌های حمید حسام نشان می‌دهد او خیلی خوب کارش را می‌داند. من در 2 سفر که با حمید حسام داشتم متوجه شدم ایشان فراتر از چیزی است که ما درباره ایشان فکر می‌کردیم و از نظر سبک زندگی و نوشتن برای من الگو است.

«حمیدرضا حاجی‌بابایی» نماینده مردم شهرستان همدان در این مراسم گفت: در یک کار تحقیقاتی درباره رشد به این نتیجه رسیدم که خلقت انسان برای آزمایش است. من در مسیر این آزمایش به سه اصل رسیدم که همه انسان‌ها حتما آزمایش می‌شوند. دوم اینکه خدا به هیچ کس بدون آزمایش درجه نمی‌دهد و سوم اینکه هر قدر آزمایش بدهید و پیروز شوید آزمایش بعدی سخت‌تر است.



وی گفت: اگر روزی فکر کردیم آزمایش و امتحانات ما در حال کاهش است نشان دهنده این است که در حال کوچک شدن هستیم. شهیدان همدانی، خوش لفظ و چیت‌سازیان، حمید حسام را انتخاب کردند تا درباره آن‌ها کتاب بنویسد.

نماینده مردم شهرستان همدان بیان کرد: حمید حسام قله‌های بلندی را قرار است طی کند. حمید حسام تاکنون سابقه جبهه‌ای بودن و همراهی با شهدا را تاکنون از دست نداده است. مهم‌ترین ویژگی انسان امتحانات بزرگی است که به واسطه آن رشد داده می‌شود.

در ادامه این مراسم نیز آقامحمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در سخنانی پیرامون تربیت نیروهای انسانی و توجه به این موضوع گفت: آقای حسام یک واکاوی خوبی را از مجموعه نیروی انسانی آغاز کرد که به نظرم هنوز معادنی در استان همدان وجود دارد که هر کدام را بنگرید متوجه می‌شوید چطور چنین اتفاقی رخ داده است.

جواد محقق نیز ضمن بیان ماجرای آشنایی خود با حمید حسام گفت: سال‌ها پیش با معرفی امیرحسین فردی از حضور نویسنده چون حمید حسام  باخبر شدند او کتابی را نوشته بود که در فصلی از آن به برادر و شهید من نیز اشاره شده‌ بود. از آنجا که طی سال‌ها پس از انقلاب تلاش داشتم افرادی در حوزه قلم و نویسندگی فعال هستند را ببینیم و بشناسم در یک روز برفی به دیدار او رفتم تا از زحماتش تقدیر کنم.



«حمید حسام» نویسنده کتاب «وقتی مهتاب گم شد» دراین مراسم طی سخنانی گفت: در سنت جاری مراسمات تقدیر و تشکر از مجری برنامه است. تقدیر برای دیده شدن، چیزی که برای هنرمندان مرسوم است اما فرهنگی که ما در آن زندگی کرده‌‌ایم، دیده شدن مطرح نبود.

وی با اشاره به تلاش شهدا برای گمنامی گفت: این بود که یک روز مزد واقعی را از محضر حق بگیرند. گرفتن هدیه از دست یادگاران شهدا برای من لذت داشت.

این نویسنده ادبیات دفاع مقدس بیان کرد: ما در عملیات‌ها خون نامه می‌نوشتیم تا کسی که شهید می‌شود دیگران را شفاعت کند و دلخوش کرده بودیم شفاعت شویم. در حالی که اگر عهد و میثاقمان محکم نباشد، نباید دل خوش کنیم.



حسام تاکید کرد: نتیجه این جلسات دعا برای عاقبت به خیری ماست. عصاره همه احساساتی که از شهدا دریافتم همین رستگاری است.

در ادامه این مراسم«وهب همدانی» فرزند شهید حسین همدانی در این مراسم گفت: آقای حمید حسام از آن دست کسانی است که حال آدم را خوب می‌کند. روزی که پدرمان را در همدان دفن کردیم آقای حسام آمدند و گفتند قصد دارم خاطرات مادرتان را بنویسیم. ایشان 10 ماه برای کتاب «خداحافظ سالار» را زحمت کشیدند.

وی افزود: با دیدن حمید حسام به یاد همه شهدا و پدرم و حاج ستار و علی چیت‌سازیان و دوستان شهید می‌افتیم. آقای حسام همه جا حال ما را خوب می‌کند. به نظرم زیباترین کار حمید حسام چیزی بود که یک‌سری از شهدا که اسمی از آن‌ها نبود را معرفی کرد که واقعا هر کدامشان ستاره‌ای بزرگی هستند.

فرزند شهید همدانی بیان کرد: مسیری که حمیدحسام طی می‌کند مسیر شهیدان است. دل ما فرزندان شهدا خیلی می‌گیرد که نیاز به ملجع و پناه داریم. نیاز به کسانی داریم که ادای انقلابی‌گری در نیاورند و آن فرد برای ما حمید حسام است.

وهب همدانی تصریح کرد: ما بوی نعنا را با آقای حمید حسام استشمام می‌کنیم و امیدواریم ایشان باشند و دل خانواده شهدا را همچنان شاد کنند.

منبع:تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
رهبر انقلاب خطاب به سردار سلگی فرمودند، «شاید شهرهای دیگر چنین رزمندگانی داشته باشند اما آن شهرها کسانی مانند حمید حسام ندارند».

«حمید حسام» نویسنده کتاب «وقتی مهتاب گم شد» دراین مراسم طی سخنانی گفت: در سنت جاری مراسمات تقدیر و تشکر از مجری برنامه است. تقدیر برای دیده شدن، چیزی که برای هنرمندان مرسوم است اما فرهنگی که ما در آن زندگی کرده‌‌ایم، دیده شدن مطرح نبود.