پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
شهردار تهران:

اغلب معلولان در خانه هایشان زندانی شده اند

شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۳۲
کد مطلب: 595701
شهردار تهران روز شنبه در آیین اختتامیه پارالمپیاد ورزش محلات شهر تهران افزود: تهران از نظر تلقی شهر دوستدار معلول از کمبودهای زیادی رنج می برد و اغلب معلولان در خانه های خود زندانی شده اند.
اغلب معلولان در خانه هایشان زندانی شده اند
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایرنا، محمدعلی نجفی با اشاره به اینکه 10 درصد از جمعیت هر شهر را معلولان تشکیل می دهند گفت: متاسفانه در شهر تهران به میزان 10 درصد رفت و آمد معلولان را مشاهده نمی کنیم که علت آن آماده نشدن شهر برای تردد معلولان است.

شهردار تهران با اشاره به مجموعه ورزشی قمر بنی هاشم اظهار کرد: در مرحله اول باید اماکن ورزشی بیشتری در اختیار معلولان قرار گیرد و سپس با تامین بودجه تعداد این مجموعه ها در شهر تهران افزایش پیدا کند.

وی در ادامه با بیان اینکه ورزش معلولان نماد هویت و همت است خاطرنشان کرد: وقتی کسی با محدودیت های جسمی به افتخارات جدی دست پیدا می کند بیانگر این است که محدودیت های جسمی نمی تواند مانع رشد و تکامل باشد.

به گفته وی آنچه می تواند مانع تکامل و تعالی انسان باشد محدودیت های فکری و اخلاقی است.

نجفی با بیان اینکه شهرداری به عنوان نهادی که مسئولیت زیست پذیر کردن شهر را برعهده دارد گفت: باید تهران را به شهری همرا با آرامش و آسایش تبدیل کنیم.

وی افزود: ورزش علاوه بر جنبه های ایجابی دارای جنبه های سلبی یعنی آنچه می تواند جلوی ناهنجاری ها را بگیرد، نیز است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *