پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

کوله‌پشتی‌های ضد گلوله برای دانش‌آموزان آمریکایی

يکشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۱۹
کد مطلب: 595845
در پی افزایش حمله‌های مرگبار در مدارس آمریکا، والدین دانش‌آموزان برای خرید کوله‌پشتی‌های ضد گلوله اشتیاق نشان داده‌اند و باور دارند با خرید این کوله‌پشتی‌ها، فرزندشان کمی احساس امنیت خواهند کرد.
کوله‌پشتی‌های ضد گلوله برای دانش‌آموزان آمریکایی
به گزارش جهان نيوز، رسانه‌های غربی نوشته‌اند که از ابتدای سال ۲۰۱۸ تاکنون، ۱۸ تیراندازی درمدارس آمریکا رخ داده است. عادی شدن خشونت‌های تسلیحاتی در آمریکا و عدم توجه به کاهش این آمار، پیامدهای ناخوشایندی را به همراه دارد که می‌توان به حمله مرگبار به دبیرستان فلوریدا و مرگ ۱۷ دانش‌آموز در دو هفته گذشته، اشاره کرد.

از ژانویه سال ۲۰۱۳ میلادی تاکنون حداقل ۲۹۱ مورد تیراندازی در مدارس آمریکا گزارش شده است و در پی وقوع هر کدام از این حوادث، درخواست‌ها برای محدود کردن هرچه بیشتر قوانین مربوط به فروش سلاح و مالکیت آن مطرح می‌شود اما به علت سودی که از فروش سلاح گرم به جیب بعضی از قاچاقچیان، افراد و حتی سازمان‌ها و ارگان‌ها می‌رود، این اتفاق رخ نمی‌دهد. 

* مرگ سالانه ۱۳۰۰ کودک با سلاح گرم
طبق تحقیقاتی که در مجله اطفال (Pediatrics) منتشر شد، از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴، به طور میانگین سالانه یک‌هزار و ۲۹۷ کودک آمریکایی در نتیجه جراحات ناشی از شلیک گلوله جان خود را در آمریکا از دست داده‌اند.

* بازی با اسلحه رایج‌ترین علت مرگ‌های غیرعمدی مرتبط با سلاح گرم
بازی با اسلحه، رایج‌ترین علت مرگ‌های غیرعمدی مرتبط با سلاح گرم است که در اکثر موارد کودکان به سمت یکدیگر تیراندازی می‌کنند و به مرگ آنها منتهی می‌شود. 
* لابی قدرتمند سلاح گرم
آزاد بودن استفاده از سلاح در آمریکا روزانه به بروز خشونت‌های مرتبط با شلیک گلوله در سراسر این کشور منجر می‌شود؛ اما لابی سلاح در این کشور به اندازه‌ای قدرتمند است که حتی کنگره این کشور نیز حاضر نشد قوانینی را برای کنترل حمل سلاح در آمریکا به تصویب درآورد.

* سلاح گرم سومین علت اصلی مرگ و میر در میان کودکان آمریکا
به نوشته رسانه‌های آمریکایی، اسلحه گرم، سومین علت اصلی مرگ و میر در میان کودکان آمریکاست و همچنین میزان خودکشی با اسلحه نیز در این کشور افزایش یافته است.

* مرگ روزانه ۹۶ آمریکایی با سلاح گرم
سی‌ان‌ان نوشت: بنابر آمار ارائه شده از سوی «هر شهر برای امنیت سلاح» (Everytown for Gun Safety)، روزانه به طور متوسط ۹۶ آمریکایی بر اثر حوادث تیراندازی کشته می‌شوند.
برای هر فردی که به ضرب گلوله کشته می‌شود، بیش از دو نفر دیگر نیز مجروح می‌شوند که از این تعداد حدود هفت نفر کودک و نوجوان هستند.

* مرگ ۳۸ هزار آمریکایی با سلاح گرم در سال ۲۰۱۶
داده‌های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده آمریکا نشان می‌دهد: سال ۲۰۱۶،سلاح گرم جان بیش از ۳۸ هزار نفر را گرفت؛ سال ۲۰۱۶، دومین سال متوالی‌ بود که شمار مرگ و میر در اثر اسلحه در آمریکا افزایش یافته بود.

* آمریکا در صدر مرگ و میر کودکان در اثر شلیک گلوله
مطالعه محققان سی‌دی‌سی همچنین نشان داد که ایالات متحده بیشترین میزان مرگ و میر کودکان در اثر شلیک گلوله را دارد.

* اسلحه انتخاب اول برای خودکشی
آمارگیری مقامات آمریکایی نشان می‌دهد، در حالی‌که خودکشی با روش‌های دیگر رو به کاهش است، اما با استفاده از سلاح گرم شدیداً رو به افزایش است و به عبارتی دیگر به علت دسترسی آسان به آن، انتخاب اول افراد برای خودکشی،
اسلحه است.

* احساس امنیت با کوله‌پشتی‌های ضد گلوله
 بسیاری از خانواده‌های آمریکایی که نگران امنیت فرزندان خود در مدارس این کشور هستند به خرید کوله‌پشتی ضد گلوله روی آورده‌اند. 

* تیراندازی در دبیرستان داگلاس و نگرانی بیش از پیش والدین
پس از تیراندازی خونین در دبیرستان داگلاس ایالت فلوریدا آمریکا که منجر به کشته شدن ۱۷ دانش‌آموز و زخمی شدن بیش از ۵۰ نفر شد، والدین دانش‌آموزان بیش از هر زمان دیگری احساس ناامنی می‌کنند.

* سبُکی ویژگی شاخص کوله‌پشتی‌های ضد گلوله
به گفته کارشناسان تسلیحات، کوله پشتی‌های ضد گلوله ویژه دانش‌آموزان با لایه مخصوص و سبک قادر هستند سپر بدن و سر دانش‌آموزان در برابر ورود گلوله‌های «مگنوم۳۵۷»، «مگنوم۴۴»، «گلوله های ۹ میلی متری» و «کالیبر۴۵» شوند.

به نظر می‌رسد آمریکایی‌ها به جای حل مشکل استفاده از اسلحه در اماکن عمومی و منع خرید و فروش آن، به راهکارهای دیگری مانند کوله‌پشتی‌های ضدگلوله پناه برده‌اند که تنها مُسکنی کوتاه مدت محسوب می‌شود و در برابر خطرات حمله با اسلحه، نمی‌تواند حافظ خوبی برای جان دانش‌آموزان آمریکایی باشد.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *