جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

واکنش منفعلانه غرب به سلاحی که پوتین رونمایی کرد

شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۵۴
کد مطلب: 595543
رسانه‌های گروهی غربی به اظهارات پوتین در خصوص تسلیحات نوین روسیه و هشدار وی به ایالات متحده و متحدان آن واکنش محتاطانه نشان دادند.
واکنش منفعلانه غرب به سلاحی که پوتین رونمایی کرد
به گزارش جهان نيوز به نق از العالم، رسانه‌های غربی رپرتاژهایی در مورد سخنان پوتین داشتند و اظهار نظرهای اندکی در این بخش منتشر شد. سیاستمداران از آغاز مسابقه تسلیحاتی جدید حرف می‌زنند. صاحبنظران دفاعی آمریکا می‌گویند تسلیحاتی که پوتین از آنها سخن راند هنوز آماده کاربرد نیست.

روزنامه گاردین چاپ انگلستان نوشته است: "اخبار مربوط به برخی تسلیحات چون موشک "سارمات" (Sarmat - RS 28) تازه نبود. امر جدید این بود که پوتین مدرن سازی زرادخانه روسيه را به عنوان پاسخ پرخاشجویانه به سیاست آمریکا از سال 2001 به بعد معرفی کرد".

به گزارش "تلگراف" انگلستان، وزیر دفاع این کشور روسيه را به "پیشه کردن راه تشدید و تحریک" متهم کرده است. وی گفت: "ما با تهدید فزاینده راه زندگی خود مواجه مي‌شویم و این امر اخطار دیگری است که ما نباید از راه خود منحرف شویم".

روزنامه تایمز مالی به نقل از مدیر عامل سازمان ضد سلاح هسته‌ای می‌گوید: "طراحی تسلیحات جدید از طرف روسیه نشان می‌دهد مسابقه تسلیحاتی جدیدی آغاز شده که ما در آن با وحشت‌های جنگ سرد جدید و وحشت دائمی مرگ در هر لحظه مواجه مي‌شویم".

شبکه سی‌ان‌ان به نقل از مقام آمریکایی آشنا با جریان پروژه‌های دفاعی روسيه می‌گوید آنچه پوتین نشان داد هنوز از تحقق دور است و آمریکا جریان پرتاب چند موشک بالدار با موتور هسته‌ای در روسيه را پیگیری کرده که همه سقوط کردند. درصورت حمله روسيه به آن پاسخ در هم کوبنده داده مي‌شود. وی گفت بنظر آمریکا نمایشی که پوتین در آستانه انتخابات 18 مارس ترتیب داد برای مخاطبین داخلی در نظر گرفته شده بود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *