پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

صدا و سیما دست از لجاجت برمی‌دارد؟

يکشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۲۵
کد مطلب: 595992
تاکید اینفانتینو بر حل مشکل حق پخش تلویزیونی در ایران نشان از اهمیت این موضوع برای سران فیفا دارد و در همین راستا فدراسیون فوتبال در حال اجرای یکی از بهترین راهکارهای خود در چند سال اخیر است، به شرطی که این بار به خاطر مصلحت عده‌ای و به هدر رفتن سرمایه فوتبال، تعلل نکنند.
صدا و سیما دست از لجاجت برمی‌دارد؟
به گزارش جهان نيوز، جیانی اینفانتینو در سفر به ایران، درباره موضوعات مهمی به صحبت پرداخت. پیش از سفر ریاست فیفا به ایران، اهالی فوتبال انتظار ورود او به مناقشه ایران و عربستان و تضییع حق فوتبال ایران را داشتند و خود ریاست فیفا هم موضوع ممنوعیت حضور بانوان در ورزشگاه را دنبال می کرد.

با این وجود اینفانتینو در جلسه با خانواده فوتبال و دیدار با حسن روحانی روی موضوع مهمی تاکید کرد. او با ابراز تعجب از پرداخت نشدن حق پخش تلویزیونی در فوتبال ایران می‌گوید  اگر ایران نمی‌خواهد جایگاه و موقعیت خود را در فوتبال دنیا از دست بدهد، بسیار حیاتی و مهم است که حق پخش تلویزیونی به باشگاه‌های ایران پرداخت شود. این اتفاق در همه جای دنیا رخ می‌دهد و ایران نمی‌تواند از این مقوله جدا باشد.

رییس فدراسیون بین المللی فوتبال همچنین از مسئولان دولت و ورزش ایران درخواست کرد که برای حل این مشکل تصمیم درستی بگیرند. او تاکید کرد در غیر این صورت برای آخرین بار به ایران می‌آید تا آن را به خاطر موفقیت هایش تحسین کند.

صحبت‌های اینفانتینو درباره نیامدن به ایران دو پهلو بود. او ابتدا به این اشاره کرد که اگر حق پخش که مهمترین منبع درآمد فوتبال است پرداخت نشود، فوتبال ایران ورشکست می‌شود و مطمئنا موفقیتی هم در آینده نخواهد داشت که به خاطر آن تشویق شود. از طرفی رییس فدراسیون جهانی فوتبال به این هم اشاره کرد که همکاری نکردن مسئولان فوتبال ایران در حل مشکل حق پخش، نشان دهنده همکاری نکردن آنها با این نهاد است و طبیعتا آمدنش به ایران معنی ندارد.

رییس سوییسی فیفا در دیدار با رییس جمهور و وزیر ورزش هم به موضوع حق پخش اشاره کرد و از مسئولان عالی رتبه کشور کمک خواست.
اهمیت حق پخش تلویزیونی برای ادامه بقای فوتبال ایران به حدی اهمیت دارد که ریاست فیفا را هم به فکر انداخته و او به مسئولان می‌گوید نمی‌تواند اجازه پرداخت نشدن حق پخش به فوتبال ایران را بدهد.

در همین راستا، مهدی تاج چند روز پیش از حضور اینفانتینو در ایران جلسه‌ای را با مدیران فوتبال ایران برگزار کرد که بر اساس این مصوبه تا ۲۰ اسفند به صدا و سیما فرصت داده شده که تکلیف حق پخش را تعیین کنند. او به عنوان رییس فدراسیون فوتبال اعلام کرد که ورود نکردن صدا و سیما به این موضوع به منزله این است که فدراسیون و سازمان لیگ می‌توانند به سراغ پخش کننده‌های خصوصی فوتبال مانند شکبه‌های اینترنتی بروند که ثابت کرده درآمد هنگفتی از این محل به دست می‌آید.

بدون شک بعد از گذشت چندین سال از پرداخت نشدن حق پخش - با وجود مصوبه مجلس شورالی اسلامی برای پرداخت حق پخش - سخت افزارهای لازم برای پخش اینترنتی فراهم است و هواداران تیم‌های استقلال و پرسپولیس حاضرند برای تماشای فوتبال تیم محبوبشان مبلغ ناچیزی را پرداخت کنند که در نهایت تبدیل به مبلغ هنگفتی می‌شود و تیم‌ها با تغذیه از این محل، موجب توسعه فوتبال ایران شوند.

آخرین اولتیماتوم فوتبال ایران به صدا و سیما، نامه مهدی تاج به عنوان نماینده باشگاه‌ها بود که اعلام کرد به عنوان وزیر ورزش مصوبه باشگاه‌ها برای تعیین تکلیف حق پخش را به مسئولان صدا و سیما برساند چرا که بعد از ۲۰ اسفند به سراغ پخش‌ کننده‌های خصوصی خواهند رفت.

اتخاذ چنین تصمیمی از سوی باشگاه‌ها یکی از بهترین راهکارهای ممکن برای حل پخش تلویزیونی است به شرطی که مو به موی این مصوبه اجرا شود و دیگر زمان و سرمایه فوتبال ایران به هدر نرود.

منبع:ایسنا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *