پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
۹

وزیر کشور: علما درباره موضوع حجاب نگرانی دارند

يکشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۱۶
کد مطلب: 596024
وزیر کشور با اشاره به اینکه اکثریت جامعه متدینین معتقد به حجاب هستند گفت: همه مسئولان و علمای دینی دغدغه ها و نگرانی‌هایی درباره موضوع حجاب دارند.
وزیر کشور: علما درباره موضوع حجاب نگرانی دارند
به گزارش جهان نيوز،‌ عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در نود و هشتمین جلسه شورای اجتماعی کشور که در این وزارتخانه برگزار شد ضمن اشاره به اینکه جلسه بعدی این شورا با موضوع حجاب برگزار می‌شود در این خصوص، اظهار داشت: طی چند روز گذشته در سفری که به قم داشتم در خدمت جامعه مدرسین حوزه علمیه بودم. علمای این حوزه با حسن نیت و توجه کامل مسائل کشور را پیگیری می‌کنند.

وی با بیان اینکه جامعه ما جامعه متدینی است و علمای دینی مورد توجه و جزو کانون‌ها و مراجع اصلی مردم محسوب می‌شوند، گفت: آنها نگرانی‌هایی در خصوص مسئله حجاب داشتند البته این دغدغه، دغدغه همه هست و جامعه ما دینی است و متناسب با آن قوانین آن هم نیز باید اسلامی باشد.
وزیر کشور خاطرنشان کرد: تحولات اجتماعی سبک زندگی و تکنولوژی‌های حاضر در کشور باید در موضوع حجاب تجلی یابد. ما متولی این امر هستیم لذا باید این موضوع را پیگیری کرده و اقدامات و ارزیابی‌های لازم را در این خصوص داشته باشیم.

رحمانی فضلی با بیان اینکه نگاه ما به مسئله حجاب نگاهی جرمی نیست بلکه نگاهی فرهنگی است، افزود: در جلسه بعدی که با همین موضوع برگزار می‌شود راه حل‌های قابل اجرا و عملیاتی ارائه می‌شود، این راه حل‌ها نباید به نیروی انتظامی و گشت ارشاد ختم شود؛ مگر اینکه با شبکه فساد مواجه باشیم.

وی تصریح کرد: نیروی انتظامی و قوه قضاییه قطعا به تنهایی نمی‌توانند این اقدامات را انجام دهند بلکه در مسئله حجاب محور اصلی باید مردم باشند.

وزیر کشور در پایان با اشاره به آماری درباره اعتقاد به حجاب، گفت: دوسال قبل آقای خاموشی آماری دادند که براساس آن 93 درصد مردم ما متدین و معتقد به حجاب هستند. حال باید چه کنیم که این 93 درصد در مظاهر مختلف تجلی یابد.

منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
چرا همیشه علما فقط در مورد حجاب نگرانند؟ یعنی مشکل دیگه ای نیست؟ حق الناس پایمال نمیشه؟ حق الناس مهمتره یا حجاب؟
Iran, Islamic Republic of
همه بیماری ها مهم است. اگر شما همزمان سرت بد جوری شکست و دستت هم زخمی برداشت به هر دو می رسی نمی گویی حالا اول سرم و دستم هم مهم نیست! اگر هم ببرندت بیمارستان به هر دو می رسند نه فقط سرت. البته به سر توجهشان بیش تر است ولی به دستت هم می رسند.
Iran, Islamic Republic of
رضا شاه نتونست چادر رو از سر زنا بکشه اینام نمی تونن به زور مردم رو چادری کنن کلا هیچ کاری زوری نمیشه
Iran, Islamic Republic of
بحث زور و اختیار نیست. اگر مسلمانی در اسلام شرب خمر، مواد مخدر، دزدی، رشوه خواری و اعمال خلاف عفت و بی‌حجابی و روزه خواری در ماه مبارک رمضان و....ممنوع است، ممنوع! اگر هم مسلمان نیستی و آزادی و بنده خدا نیستی هر حرفی می توانی بزنی. الان احکام اسلام در این کشور قانون است و مثل هر کشور دیگری باید به قانون احترام گذاشت.
Iran, Islamic Republic of
عجیب است که مسوولین و مدیران فقط حرف می زنند و عمل ندارند. اگر نگرانی یک کاری بکن. باید همه چیز تبدیل به بحران شود تا شاید شما کاری کنید. این همه شهید نشدند که به احکام الهی دهن کجی بشود.
Iran, Islamic Republic of
دولتی هادر مورد هزینه زندگی کارگران . اختلاسهای تیلیاردی . حقوقهای نجومی . املاک نجومی . هزینه شدن بیت المال در سوریه و فلسطین و لبنان . نزول خوری بانکها . ورشکسته شدن کارخانجات . کودکان کار نگرانی ندارند ؟ ...
الهم عجل لولیک الفرج
Iran, Islamic Republic of
رحمانی فضلی:نگاه ما به مسئله حجاب نگاهی جرمی نیست بلکه نگاهی فرهنگی است.
نکته: نقطه شروع فساد همین نوع نگاه است که ظاهر قشنگ و شیک و نازی دارد ولی بستر هر فسادی می تواند باشد و در واقع دور زدن قانون رسمی کشور است. کار فرهنگی در جامعه سریع نتیجه نمی دهد و معمولا بسیار طول می کشد و در بلند مدت جواب می دهد. حداقل 12 سال دارند درس می خوانند و از حلال و حرام مطلع و از فلسفه اعمال ولی چون فاضلاب شبکه های اجتماعی را باز گذاشته اند وضع این است چون دشمن هم دارد کار فرهنگی می کند برای فساد جامعه. با این نوع استدلال شما نباید کسی را اعدام کنید یا به زندان بیندازید و کلا نباید مجازات کنید و...بلکه در مورد همه باید کار فرهنگی کنید. اگر فردی مثلا رشوه می گیرد نباید او را مجازات کنید بلکه باید در موردش کار فرهنگی کنید! اگر کسی مزاحم همسرتان می شود نباید او را دستگیر و مجازات کنید بلکه باید در موردش کار فرهنگی کنید و اگر...! شما در خانه تان هم فقط کارفرهنگی می کنید نسبت به بچه هایتان؟! شما باید مطابق قانون عمل کنید و در کنارش کار فرهنگی هم انجام دهید. در ضمن بعضی ها می دانند کاری غلط و...است ولی دلشان می خواهد آن کار را انجام دهند در مورد اینها کار فرهنگی فایده ندارد. با این استدلال ایشان با این اغتشاشگران و ... هم حتما داشتید کار فرهنگی می کردید که 5 شهید مظلوم روی دست ما گذاشتید!!!
Iran, Islamic Republic of
درسته اصلا هر کی می گه می خواییم کار فرهنگی بکنیم یعنی نمی خواد کاری بکنه یعنی نه کار فرهنگی میکنه نه جلوی فساد و فحشا و بی بند و باری و هرزگی و..می ایسته. تجربه این 5 ساله حداقل نشون داده.
Iran, Islamic Republic of
حجاب یک تکلیف صرفا مذهبی و عبادی شخصی نیست که بدلخواه افراد واگذار شود، بلکه یک ضرورت برای سلامت، آرامش و پیشرفت جوامع انسانی است. علاوه بر اینکه رعایت حجاب در تمام ادیان الهی سفارش شده، به حکم عقل سلیم هم بی حجابی و بدتر از آن، خودآرایی و خودنمایی یک معضل بزرگ فرهنگی-اجتماعی است. زیرا توجه جامعه را از ارزشهای والای اخلاقی سلب و به سمت ابتذال و التذاذ نامشروع جلب می کند. همچنین باعث یک رقابت بشدت مسری و مخرب و غیرانسانی می شود که در آن ملاک ارزش گذاری افراد نه میزان صلاحیت و استحقاق، بلکه میزان فریبندگی جسمی خواهد بود و این به انحطاط و سقوط اخلاقی، روحی، و حتی اقتصادی جامعه می انجامد.
معمولا می گویند رعایت حجاب یک انتخاب شخصی است و باید آزاد باشد. اما کسی نمی پرسد چرا برای نبستن کمربند داخل خودرو که امری کاملا شخصی است باید جریمه پرداخت؟ چون در صورت بروز حادثه و معلولیت یا فوت، جامعه نیز دچار خسارت می شود. پس نبستن کمربند امری شخصی نیست. در مورد معضلاتی مثل اعتیاد نیز همینگونه می توان نظر داد که اعتیاد فرد به خودش مربوط است و ربطی به جامعه ندارد. اما معمولا همه می گویند خیر! جلوی اعتیاد را باید گرفت و معتاد را باید ایزوله و قرنطینه کرد تا به جامعه آسیب نرساند!
البته بین اعتیاد و بی حجابی یک تفاوت بزرگ وجود دارد. معتاد، منفور یا مورد ترحم جامعه است، در حالیکه بی حجاب هفت قلم بزک کرده، تلویحا مورد تحسین و تشویق قرار می گیرد و بی حجابی (طبق القائات خناسان) نشانه تمدن و پیشرفت معرفی می شود. پس مبارزه با معضل بی حجابی عزم بیشتری می طلبد.
متاسفانه دولتها و مسوولان دوره های مختلف (بویژه این آخری) به منظور رای آوری و منافع دنیوی در لفافه حتی از بی حجابان جانبداری کرده و می کنند. حضرات در توجیه ذبح منافع جامعه زیر پای منافع شخصی و جناحی خود، مزورانه می گویند این مسائل اقناعی و ارشادی است، نه دستوری! به کار "مردم" چه کار دارید؟ "مردم" را راحت بگذارید!
کار فرهنگی و اقناعی به جای خود، اما سوال اینجاست که اگر علیرغم تمام استدلالهای عقلی در باب ضرورت رعایت حجاب در جامعه، باز عده ای بخواهند بخاطر منافع و امتیازات مادی یا رذائل اخلاقی مانند تمایل به قانون شکنی یا فحشا، به حرمت حجاب اهانت کنند که می کنند، حکومت چه واکنش و راهکاری برای جلوگیری از قبح زدایی و گسترش بی حجابی دارد؟