چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

لزوم توجه جدی به صنعت گردشگری در کشور

شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۲۳
کد مطلب: 595658
عضو هیئت‌علمی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری بر لزوم توجه جدی به صنعت گردشگری در کشور تاکید کرد.
لزوم توجه جدی به صنعت گردشگری در کشور
به گزارش جهان نيوز،  وی همچنین رویکرد دولت به بحث توسعه گردشگری را مثبت دانست و اظهارداشت: گردشگری در زمینه اشتغال و درآمدزایی بسیار نقش آفرین است.
 
عضو هیئت‌علمی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری گفت: توسعه گردشگری نیازمند ایجاد زیرساخت‌های (سخت‌افزاری و نرم‌افزاری) مناسب است.

وی در ادامه افزود: بدون شک صنعت گردشگری با توسعه عوامل زیربنایی و زیرساخت‌ها (سخت‌افزاری) و همینطور عوامل فرهنگی، تبلیغاتی و اطلاع رسانی ملی و بین المللی (نرم‌افزاری) در کشورتوسعه می‌یابد.

رضایی اظهارداشت: اقامتگاه مناسب یکی از شاخصه‌های مهم توریسم و زیرساخت‌های اساسی توسعه صنعت گردشگری به شمار می‌رود.
وی گفت: در دنیای امروز تنها هتل‌های لوکس و چند ستاره را نمی‌توان اقامتگاه‌های توریستی و جالب توجه دانست بلکه ژانرهای دیگر و جذاب‌تری با فضا و کاربری مطلوب‌تر معرفی و ایجاد شده‌اند که اقامتگاه‌های بوم گردی از جمله این موارد است.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری ضمن اشاره به این جمله که اقامت‌های بوم‌گردی (اکولوژ) در کشور رو به گسترش است، افزود: تقاضا برای این نوع اقامتگاه‌ها امروز خیلی بیشتر از هتل‌های پنج ستاره است.

وی با تاکید بر معرفی ظرفیت‌های گردشگری ایران در سطح دنیا گفت: متاسفانه تاکنون به نحو بایسته و شایسته جاذبه‌های گردشگری کشور به جهانیان اطلاع‌رسانی نشده است.

رضایی اذعان داشت: معرفی ظرفیت‌های بی‌بدیل گردشگری ایران به جهانیان نیازمند برنامه ریزی مناسب و عزم جدی است.

وی تاکید کرد: کشور برای جذب هرچه بیشتر گردشگران خارجی نیازمند اطلاع‌رسانی، معرفی و تبلیغات است.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه گردشگری در ایران هیچ وقت به عنوان یک اولویت مطرح نبوده است، گفت: این در حالی‌ است که با توجه به جایگاه گردشگری صنعت مزبور باید در اولویت کشور قرار گیرد.

وی افزود: صنعت گردشگری عاملی مهمی در جهت توسعه اقتصادی است بنابراین می‌طلبد مسئولان به این صنعت بیش از هر زمان دیگری توجه داشته باشند.

 
منبع: رادیو گفت‌وگو
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *