چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

زندگی نامه شهید قربانعلی اسماعیلی

شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۰۱
کد مطلب: 595591
گوشه‌ای از زندگی‌نامه شهید قربانعلی اسماعیلی از شهدای هشت سال دفاع مقدس را در اینجا بخوانید.
زندگی نامه شهید قربانعلی اسماعیلی
به گزارش جهان نيوز، حماسه دفاع مقدس روز به روز بالنده‌تر شد و جوانان ما چونان کوهی استوار در برابر تهاجم دشمن ایستادند. مقدس‌ترین و با ارزش‌ترین استقامت، دفاع از عقیده است و بدون شک دوران هشت ساله جنگ تحمیلی عراق علیه ایران از افتخارات بزرگ و بی‌نظیر ایران اسلامی است.
شهادت زندگانی جاودانه یافتن است؛ اوج و عروج تعالی است. شهادت تکامل ایمان و نهایت خلوص قلب‌هاست. شهادت مردن تحمیلی نیست، انتخاب آزادانه و آگاهانه است؛ خلوت عاشق و معشوق است.

شما می‌توانید در ادامه شرح کوتاه زندگی شهید قربانعلی اسماعیلی یکی از شهدای دوران دفاع مقدس را بخوانید؛

شهید قربانعلی اسماعیلی سال 1330 در روستای چیانه از توابع نقده در سال 1359/6/20 در جاده اشنویه بر اثر انفجار مین به شهادت و در گلزار شهدای این شهرستان به خاك سپرده شد.

شهید گرانقدر در سال 1330 در یكی از روستاهای شهرستان نقده به نام چیانه در خانواده متدین و معتقد و مستضعف پا به عرصه گیتی نهاد. ایشان براثر بی بضاعتی خانواده از تحصیلات محروم گشت و برای معیشت زندگی و تلاش برای خانواده تا پای جان می كوشید. وی در شغل بنائی مهارت كامل داشت و از این طریق روزی رسان خانواده بود.

در تواضع و فروتنی در برابر ایزد بی همت و در قبال والدین و اطرافیان مشهور بود. در سلام دادن بر همه كس تقدم می گرفت و به خاطر حسن خلقی همه به او عشق و محبت می ورزیدند. در همكاری و تعاون زبانزد خاص و عام بود. با توجه به شغلی كه داشت برای همگان مثمر ثمر بود و از خود فداكاری نموده و مشكلات دیگران را رفع می نمود.

در زمان شروع انقلاب اسلامی كه ایشان به تدریج بزرگ می شد در تمامی صحنه های انقلاب حاضر و در مساجد فعالیت چشمگیری داشت. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در ژاندارمری به صورت جوانمرد مشغول خدمت شد و در مأموریتهای مختلف در پایگاه های آذربایجان به دفاع از اسلام و انقلاب پرداخت و به مبارزه علیه گروهكهای الحادی و منافقین ضد اسلام كه به كمك ابرقدرتها و پشتوانه رژیم بعث عراق غائله كردستان را بر پا كرده بودند مشغول شد و هفته ای یك روز، در منزل حضور داشت. مابقی ایام به سركوب ضد انقلاب و مزدوران خودفروخته سپری می كرد. نقش ایشان در پایگاه های میرآباد، جلدیان، دربند و قلات به وضوح آشكار بود و دوستانش شاهد شجاعت و دلاوریهای او بودند.
ایشان از جمله افتخارات روستا قلمداد می شد.

با وجود اینكه ایشان صاحب زن و فرزند و عائله تحت تكفل بود ایمانش ایجاب نمی كرد كه روزی را به منزل بگذارند، و در راحتی و آسایش مطلق به سر برد و همرزمانش در لباس خون غوطه ور شوند.
جای جای مناطق عملیاتی با نام و ایثار او مأنوسند و سرزمین شهادتش از خون وی سیراب و نمونه اعلای مظهر استقامت و ایثار گشته است. و این بار عاشقی دلباخته پس از عمری مبارزه و ستیز در سال 59/6/20 در جاده اشنویه - نقده بر اثر انفجار مین به شهادت رسیده و خون سرخش راهگشای سنگرهای آزادمردان مسلمان به سوی فتح و پیروزی گشت.

خوشا آنان كه با شهادت خود زندگی ساز امت محمدی (ص) شدند.

منبع:باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *