جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

حمایت مصر از عملکرد نظام سوریه در غوطه

شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۱
کد مطلب: 595686
نماینده دائم مصر در سازمان ملل در جلسه فوق‌العاده شورای حقوق بشر سازمان ملل که به منظور بررسی اوضاع غوطه شرقی دمشق برگزار شد، به حمایت از عملکرد نظام سوریه در این منطقه پرداخت.
حمایت مصر از عملکرد نظام سوریه در غوطه
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، علا یوسف، نماینده دائم مصر در سازمان ملل و سازمان‌های بین‌المللی در ژنو با تاکید بر اینکه گروه‌های افراطی علت درگیری و آشوب در غوطه شرقی دمشق هستند اعمال خشونت علیه غیرنظامیان و سازمان‌های مدنی و  هدف قرار دادن آنها از سوی هر طرفی را محکوم کرد.

علا یوسف گفت: مصر نیز نسبت به قطعنامه ۲۱۶۵ درباره ورود کمک‌های بشردوستانه به سوریه از طریق مرزها که در دسامبر ۲۰۱۷ صادر شد، مسؤول است و ما بر این باوریم که این قطعنامه می‌تواند بار درد و رنج را از دوش مردم سوریه بردارد.

وی همچنین افزود: ما می‌خواهیم بر همکاری جامعه بین‌الملل برای مقابله با گروه‌های افراطی دسته‌بندی شده که داعش، جبهه النصره و گروه‌های تابع آنها در صدر این لیست قرار دارند، تاکید کنیم و این گروه‌های افراطی و تندرو هستند که باعث افزایش درگیری‌ و تنش و درد و رنج انسانی چندین ساله مردم سوریه و بی‌نتیجه ماندن تلاش‌ها به منظور حل و فصل سیاسی بحرانی این کشور شده‌اند.

این مقام مصری در عین حال بر توقف هرگونه حمایت خارجی از گروه‌های افراطی تاکید کرد.

وی ادامه داد: ما از جامعه بین‌الملل می‌خواهیم تا به منظور توقف اعمال خصمانه به عنوان اساس احیای ثبات در سوریه و اجرای قطعنامه ۲۴۰۱ شورای امنیت مبنی بر اجرای آتش بس انسانی ۳۰ روزه در غوطه شرقی وارد عمل شود. این توافق آتش‌بس به منظور ایجاد گذرگاه‌های انسانی امن و تضمین خروج امن غیرنظامیان جهت تامین نیازهای انسانی‌شان و تخلیه پزشکی بیماران و زخمی شدگان به منظور برقراری آرامش در سراسر کشور صورت گرفته است.

وی افزود:  این آتش‌بس مقدمه حل و فصل سیاسی بحران سوریه به رهبری سازمان و طبق قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت خواهد بود.

علا یوسف همچنین تصریح کرد: مصر نیز مانند طرف‌های دیگر نسبت به ادامه محاصره، مانع‌تراشی در کمک‌رسانی‌ها و عدم توجه به هدف قرار دادن غیرنظامیان در مناطق مختلف سوریه از جمله دمشق که شاهد عملیات، مداخله‌های نظامی و حملات هوایی هستند، نگران است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *