شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

گفتگوی ترامپ با سران آلمان و فرانسه درباره سوريه

شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۰۰
کد مطلب: 595549
رئیس جمهور آمریکا با سران آلمان و فرانسه درباره سوریه تلفنی گفتگو کرد.
گفتگوی ترامپ با سران آلمان و فرانسه درباره سوريه
به گزارش جهان نيوز،کاخ سفید در پایگاه اینترنتی رسمی خود گزارشی درباره گفتگوی تلفنی رئیس جمهور آمریکا منتشر کرد.براساس این گزارش، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا جمعه در تماسهای تلفنی جداگانه با آنگلا مرکل صدراعظم آلمان و امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه گفتگو کرد.

هم صدراعظم آلمان و هم رئیس جمهور فرانسه در این گفتگوهای تلفنی با رئیس جمهور ترامپ اتفاق نظر داشتند که رژیم سوریه و حامیان آن در روسیه و ایران باید بلافاصله و به صورت کامل قطعنامه شماره 2401 شورای امنیت سازمان ملل متحد را اجرا کنند. در این قطعنامه بر اجرای فوری آتش بس در سراسر سوریه تاکید شده است.

در این گفتگوهای تلفنی، از روسیه هم خواسته شد تا بمباران منطقه غوطه شرقی را متوقف سازد و دولت سوریه را مجبور کند که عملیات تهاجمی علیه مناطق غیرنظامی را متوقف کند و سوریه به علت شرایط وخیم حقوق بشری در غوطه شرقی پاسخگو باشد که به ادعای غرب، بخشی از عامل آن، استمرار استفاده دولت سوریه از تسلیحات شیمیایی، حملات به غیرنظامیان، و ممانعت از کمکهای بشردوستانه است. رئیس جمهور آمریکا نیز در این گفتگوها بر این مسئله تاکید کرد که ایالات متحده "جنایتهای رژیم بشار اسد" را تحمل نخواهد کرد.

در این گفتگوها، سران سه کشور غربی به بیان "نگرانی های جدی" خود درباره سخنان اخیر ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه درخصوص ساخت تسلیحات هسته ای پرداختند و در این باره هم عقیده بودند. آنها اتفاق نظر داشتند که این اظهارات، نشانه فاصله گرفتن از بحثهای سازنده درباره طیف مسائل مطرح بین روسیه و غرب است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *