چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

سلفی حریری و پسران سعودی پس از بحران استعفا

يکشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۲۹
کد مطلب: 595916
نخست‌وزیر لبنان برای اولین بار از زمان استعفای خود با ولیعهد سعودی دیدار کرد.
سلفی حریری و پسران سعودی پس از بحران استعفا
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم ، سعد الحریری نخست‌وزیر لبنان شامگاه جمعه با محمد بن سلمان ولیعهد سعودی دیدار کرد.خبرگزاری عربستان روز شنبه اعلام کرد که دو طرف در این دیدار درباره روابط دوجانبه و آخرین تحولات منطقه رایزنی کردند.حریری صبح شنبه در صفحه خود بر روی توییتر، عکسی از سلفی خود در کنار محمد بن سلمان و برادر وی را منتشر کرد که همگی لبخند بر لب دارند.

حریری در زیر عکس خود نوشت: در کنار محمد بن سلمان عبدالعزیز ولیعهد خادم الحرمین الشریفین و شاهزاده خالد بن سلمان سفیر عربستان در آمریکا.این اولین دیدار بین بن سلمان و حریری از زمان بحران استفعفای وی تاکنون به شمار می‌رود.

نخست‌وزیر لبنان چهارشنبه گذشته برای سفری رسمی وارد عربستان شد و در همان روز با سلمان بن عبدالعزیز پادشاه سعودی دیدار کرد. دو طرف در این دیدار درباره روابط دوجانبه و آخرین تحولات لبنان بحث و تبادل نظر کردند.نخست‌وزیر لبنان روز شنبه 13 آبان در اقدامی غافلگیرکننده از ریاض پایتخت عربستان سعودی کناره‌گیری خود را اعلام و اظهاراتی علیه جمهوری اسلامی ایران و حزب الله مطرح کرد.

حریری دو هفته در ریاض به سر برد و سپس به پاریس و از آنجا با میانجیگری فرانسه وارد بیروت شد و سپس استعفای خود را پس گرفت.نخست‌وزیر لبنان سال‌های زیادی را در عربستان زندگی کرده و بعد از آغاز فعالیت‌های سیاسی خود بعد از ترور پدرش، از حمایت‌های عربستان برخوردار بوده است.از زمان بحران استعفای حریری، نفوذ عربستان در لبنان کاهش یافته و تحلیلگران از بحران در روابط بین حریری و ریاض سخن می‌گویند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *