چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۲
۱۳۸
آیت الله خاتمی در خطبه‌های نمازجمعه تهران:

جریانی که بی‌حجابی را تئوریزه می‌کند گناهش بیشتر است/ برخورد با جنایتکاران خیابان «پاسداران» طول نکشد/ منش روحانیت ساده زیستی است

جمعه ۱۱ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۴۴
کد مطلب: 595435
خطیب موقت نمازجمعه تهران گفت: جریانی که بی‌حجابی و بدحجابی را تئوریزه می‌کند گناهش به مراتب بدتر از بی‌حجاب‌ها است.
جریانی که بی‌حجابی را تئوریزه می‌کند گناهش بیشتر است/ برخورد با جنایتکاران خیابان «پاسداران» طول نکشد/ منش روحانیت ساده زیستی است
به گزارش جهان نيوز، آیت‌الله سیداحمد خاتمی خطیب موقت نماز جمعه تهران در نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته اظهار داشت: شبکه‌های بیگانه در پی الگوسازی هستند. الگوهای بدلی، آدم‌هایی که از خدا بی‌خبر هستند و یک بار پیشانی برای خدا به خاک نسائیده‌اند را برای جوانان الگو می‌کنند.

وی ادامه داد: متاسفانه طی هفته‌های اخیر شاهد دو جریان ترویج بدحجابی و شل حجابی بودیم و جریانی که می‌خواهد این مسئله را توجیه و تئوریزه کند.

خطیب نماز جمعه تهران تصریح کرد: جریانی که بی‌حجابی و بدحجابی را تئوریزه می‌کند گناهش به مراتب بدتر از بی‌حجاب‌ها است. حجاب قانون خداست. همه فقها می‌گویند حجاب از ضروریات دین است.

خاتمی تصریح کرد: در دیدار روز گذشته مقام معظم رهبری با رئیس اوقاف سوریه، رهبری از محور مقاومت یاد کردند و بشار اسد را یک مبارز مقاوم نام بردند و بر وحدت بین‌المسلمین با اشاره به نقاط مشترک تاکید کردند و فرمودند امیدواریم در قدس نماز بخوانیم و این روز دیر نیست.

خطیب موقت نمازجمعه تهران همچنین با اشاره به اهمیت پرداختن به موضوعات دفاع مقدس در کتاب‌ها گفت: رهبر انقلاب با تقریض‌شان در کتاب‌های ارزشی باعث می‌شوند که جوانان راه را گم نکنند.

خاتمی همچنین به مراسم بزرگداشت سردار قاسم سلیمانی در دانشگاه تهران اشاره کرد و افزود: تجلیل از شخصیت حاج قاسم سلیمانی، تجلیل از ارزش جهاد، فداکاری، خستگی‌ناپذیری و ولایتمداری است. شخصیتی که یکی از صد چهره پر نفوذ جهان در سال 2017 است. این ارزشی است که هر چه بر آن پافشاری کنیم کار ستودنی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به قاطعیت مسئولین در برخورد با اغتشاشگران و جانیان آدمکش گفت:‌ قرآن قاطعیت را یک ارزش می‌داند. جنایتکارانی که شهید حدادیان را بین خودشان کشاندند و با بی‌رحمی تمام با هر چه در دست داشت به این شهید ضربه زدند و میله در چشمش فرو بردند و جمجمه‌اش را از پشت سرش شکستند یعنی داعش‌های وطنی. اینک سخن همه مردم هم زبان با مسئولین این است که این جنایتکاران مستحق اشد مجازات هستند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران افزود: ما تقاضایمان این است که برخورد با این افراد زیاد طول نکشد و یک جوری این جنایتکاران مجازات شوند که جانیان این چنینی در خواب‌شان هم اینگونه قساوت و وحشی‌گری و آدمکشی را نبینند.

خاتمی گفت: من یقین دارم بعد از این صحبت من، مثل خطبه قبل در این یک ماه به شدت در فضای مجازی مرا نوازش، فحاشی و اهانت کردند و در این خطبه هم این کار را خواهند کرد ولی «خاتمی منتظرة الشهادة» است. خاتمی کوچکترین و کمترین شماست و دعا کنید به صراط مستقیم همراه شما بماند و بیمی در این مسیر به خودش راه ندهد.

وی تاکید کرد: ارزش دیگری که این روزها شاهد هستیم ایستادگی در مقابل آمریکاست اینکه مسئولی می‌گوید آن چه در عرصه نظامی نیازمند هستیم غیر از سلاح کشتار جمعی و بمب اتم برای کشور می‌سازیم و برد آن را هر چه بخواهیم افزایش می‌دهیم. این موضع، موضعی درستی است و ما این موضع را از مسئولین می‌خواهیم.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در مورد اقدام بانک مرکزی برای ممنوعیت ثبت سفارش با دلار، گفت: باریک‌الله به این بخشنامه، این بخشنامه عمل به رهنمون‌های رهبری است.

خاتمی با تاکید بر اینکه امروز میدان، میدان فرهنگی است، گفت: مسئولان فرهنگی سرداران این جبهه هستند آفرین به این موضع که مسئول فرهنگی گفت بی‌حرمتی به اسلام و منطق و نظام را در دانشگاه آزاد تحمل نمی‌کنیم. امیدواریم همه مسئولان عرصه فرهنگی هم این چنین موضع داشته باشند.

وی بیان داشت: گرایش مبارکی در جامعه به ساده زیستی و مردمی بودن ایجاد شده است. روحانیت افتخارش برخورد مردمی و با مردم بودن است. افتخار روحانیت این است که در منطقه زلزله زده وقتی می‌خواهند به امام جمعه‌اش کانکس بدهند می‌گویند تا وقتی مردم در چادر هستند من هم در چادر زندگی می‌کنم. این منش روحانیت است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران اظهار داشت: این نرده‌هایی که در جلوی نماز جمعه تهران است ارتباطی به امام جمعه‌ها ندارد. در جاهای دیگر مسئولین نماز جمعه، امام جمعه‌ها هستند اما در تهران نیست. البته ارتباط با ستاد نماز جمعه هم ندارد بلکه با مسئولان تامینی و امنیتی کشور است. هر موقع آنها صلاح دیدند این نرده‌ها را برمی‌دارند. ما از صمیم جان می‌خواهیم با شما باشیم و حاجبی بین ما و شما نباشد.

خاتمی با تاکید بر اینکه شما مردم و مسئولان نظارت کنید، اضافه کرد: به صراحت می‌گویم ارزش را در هر کسی دیدید تجلیل و ضد ارزش را نیز در هر کسی که دیدید نقد کنید.

وی با ابراز نگرانی از وضعیت یمن، بحرین و میانمار،‌گفت: یمن دارد قتلگاه می‌شود، بیماری‌های خطرناک و واگیردار وجود دارد. 22 میلیون گرسنه در این کشور است. وحشی‌های سعودی کامیون غذا را هم می‌زنند. بحرین یک زندان بزرگ برای خداجویان شده است. مسلمانان میانمار با وضع وحشیانه‌ای کشته می‌شوند. جمعیت پزشکان بدون مرز گفته‌اند در این کشور در ماه اول 6 هزار و 700 نفر کشته شدند. 7 هزار کودک درمعرض تهدید هستند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران بیان داشت: از سازمان ملل و جمعیت‌های بشردوستانه می‌خواهیم در این عرصه اقدام شایسته‌ای داشته باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


آدمیزاد
Colombia
در کیمیای سعادت غزالی آمده
« یکی از پیش روی رسول الله برآمد و گفت "دین چیست ؟" رسول الله گفت : " خلق نیکو " و عیسی (ع ) را گفتند ما را چیزی آموز تا به بهشت شویم ، گفت هر گز حدیث نکنید ، گفتند نتوانیم ، عیسی (ع )گفت : پس جز حدیث خیر نکنید و رسول )ص) گفت : هر که به حق طعالی و قیامت ایمان دارد، "جز نیکی مگو یا خاموش باش" » .
Iran, Islamic Republic of
خلق نیکو و حدیث خیر

آری
و بایستی

اما چیست ؟

آیا خلق نیکو
به معنای
سکوت
یا تایید و تشویق
بزه است ؟!

چنین باشد
روباه هم خوش خلق است

گر چه حیوان مثل روباه طبیعتش
چنین باشد

انسان چرا ؟

فهم کلام
غزالی
در گرو
شرح فیض است
آدمیزاد
Colombia
در شرایط کنونی که از هر طرف دشمنان ایران را محاصره کرده اند و کشور دچار تحریم و تهدید های گوناگون است ، روا نیست که نیروهای انتظامی وقت و انرژی و منابعشان را صرف موی خانمها کنند و برای خود در داخل دشمن درست کنند. نیروهای انتظامی باید مورد احترام مردم باشند و ارزش خود را برای روش لباس پوشیدن خانمها پایین نیاورد ، موی خانمها بزه کاری نیست و بکسی زیان نمیرساند اگر موی خانمها بر شما ناگوار آمد پس شما نگاه نکنید،
Iran, Islamic Republic of
در شرایط کنونی که ... ضرورت دارد
تا علاوه بر اقتصاد مقاومتی برای مقابله با تحریمها
طرح دشمن در ترویج و اشاعه بی حجابی ، با برخورد جدی با عمله آنها ، مواجه با شکست کنند
Romania
...
ایران خودرو و سایپا که سالیانه از داعش بیشتر کشته میگیره در ایران . کارخانه های ورشکسته . ناوچه فرو رفته در دریای بندرانزلی . موتور سیکلتهای بدون استاندار که باعث خفگی مردم میشند . اختلاسهای میلیاردی و میتینگهای میلیاردی الکی هست . چرا الکی برای خودتون داستان میگید ؟ مگر با نزول بانکی ۳۰% میشه اقتصاد مقاومتی داشت ؟ مواد اولیه ما اکثرا وارداتی هستند . بهترین راه حل اقتصاد ازاد هست و مراوده مالی با همه دنیا تا باعث رشد و پویایی کشور بشه . اگر اقتصاد ازاد در ایران عملی بشه باعث رقابت بین محصولات میشه و حتی فروش اجناس ایرانی بدلیل با کیفیت تر شدن هم بیشتر میشه .
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز انکه علم و هنر دارد مطمن باش دین هم دارد و انکه علم و هنر ندارد فقط یک ادم مذهبی است شک نداشته باش که این در طول این نزدیک به چهل سال بر همگان ثابت شده است
Iran, Islamic Republic of
« دوست عزیز انکه علم و هنر دارد مطمن باش دین هم دارد »
دین حق ؟

این ملازمه از کجا آمد ؟

مگر نیستند کسانی که
هم علم دارندند و هم هنر
اما تابع دین حق نیستند ؟

الآن موسیقی دانهای مسیحی و یهودی
نداریم
اینها متدین به دین حقند ؟
کمونیست دانشمند و هنرمند نداشتیم ؟
Iran, Islamic Republic of
موی پریشانی خانم ها
در محیط جامعه
و در معرض نگاه نامحرم
قطعا حرام است
حتی ماقبل اسلام هم رعایت نسبی داشته
لذا آیات حجاب ، در راستای تکمیل آنند
نه تاسیس
ببینید تعابیری همانند
و لیضربن بحمرهن علی جیبهن
یعنی : باید که مقنعه ها بر گریبانها بزنند
پس
اولا مقنعه بوده
ثانیا سر را می پوشانده اما گریبان را نه
ثالثا می فرماید
علاوه بر پوششهای قبلی
گریبان را نیز باید بپوشانند
Iran, Islamic Republic of
اگر زیان نمی رساند
پس آن تشبیهات عرفا
به زلف و ...
برای چیست ؟
اگر موها حساسیت زا و محرک نیستند
و جزو زیبایی های
جذبه دار نمی باشند
چرا در نشان دادن جلوهای جمال ربوبی
به شعر عارفان راه می یابند ؟
Iran, Islamic Republic of
خب عارفان و شاعران از چشم بیشتر صحبت کردند،حالا باید چشمامون رو هم بپوشونیم?
Iran, Islamic Republic of
شما مگر رساله های عملیه مراجع بزرگوار
و استفتائاتشون رو ندیدی ؟

چشم اگر وضعیت تحریکی خاص داشته باشد استثنا شده ؟

لابد می خواهید بگویید
چگونه توی اجتماع بیاید ؟

در گذشته نقاب و مانند آن بود
امروزه با عینک های معمولی
قابل حل است
Iran, Islamic Republic of
فقط متاسفم برای شما.دیگه هیچی
اما نکته ای رو نمیتونم نگم.اگر قرار ب زدن عینک باشه،آقایون باید بزنن عینکی ک بقدری دید رو تار و تاریک کنه تا فقط ب کارهای ضروری شون برسن. تا فساد به صفر برسه.صفر مطلق.اتفاقا در دین ما هم گفته شده که اگر مردها جلوی خودشون رو بگیرن خیلی از مشکلات حل میشه.دردتون فساده دیگه?!اینم راهش.
Iran, Islamic Republic of
عینک یک مثال بود
بانون با حیا و عفیف ، هماره به انحای مختلف وظیفه ی پوششی خودشان را به خوبی انجام داده و می دهند

انسان چه مرد و چه زن ، برای رشد ، ناچار به مبارزه با عادات سوء است
برای اطلاع از درستی و نادرستی عاداتمان ، نیاز به الگو داریم
خداوند بهترین الگوها را به ما ارائه فرموده است
خاندان عصمت و طهارت ، الگوهای ما هستند
مبارزه با عادات بد ساده نیست
اما شدنی است
و ارزش کارها به میزان سختیشان بالا می رود
Iran, Islamic Republic of
خودت رو به اون راه نزن. گفت چشم تحریک کننده. یعنی چشم آرایش کرده. یا چشم چشمک زن. نگفت افراد بدون آرایش.
خلط مسایل
Iran, Islamic Republic of
راست میگه وقتی کسی سرطان گرفته روا نیست روا نیست بیماریهای دیگشو درمان کنیم !!!
هر کار به جای خود
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا علت تحریم و تهدیدها ، امیدوار شدن دشمن است و یکی از دلایل امیدواری او رواج بی حجابی است
پس ضمن سم پاشی شاخه ها باید به درمان ریشه ای درخت بپردازیم!
Iran, Islamic Republic of
نه دوست عزیز علت امید واری دشمن بی عقلی خواص جامعه ماست یک چوب بلند کرده ایم و دشمن را با ان میترسانیم حال انکه او میداند با اولین ضربه چوب ما خواهد شکست . پس از شعار دادنهای اضافی دست بر دارید قبل از انی که دیر شود
Iran, Islamic Republic of
چوب ما
چشم دشمن را کور کرد
کورکورانه ضربه بزند ؟

آرکیو ۱۷۰ کی به زمین نشوند ؟

چرا آمریکا بجز سیاه حتی به پنتاگون هم نداده بود ؟
چقدر آمریکاییها
تلاش کردند
با پهبادهای مختلف ..
پهباد مدرن اسرائیلی چه شد ؟
جاسوسان متعدد آمریکایی چه سرانجامی پیدا کردند ؟

چه بد بیماری است
ترسو بودن
مشکوک به آدمیییییزاد
Iran, Islamic Republic of
آخه آدمییییییییزاد کی میخوای آدم بشییییی؟؟؟؟تو منو یاد معلم دوران دبرستانم میندازی ناکس ماهرانه جندتاحرف درست میزد بعد یه حرف مغرضانه وپلیدانه ودروغ راچنان جاسازی میکرد به خورد مخاطب میداد درست مثل تو
ویاد یکی ازبچه های هم کلاسی که چند تاکتاب چپی خونده بود وخودش راعلامه میدونس
درکل خیلییییی مشکوک میزنی نکنه وردست حسینی هستی ناکس؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
احسنت! آیت الله خاتمی هم به نیکی سخن می گویند.
مازندرانی
Iran, Islamic Republic of
نماز جمعه یک نماز عبادی سیاسی ومعرفتی ودوستی و...است متاسفانه جناب خاتمی نماز جمعه را به میدان مبارزه سوق دادند.از ایشان مبپرسم فرق یک انسان با خدا و یک یک انسان بی دین از نظر ایشان که اختلاس میکنند چیست؟
Iran, Islamic Republic of
مگر ایشان از اختلاس ها صحبت نکرده بودند ؟
آیا باید به پادوهای استعمارگران که
حیا و عفاف جامعه را هدف گرفته اند
خوشامد بگویند ؟
Iran, Islamic Republic of
دوستی با عمله کفار ؟
پیام نماز جمعه اینه ؟
این انتظار از ائمه جمعه دارید ؟
Iran, Islamic Republic of
ازخود... فرد می باشد اقای خاتمی.
در اتنخابات گفت انگلیسی ها برای دیدار با من له له می زنند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
به داد مردم برسید.
حجاب را بهانه قرار دادن که مردم بدبخت فراموش بشن.
اقای خاتمی بگو فقر چیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
مشکل از داشتن حجاب نیست. مشکل از اجبار در یک امر شخصی است. میشه بفرمایید کدامیک از مادران و خواهران ما به اجبار حجاب را انتخاب کردند.؟ میشه بفرمایید آیا رضا شاه توانست با اجبار حجاب را از سر زنان و مادران ما بردارد؟ مشکل اینجاست که در تاریخ ایران از ۷۰۰۰ سال پیش تا بحال زنان ایرانی به اختیار حجاب کردند اما تبلیغات منفی و زور و اجبار را در مورد حجاب قبول نمی کنند. مگر در دو سال اول انقلاب بحث حجاب مطرح بود ویا اجباری وجود داشت هرکس حجاب اختیاری خود را داشت مگر مشکلی در مملکت بوجود آمده بود؟ آیا روحانیون بزرگ اول انقلاب مثل امام ایت الله طالقانی منتظری مطهری بهشتی و بسیاری از روحانیون ان موقع از حجاب اجباری صحبتی کردند و یا اصلا حرفی زدند. تنها دوسال پس از انقلاب امام ادارات دولتی را گفتند که زنها حجاب داشته باشند و بحثی در مورد اجتماع و خیابان و ....نکردند.. در کدام برهه از تاریخ این مملکت زنهای ایرانی به فساد و بی حجابی شناخته می شدند.؟ مگر قبل از ظهور اسلام و ورود آن به ایران زن ایرانی بدون حجاب و پوشش بوده است.؟ چرا اجبار. زن ایرانی با اختیار خود در تمام طول تاریخ این مملکت خود حجاب و نوع پوشش خود را انتخاب کرده است. موضوع اجبار و سلب اختیار است.
آدمیزاد
Colombia
نکته جالبی را یادآور شدید ، همین خود "حجاب اجباری" گویای نبود فرهنگ حجاب در جامعه امروزی و غیر طبیعی بودن آن است ، وگرنه اگر همه به اختیار خود حجاب میخواستند که دیگر نیازی به اجباری کردن پیش نمی آمد.
Iran, Islamic Republic of
هماره در تاریخ بشر بوده اند
و هستند
و خواهند بود

متمردان از دستورهای الهی
و از قوانین

همگان به اختیار
در مقابل خدا و قانون تمکین نمی کنند

روشنگری
تبین
فرهنگ سازی
و ...
آری
اما انتظار تمکین اختیاری
از همگان گر چه پس از
استفاده از همه ابزار آگاهی بخشی
به دور از واقعیت
و خلاف تجارب فراوان و متنوع گذشته است
Iran, Islamic Republic of
بی حجابی شخصیه ؟!
اغوا کننده نیست ؟!
محرک غریزه جنسی مردان نیست ؟!
آدمیزاد
Colombia
پس شما اعتراف میکنید که علت اصلی در غریزه جنسی مردان است،
خوب پس "غریزه جنسی مردان " را ممنوع کنید ،
Iran, Islamic Republic of
غریزه جنسی در مردان و زنان هر دو حق است
و ذی حکمت
تحریک بجا هم مثل ازدواج درست و حق

اما تحریک نابحا
ممنوع

خداوند در جسم زنان انواع محرک های غریزی قرارداد
تا مردان به سوی ازدواج و اتخاذ همسر روی آورند
رها سازی محرک ها
در معرض عمومی
مجردان
و متاهلان
هر دو را در مخاطره قرار می دهد
قابل انکار است ؟
Iran, Islamic Republic of
فقط برای افکار شما متاسف هستم و شرمنده زن و بچه هایم هستم که سیستم اموزشی ما چنین افکار پوچ و بی ارزشی را در سر شما کرده است که از عزت نفس هیچ نمیدانید
Iran, Islamic Republic of
اشتباهی منفی دادم
معذرت
Iran, Islamic Republic of
مادران و خواهران ما
هم شاهد
واکنشهای مثبت به حجاب
و منفی به بی حجابی و بدحجابی
از طرف ما بوده اند

حذف اجبار
زندگی را مبدل
به جنگل می کند

همه آنهایی که کاری را در جامعه انجام می دهند
اگر اجبار به انجام کار نبود
همگی حاضر بودند
کارشان را به موقع و بی کم و کاست انجام دهند
اگر اجبار از زندگی برداشته شود
دزدان
آدم کشان
غاصبان
مردم آزاران
و...
دست از بزهکاریشان برمی دارند ؟
Iran, Islamic Republic of
اخوي انقد گشاد گشاد ننويس. صاف و صوف حرف بزن ببينيم چي ميخواي بگي.
Iran, Islamic Republic of
پهلوی اول به گونه ای
و دومی به گونه دیگری
حجاب را از سر خانمها برداشتند
و مشکلات بدحجابی
و بی حجابی عده ای
هنوز بعضا از آثار آن است

ابتدا اجبار
بعد گذشت زمان
و عادت کردن به بی حجابی
آن را به خصیصه ای عادی مبدل می کند
و کرد
Iran, Islamic Republic of
۷۰۰۰ سال اختیاری بودن حجاب رو از کجا آوردی ؟
اصلا زنان ما قبل اسلام در ایران
چقدر آزادی داشته اند ؟
Iran, Islamic Republic of
زمانیکه اعراب دخترانشون و زنده به گور میکردن دختر شاه ایران مشاورش بود
Iran, Islamic Republic of
مشاور یعنی محجبه ؟
زنانی که الآن در دنیا مشاوره می دهند
همه محجبه اند ؟
Iran, Islamic Republic of
مگه من نوشتم مشاور یعنی محجبه نوشته زنان ما قبل از اسلام چقدر آزادی داشتن این و در جواب یه نظر دهنده دیگه نوشته من جوابش و دادم همین
Iran, Islamic Republic of
این مثال نخ نما شده شما سالهای سال است که دیگر خریداری ندارد یک قبیله عرب بوده که اینکار را میکرده است که تعداد نفوس در انزمان برای هر قبیله پر جمعیت 40 نفر بوده است . پس نمیشود به خاطر حرکت یک قبیله یا چند قبیله همه را با یک چوب زد
Iran, Islamic Republic of
آها پس حتما خدا فقط برای یک قبیله عرب یه سوره نازل کرده نه برای اعراب که خودش در قرآن گفته اعراب اشد کفرا و نفاقا!
Iran, Islamic Republic of
زنان ما در قبل از اسلام در مناصب حکومتی بودند. در زمان کوروش و بقیه پادشاهان ، زنان ایرانی در مناصب حکومتی بودند ....
Iran, Islamic Republic of
صاحب منصبی
به معنای با حجابی است ؟

تازه اگر ما اثبات کردیم که زنان ایرانی در گذشته محجبه بوده اند
معنایش آن است که
به اختیار چنین بوده اند ؟

حالا اگر قومی
گذشته ای
با پوشش داشته
و مدعی هستیم که
کنون نیز چنین است ،
اصلا موضوعی برای اجبار
باقی می ماند ؟

اجبار در مورد کسانی مطرح است که
از اختیارشان سوء استفاده کرده باشند
Iran, Islamic Republic of
مناصب خودشان ارزش ندارند
چه رسد که بخواهند به کسی خواه مرد و خواه زن ارزش دهند
مسابقات دنیا طلبان معیار خوبی مطالبه آنان نیست
به نگاه واقع بینانه امیر مومنان علیه السلام بنگریم
آن حضرت در باره بالاترین مقام حکومتی چه نظری دارد ؟
Iran, Islamic Republic of
باشه مناصب رو در اختیار زنها بگذارید و مردها رو خانه نشین کنید اینطوری خشونت هم در جامعه کم میشه
Iran, Islamic Republic of
مغلطه نکن کشی نگفت مشاغل در اختیار زنها باشه اسلام برای هدایت اعراب جاهلیت اون زمان در حجاز اومد و البته پیغمبر از بقیه ملتهای غیر عرب هم دعوت به اسلتم کرد اما هرگز به هیچ کشوری حگله نکرد زنان هیچ کشوری رو به بردگی نگرفت ...
Iran, Islamic Republic of
امام راحل (ره) در اسفند ۵۷ وقتی می شنوند که
ادارات هنوز بی حجابی است
واکنش نشان می دهند
و در پی اعتراض برخی از زنان عادت کرده به فضای طاغوت و کم اطلاع از آموزه های دینی
آیت الله طالقانی
سخنانی دو پهلو
در موقعیت آن چنانی بیان می کنند
اما در نهایت
حجاب مبدل به قانون می شود
و مسیر ولنگاری مسدود
Iran, Islamic Republic of
مسیر ولنگاری از دزدی مسئولیت حکومتی سر بر می آورد .
اگر آقای خاتمی درست به فکر مردم وکشور است ولنگاری غارت بیت المال را موضوع خطبه قرار دهد .
تا مسئولین خود به راه راست نروند نباید از مردم توقع بیجا داشت .
Iran, Islamic Republic of
حرف شما صحیح
اما مگر ایشان بحث از آنها نکرده ؟
خطبه های ایشان را پیگیری کنید
می بینید
همان هنگام
محکم موضع گرفتند
Iran, Islamic Republic of
اصولا کلیه احکام الزامی به ادله امر به معروف و نهی از منکر ، اجباریند
کدام عالم دینی
از گذشته تا کنون
ادله روشن قرآنی و روایی
امر به معروف و نهی از منکر را
مورد خدشه قرار داده است ؟
حجاب و بی حجابی مستثناست ؟!
شیطان پیرو !
Iran, Islamic Republic of
گاهی ما از آدم زاییده میشیم اما از شیطان پیروی می کنیم!
Iran, Islamic Republic of
...
Canada
ای کاش شما نصف حساسیت حجاب را در مورد فقر و بیکاری و رانت و ژنهای خوب را داشتید
Iran, Islamic Republic of
اگر خطبه هایش را
شنیدی بودی
می دیدی که فراوان ...

بی حجابی گناه
و گناه فقر آور است

خب به فقر ربطی ندارد ؟
البته وضعیت کفار
و متابعانشان
متفاوت است
چرا که خداوند
در قرآن مجیدش
فرماید
اگر مشکل
ضعف ایمان عده ای نبود
سراپا در نعماتی فراتر از آن چه دارند
مستغرق می شدند

آری
فقر و غنا
از ابزارهای
آزمایشند

و البته
برای زدودن فقر
راههایی را
ارائه داده اند
و موانعی را معرفی

که از جمله موانع در مورد مسلمان
گناه است
و بی حجابی هم از زمره گناهان
اصرارش
آن را کبیره می کند
اگر به فرض اصل ارتکابش کبیره نباشد
Romania
میشه اول شما حقوق دویتان دیگر را رعایت کنی و اینقدر تیکه تیکه ننویسی ؟ بعد در مورد مادران و خواهران ما تصمیم بگیری ؟
Iran, Islamic Republic of
تیکه نویسی
چه حقی از دیگران ضایع می کند ؟

کجا من در مورد زنان تصمیم گرفتم ؟
ما تصمیم و امر و نهی مصلحت دان عالم آفریدگار را
به روی چشم می نهیم
و حسب تکلیف
همگان را به روش نورانی و سعادت بخش او فرا می خوانیم
مسایل را مخلوط نکنیم
Iran, Islamic Republic of
ائمه جمعه حساسیت در مورد فقر و بیکاری هم دارند و کم هم تذکر نداده اند
اما اگر رفع فقر و بیکاری بسیار لازم است برخورد با بی حجابی واجب و زمینه ساز نظر لطف الهی در جهت رفع مشکلات است.
Canada
...
Iran, Islamic Republic of
ما به همه بیماری ها حساسیم.
اتفاقا آن صاحبان ژن خوب و رانت خواران، همان تئوری پردازان برای روا نمودن بی حجابی هستند قدری جست و جو کنید ببینید چه کسانی هیاهوی حجاب اختیاری و اجباری به راه انداخته اند؟ آیا جز سرمایه داران دولتی و غیر دولتی؟
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز حجاب اجباری فساد اور است ابا خود به چشم ندبده اید پس از این جهل سال
Iran, Islamic Republic of
اجبار سارق
به سرقت نکردن
قاتل به نکشتن
و ...
فساد آور است !
شاهدش
گستره تاریخ بشر

همیشه بوده اند
متمردان
و خواهند بود
از پا بایستیم
Iran, Islamic Republic of
تصحیح

از پا بایستیم ؟
Iran, Islamic Republic of
اقای محترم میشه گشاد کشاد ننویسی ؟ اینجا هم مثل حرفات داری قلدری می کنی و جهان حمایت . خانم یا اقای محترم میشه لطفا مثل همه ادمهای نرمال بنویسی ؟
Iran, Islamic Republic of
قلدری کدومه ؟
مگر شکل نوشتن بنده ، آسیبی به شما می زند ؟
Iran, Islamic Republic of
بله،لطفا ساده بنویسید،من رو هم اذیت میکنه،ممنون
Iran, Islamic Republic of
حجاب اجباری در هیچ جای قرآن نیامده و بی حجابی اصلا گناه نیست که حمایت از آن گناه باشد. در هیچ کشور مسلمان دنیا هم کسی را مجبور به حجاب نمی کنن ولی زیبایی او این هست نوع پوشش باید توسط خود فرد مشخص بشه . البته نون تو حجاب هست تو ایران
Iran, Islamic Republic of
آیات حجاب به وضوح وجوب حجاب را می رساند
و آیات امر به معروف و نهی از منکر
اجباری بودن آن و دیگر احکام الزامی را می رساند
Iran, Islamic Republic of
در کدام کشور اسلامی
معیارهای اسلامی
به طور کامل رعایت می شود ؟

تا ...

تنها کسانی که زندگیشان معیار است
معصومانند (ع)
و لا غیر

دستورهای دینی بر عمل دیگران منطبق کنیم
یا همگی بایستی
رفتارشان را با
تعالیم دینی اصلاح کنند ؟
Iran, Islamic Republic of
بفرمایید کدام کشور اسلامی مورد تایید شما است عربستان که مهد اسلام است همگی کافر و وهابی هستند . پاکستان که همگی متشرع و از انور بوم به زمین افتاده هستند ترکیه که همگی لایک هستند مالزی که از اسلام فقط حجاب زنانشان را بلد هستند و نصف سنتشان مالای است عراق کویت عمان بحرین سوریه مصر لیبی کدام کشور اسلامش تایید شما را دارد مطمن هستم که هیچیک مورد تایید شما نیستند برای اینکه شما از اسلام بیشتر دنبال ان دکان دینش هستید تا رسا لتش برای مردم
Iran, Islamic Republic of
اگر اینطوری که تو می گی ما از این راه نون می خوریم آره نون ما در پوشیدگی و حجاب و عفاف زنان و نوامیسمان است ولی نون تو هم در برهنگی و تن و بدن زنان است. اگر چنان نونی داریم می خوریم افتخار است ولی شماها چی؟
Iran, Islamic Republic of
معلومه که هست شک نکن هست . به بد حجاب که جز گشت ارشاد و کتک و فحاشی چیزی نمیرسه . ولی مافیا چادر مشکی و بودجه گشت ارشاد و بودجه بسیج و سپاه و 100 تا ردیف بودجه مختلف با ازادی پوشش حذف میشه . بحث کن مثل همه ولی به شعور مخاطب توهین نکن .
Iran, Islamic Republic of
در کجای قرآن نیامده که بی حجابی و بدحجابی ممنوع است؟ نشانیش را بدهید برویم ببینیم. اگر میلیارد میلیارد هم بگویند حکم خدا را نمی خواهیم حرفشان غلط است. شماها هر چه از این حرف ها بزنید و ...به پای اقوام گذشتگان خودتان نمی رسید. همه شان منقرض شدند و رفتند ولی خداپرستان هستند و دین خدا هست و بانگ لا اله الا الله و محمد رسول الله و علی ولی الله هست و خواهد بود.
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز قران کتابی است اسمانی که به زبان شیرین عربی نوشته شده است حجمش را بگیریم حدودا دویست و پنجاه صحفه با کاغذ آ چهار است پیامبر اسلام (ص)میفرمایند به ساده ترین زبان گفته شده است تا هر بی سوادی هم بتواند از ان بهره برد . حال چرا این کتاب 250 صحفه ایی که به زبان شیوای عربی و بسیار ساده نگارش شده است احتیاج دارد که هر ساله علمایی متعدد هر کدام 50 جلد 1000 صحفه ای برای ان تفسیر بنویسند و هر یک در قسمتهایی تفسیر یکدیگر را قبول نداشته باشند و بدنبال استعدلا و بحث و جدال زبانی و گاها غیر لسانی باشند . ما مردم ایران دینمان را دوست داریم پس لطفا انرا بازیچه اهداف مالی سیاسی خود قرار ندهید و با دین مردم بازی نکنید
Iran, Islamic Republic of
خاتمی گفت: من یقین دارم بعد از این صحبت من، مثل خطبه قبل در این یک ماه به شدت در فضای مجازی مرا نوازش، فحاشی و اهانت کردند و در این خطبه هم این کار را خواهند کرد ولی «خاتمی منتظرة الشهادة» است. خاتمی کوچکترین و کمترین شماست و دعا کنید به صراط مستقیم همراه شما بماند و بیمی در این مسیر به خودش راه ندهد. اقای خاتمی انشالله 100 سال باشید و در خدمت دین ...
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
بله همانطور که امام جمعه محترم فرمودند:تجلیل از حاج قاسم سلیمانی، تجلیل از ارزش جهاد، فداکاری، خستگی‌ناپذیری و ولایتمداری است. شخصیتی که یکی از صد چهره پر نفوذ جهان در سال 2017 است. این ارزشی است که هر چه بر آن پافشاری کنیم کار ستودنی است.
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
با ۲۰ تا محافظ وتیم پزشکی همراه و ماشین ضد گلوله ارزو شهادت می کنه . خدایا مگر داریم . مگر میشه قربونت برم خدای بزرگ این همه جا چرا من را باید اینجا بدنیا می اوردی ؟
Iran, Islamic Republic of
مگر توی تاریخ نخواندی که امیر المومنین علیه السلام ، هوشیارترین بود
در میدان نبرد
یعنی به دشمن اجازه زدن ضربه کاری نمی داد
غلام هند جگر خوار چرا پیشنهاد قتل آن حضرت را نپذیرفت ؟

با این همه حضرت کم آرزوی شهادت داشت ؟

آرزوی شهادت باید داشت
مراقبت از جان خود تا آن زمان که خدا صلاح بداند هم واجب است
Iran, Islamic Republic of
که را با که مقایسه میکنی دوست عزیز قیاس مع افارق است
Iran, Islamic Republic of
زندگی علی علیه السلام درس نیست ؟
برای فهم درستی و نادرستی سخن یا رفتاری
اگر نگاه به مشی زندگی ایشان نکنیم
پس به کجا بنگریم ؟
Iran, Islamic Republic of
لطفا امام اول شیعیان را با هیچ کدوم از مسولین کشورمون مقایسه نکنید . که خودتون میدونید ... علی وار زندگی کردن در ایران نداریم
Iran, Islamic Republic of
بحث مقایسه و همانند بودن نیست
بحث آن است که ، همگی بایستی طبق مسیر آنان مشی کنند
ائمه اطهار علیهم السلام امام ما هستند
حالا اگر بخشی از کار کسی منطبق بود ، بایستی بگوییم چرا منطبق است ؟
ما به اقتداها ایراد نگیریم ، بلکه تشویق و ترغیب کنیم
Iran, Islamic Republic of
انان معصوم بودند و آری از گناه لطفا کسی را با انان مقایسه نکنید
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
اگه ناراحتی که چرا تو ایران بدنیا اومدی راه بازه تشریف ببر هر جا دلت میخواد . البته کسی مجبورت نکرده بری ولی مجبور به ماندن هم نیستی ما اینجا راحتیم و می مانیم شما هم اگر رفتی گاهی یک سری به ما بزن
Iran, Islamic Republic of
نه دیگه این دفعه شما باید برید
Iran, Islamic Republic of
چرا باید بره ؟ چرا باید بره تو غربت ؟ دوست داره تو کشور خودش با زبان مادریش باشه . ازادیهای اولیه خودش را می خواهد . شما که نمی تونی به کسی بگی برو !!!!حق داشتن ازادیهای اولیه و زندگی را که نباید با زور گرفت !!!!شما برید اگر نمی تونید با اکثریت همراه بشید . ما که به زور به کسی نمیگیم چیکار کنید یا نکنید . ما که نمیگیم باید شما حتما با ما به بهشت بیایید . ما که نمیگیم شما نباشید . ما میگیم شما باشید و بزارید ما هم زندگی کنیم . میشه در ارامش و بدور از اینهمه هیایو هم با هم زندگی کرد . ولی شما نمی خواهید متاسفانه همه باشند .
قلى
United Kingdom
احسنت
حاج آقا خاتمى يكى از اسوه هاى ساده زيستى ميان ملت شهيد پرور اسلامى است. بقاى عمر ايشان زير سايه ى عنایات الهی جاويدان باشد.
Canada
...
Switzerland
آيت الله خاتمى هرهفته با حضور خود در اين فريضه باشكوه مشت محكمى بر چانه اسكتبار روانه مى سازد. جورج سورس خائن در مقاله اى در روزنامه ضاله واشينگتن پست اعتراف كرده كه قدرت مشتهاى خاتمى از ضربات محمدعلى كلى كارى تر بوده و اگر اينگونه ادامه پيدا كند به زودى پوزه استكبار به خاك ماليده مى شود.تا آن روز.
Iran, Islamic Republic of
شما در سوییس خوش باش.
Romania
ساده زيستى مسئولين كشور ما زبانزد عام و خاص است. در كشور رومانى كه من ساكن آن هستم حزبى تشكيل شده به اسم پاكدستان كه اساسنامه ى خودشان را بر مبناى اصول جمهورى اسلامى تدوين كرده اند.
Iran, Islamic Republic of
خخخخ پس خدا به داد مردم رومانی برسه میلیاردها دلارشون دزدیده میشه و به کانادا منتقل میشه
یونس
United States
حق با ایشون هست
اخه نه همه چیز سر جاش هست الان تو مملکت نه بیکاری داریم نه فقر نه معتاد نه اختلاس نه دزدی فقط چارتار مو شده مشکل اساسی ملت
انگار با دوتا نرده برداشتن چیزی حل شده اصلا دست بردار نیست ایشون فقط حرفهای تکراری .
Iran, Islamic Republic of
کوچک انگاری گناه ، آن را کبیره می کند
و حتی گاه چنان خشم الهی را ممکن است در پی داشته باشد که
کوچک انگار را هیچ نبخشد
پس مراقب باشیم
تعابیر گناهی دیگران را تکرار نکنیم
هی گفتند دو تا تار مو
تا الآن سر از بی حجابی کامل در آورده
Iran, Islamic Republic of
مشکل ما این است که
فکر می کنیم
بی حجابی
ارتباطی به فقر و ...
ندارد

در حالی که بی حجابی گناهی واضح است
و گناه هم فقر آور
Iran, Islamic Republic of
الان یک میلیارد مسلمان که حجاب را اجباری نمی دانند غرق در فقر و فحشا هستند
Iran, Islamic Republic of
باید غرق بشوند
تا متوجه بشویم ؟

دیده ایم که
برخی از مصرف کنندگان دخانیات می گویند
این همه از سیگار و قلیان بد می گویند
ما که باکیمون نشد
یعنی باید
بلا فاصله
...
تازه اینها با توجه به مصرف
سبزیجات
میوه جات
و ...
که زیانهای دود را تا حدی خنثی می کند
فکر می کنند
دود زیان نداشته

مبتلایان به معاصی هم
در کنار معاصی
کارهای خوبی ممکن است انجام دهند که
زیان گناه را تحت تاثیر قرار دهد
بدحجابی که
صله رحم می کند
صله رحم هم باعث برکت است
و‌ هم طول عمر
شاید فکر کند
بدحجابی مهم نبود
و توجه به خنثی شدن اثر آن
با صله رحم نداشته باشد

گاه افرادی به صراحت می گویند
ما می خواهیم چارروزه دنیامون خوب باشد کاری به آخرت نداریم
خب خدا برای چنین افرادی
ممکن است
زیان گناه و گناهی مثل بدحجابی بردارد
اما آخرتشان تباه شود
Iran, Islamic Republic of
آخه از نطر اینا اسلام ناب محمدی فقط در ایرانِ
Iran, Islamic Republic of
بلا شک چنین است
ما هم اعتقادا و هم فقها و هم اخلاقا ، مکتب اهل بیت علیهم السلام را داریم

اشکالات عملی ما ، ربطی به مکتب ندارد
Iran, Islamic Republic of
22میلیون گرسنه در کشور یمن است.چن میلیون گرسنه در کشور ایران است?
Iran, Islamic Republic of
این اقایون بین مردم که نیستند ببین چقدر ادم در طول روز اویزان سطل اشغال هستند .
Iran, Islamic Republic of
خب
با بی حجابی و دریوزگی مقابل غربی ها حل می شود ؟
چرا نمی پرسید
در چنین وضعیتی
دریافتی های چپاول گونه چرا ؟
ریخ و پاشهای نهادهای دولتی چرا ؟
و ...
Iran, Islamic Republic of
حجاب قانون خداست.بر اساس کدام آیه?همان آیه ای که ابتدا گفته شده به مردان مومن بگو که چشم های خود را فرو کاهند.این هم قانون خداست ولی براش هیچ برنامه ریزی نشده و نمیشه.چرا?مگر مشکل از جانب مرد بوجود نمیاید?در همه جا بیمار را در قرنطینه میکنند نه سالم را.
Iran, Islamic Republic of
جناب اگر فرض شما با اشکالش
قبول کنیم
برای مبارزه با بیماری
بایستی
با علت برخورد کرد
یا معلول ؟
علت بیماری مرد
مگر هم وضعیت فجیع برخی از بزک کردها نیست ؟
مگر قرآن در توصیه به شیوه سخن گفتن زنان پیامبر (ص) توصیه نمی کند که
زنان پیامبر صدایشان نازک نکنند
تا ...
چرا نگفته مردان طمع نکنند ؟
آدمیزاد
Colombia
علت ؟
کالدرون دلا بارکا شاعر اسپانیایی میگوید:
« بزرگترین گناه مردم آنست که زاده شده است »
Iran, Islamic Republic of
شاعر اسپانیایی
غلطی کرد
ما هم تکرار کنیم
و اقتدا ؟!

حیات موهبتی اولیه الهی است
و نعمات دیگر در گرو آن
تکبر مقابل خالق از نهایت ...
Iran, Islamic Republic of
جز دشنام و تحقیر حرف دیگه ای هم بلدید?
Iran, Islamic Republic of
« بزرگترین گناه مردم آنست که زاده شده است »

آخه مگه شما شک دارید که جمله فوق غلطه ؟
بنده تعبیر دیگه ای بکار بردم ؟

مگه به دنیا آمدن ما و اصولا آفرینش اختیاری ما یا دیگر مخلوقاته ؟
اصلا مگر چنین چیزی ، اختیار برداره ؟

این تعبیر یک تعبیر کنایی و جسارت به حضرت ربوبیست
بجای شکران ، زبان کفران آورده
حالا برایش فرش قرمز پهن کنیم ؟
آدمیزاد
Colombia
اگر زاده شدن مردم گزینش خودش نباشد و خواست خداست ، پس آنچه که من از آن شاعر اسپانیایی بازگفتم نیز خواست خدا بایستی باشد، اصلا همه چیز خواست خداست پس دعوا سر چیست ؟
Iran, Islamic Republic of
مخلوط می کنید با هم
آن خواست آفرینش ، هیچ نقشی انسان اختیارا درش نداره
اما کارهایی که انسان به اختیار خودش انجام می دهد
مثل آن چه آن شاعر گفته ، اگر جبری بود باید همه انسانها ، مثل او چنین می گفتند
او نابخردی کرد
اما دیگران این قدر ، کم ادراک نیستند


به طور کلی انسان نه مختار مطلق است نه مجبور مطلق
در برخی از چیزها می تواند گزینش کند
و در برخی دیگر نه
آفرینش انسان و دیگر مخلوقات از نمونه جبریات است
اما این که با فلان فرد صحبت کنیم یا نکنیم
خانه فلانی در فلان ساعت برویم یا نرویم
و ... از اختیاری هاست
آدمیزاد
Colombia
اگر آفرینش کامل است یا ناقص ، اگر خدا جهان را کامل آفریده باشد پس دگرگونی و بهبود در آن بیهوده و ناشدنی است ، چون چیزی فراتر از کمال شدنی نیست ، و اگر جهان را معیوب و ناقص آفریده باشند اینجاست که دگرگونی و بهبودسازی بایسته میگردد ، اکنون به نظر شما آیا جهان آفرینش کامل آفریده شده یا ناقص ؟
بنده
Iran, Islamic Republic of
جهان کامل آفریده شده عقل معیوب انسان کم کم به مسایل پی میبرد ودگرگونی هم ازلوازم طبیعتآدمیییییزاد
آدمیزاد
Colombia
بینش و عقل و شناخت مان نشان میدهد که جهان هستی و بویژه حیات و زندگی شخصی بخودی خود نا کامل و خام است و بر پایه قانون توحش جنگل و ظلم و درندگی و بی خردی آفریده شده است ولی ما باید با عقل و کار و کوشش مان جهان هستی و زندگی شخصی و جامعه را بهتر از آنکه آفریده شده است بگردانیم ، بر انسان هیچ منتی روا نیست ، ما این جهان ناقص را که گرفتیم وبا رنج و کوشش و هزاران دشواری به شکوفایی و تمدن و ادب و دانش رسانده ایم و از آنچه بوده بود ، بهتر گردانیدیم و روزی به کمال خواهیم رساند
Iran, Islamic Republic of
« بینش و عقل و شناختمان ... »
این عقل را که داده است ؟
اگر نظام خلقت را نعوذ باللّٰه ناقص می دانید
عقل شما هم جزوی از آن است
از ناقص کامل برمی خیزد ؟
همه ما انسانها به حسب وجودی موجودی نیازمندیم
نیازمند آن که بی نیاز باشد
برای تکامل همه مثل اصل وجودمان بدو نیازمندیم
Iran, Islamic Republic of
عزیزان جهان نیوز
چرا کامنت هایی که توهین نسبت به خداوند تبارک و تعالی است ، منتشر می کنید ؟!
پرسش و تحقیق خوب و مبارک است
اما توهین و اهانت جز از کافر برخاسته است ؟
اینجا افراد با فرض مسلمانی با هم بحث می کنند
کسی که در باورهای بنیادین مشکل دارد ، بایستی ابتدا آنها را حل کرد
ورود به فروعات پس از تمامیت بحث از اصول اعتقادات و مباحث شناختی و جهان بینی است
البته شما می توانید و ضرورت دارد که ضعفهای مختلف به ویژه اعتقادی را رصد ، و با استفاده از کارشناسان اعتقادی باب بحث را با رعایت ادب بحث باز کنید
نشر گناه معاونت بر گناه است
گر چه قطعا شما چنین منظوری را نداشته باشید
بنده
Iran, Islamic Republic of
بااین افکار خرابت یه وقت خودکشی نکنی آدمییییییزاد...
Iran, Islamic Republic of
جناحیش نکن الان می خواهی بگی دولت روحانی بد هست . دولت ما خوب بود ؟ همه تون مثل همید تو همه دورانها بجز در ابتدای انقلاب که ارمانهای خمینی چیز دیگری بود همه دولتها یک جور بودند و خواهند بود .فقط نوع پوپولیستی شما جور دیگه هست .
Iran, Islamic Republic of
بحث دولت روحانی بود ؟
عالم دینی
تذکر ندهد
پس کی حق دارد ؟
ما دست همه دین محوران را
می بوسیم
Iran, Islamic Republic of
بابا جون من جرا گل و گشاد مينويسى ؟! چند بار بايد بهت تذكر بدن ؟! خب مثل انسان رعايت كن
Iran, Islamic Republic of
لطف کنید منتشر کنید دوستان
یا در مورد ربا و رشوه هم قانون بذارید یا حجاب رو هم مثل اونا فقط توصیه کنید
ماده ۵۹۵ قانون مجازات اسلامی
Iran, Islamic Republic of
هر نوع توافق بین دو یا چند نفر تحت هر قراردادی از قبیل بیع، قرض، صلح و امثال آن جنسی را با شرط اضافه با همان جنس مکیل و‌موزون معامله نماید و یا زائد بر مبلغ پرداختی، دریافت نماید ربا محسوب و جرم شناخته میشود مرتکبین اعم از ربادهنده، رباگیرنده و واسطه بین ‌آنها علاوه بر رد اضافه به صاحب مال به ششماه تا سه سال حبس و تا (۷۴) ضربه شلاق و نیز معادل مال مورد ربا بعنوان جزای نقدی محکوم ‌میگردند.
Iran, Islamic Republic of
ممنون از شما.کی قراره اجرا شه?
آدمیزاد
Colombia
آیا تا کنون کسی را برای ربا خواری در ایران شلاق زده اند ؟ خود" بازار بورس" بر پایه ربا خواری کار میکند ، بانک ها و خود "پول" و "بازار ارز" بر پایه ربا است
" گر حکم شود که مست گیرند در شهر هر آنکه هست گیرند "
Iran, Islamic Republic of
بازار بورس چرا ؟
برای اطلاع از مفهوم دقیق ، و احکام ربا ، به رساله عملیه مرجع تقلیدتان رجوع کنید
آدمیزاد
Colombia
بازار بورس ، معامله و خرید و فروش ربایی سهام است ، یعنی اینکه سهام یک ارزش ثابت دارد که بسته به تولید فیزیکی کارخانه ها ست و یک ارزش "قماری " و ربایی دارد که بسته به شانس وزیرکی دلال بورس است،
هر گاه که با حقه هایی پول پول بیشتری بیاورد بی انکه تولید و یا خدماتی از آن پدید آمده باشد آن را باید ربا یا قمار دانست ،
در ضمن : مرجع تقلید من " عقل خدادای" ام است
بنده
Iran, Islamic Republic of
مشکل اینه که تو عقلت معیوبه اونم نه یه ذره خیییلیییییی
Iran, Islamic Republic of
انسان یا خودش کارشناس فقه است
یا به کارشناس فقه رجوع می کند

عقل در ادراکات اعتقادی ، کاراست
اما در احکام عمده کارش استخراج احکام از منابع آنهاست که قرآن و سنت باشد

برای استخراج حکم از منابع هم نیاز به فراگیری علوم مقدماتی آنهاست
یا فراگرفته و کارشناس و مجتهد شدیم
یا بایستی از کارشناس و مجتهد ، احکام را بگیریم
گرفتن احکام از مجتهد برای عمل کردن را تقلید نامند
Iran, Islamic Republic of
به ‌علاوه با تصویب قانون جدید مجازات اسلامی در سال 92 ‎، مواد ‎5‎8‎8 تا ‎5‎9‎4 آن به‌ جرایم رشا و ارتشا اختصاص داده شد‎.باتوجه به اشاره ماده ‎5‎9‎2 قانون اخیرالذکر به ماده‌‎3 ‎ قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشا و اختلاس و کلاهبرداری‌ و نیز این که «قانون تشدید‎.‎.‎.‎.‎» مصوب مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌باشد‎، تردیدی باقی نمی‌ماند که مواد ‎قانون جدید مجازات اسلامی ناسخ ‎قانون تشدیدمجازات مرتکبین ارتشا و اختلاس و کلاهبرداری نمی‌باشد و هدف از تصویب آنها اولا تعیین مجازات برای راشی (که در «قانون تشدید‎...» مجازاتی جز ضبط اموال داده شده به‌عنوان رشوه برایش تعیین نشده بود) و ثانیا‎ تسری مجازات ارتشا به برخی از اشخاص غیر مذکور در «قانون تشدید‎.‎.‎.‎» و ثالثا پیش‌بینی پاره‌ای از مقررات متفرقه (مثلا راجع به شروع به ارتشا و نظایر آن) بوده است‌‎.
Iran, Islamic Republic of
حق با اقای خاتمی است.حقیر صحبت های ایشان را قبول دارم.ومعتقدم بی حجابی و بی بندو باری دشمن اوا ایران است.نه صلاح های پیشرفته دشمنان.اما اقای خاتمی عزیز هیچ فکر کرده اید چرا به اینجا رسیدیم که زن های ما که در دوران قبل از انقلاب با ان همه بی بندو باری زندگی کردند.شدند مادران شهید وزینب گونه پای اعتقادات شان ایستادند اما دختران وپسرانی که انقلاب تربیت کرده دختران علیه حجاب شوریده اند منظورم فقط این تعداد اندکی که برای اهداف سیاسی از انها استفاده می شود نیست.منظورم چیزی است که در خیابانها می بینیم.وپسران ما هم که نمونه کوچکش در ورزشگاه ها اهل فحاشی و....دیگر هستند.از شما می پرسم راستی چرا.ایا جز شما مسولین از اول تا حالا در همه سطوح مقصر این انتفاق هستید
Iran, Islamic Republic of
صدا و سیما در گذر زمان و رفته رفته به بهانه جذب مخاطب فرهنگ را رو به انحطاط برد
فیلمش
موسیقیش
ادا و اطوار زنانش
و ...
Iran, Islamic Republic of
مگه شما قاضی که درباره دراویش حکم میدی ؟؟؟ به کارت برس
Iran, Islamic Republic of
امام راحل رضوان الله تعالی علیه قاضی بود که در مورد رشدی حکم داد ؟
مجتهد حق و وظیفه دارد در مورد گمراهان هشدار دهد تا دیگران دچار گمراهی نشوند
Iran, Islamic Republic of
اینها دست پرورده فرهنگ نفتی بعد انقلاب هستند.که علیه حجاب شورش کرده اند.اینها نتیجه عملکرد شما روحانیون و سیاست مداران هستند.اینها نتیجه سیاست هایی است که مردم این کشور را از سنت خویش جدا کرد.حتی تحمل موسیقی سنتی هم نداشتید.وقتی تاریخ یک کشور را تحریف می کنید و کسی حق ندارد غیر از دورانی که شما می خواهید حرف بزند نتیجه اش می شود بی ریشگی.خود باختگی.وقتی کسی بگوید اسلام ایرانی هنجره جر می دهید و فقط با دیکتاتوری عقیده می خواهید مردم را از ریشه هایشان جدا کنید نتیجه می شود همین که می بینید.شما ایرانیت را کشتید حالا نتیجه اش همین خود باختگی فرهنگیس.با توپ تشر وحرفهای هیجانی درست نمی شود ...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
چرا فکر می کنیم تنها راه شادمانی موسیقی است ؟
مگر معصومان علیهم السلام شاد نبوده اند ؟
شادی صحیح و متعادل در زندگی آنها که زندگی الگو و معیار است منعکس است
البته مبارزه با عادات ساده نیست
اما محال هم نیست
ما به صوت زیبای قرآن فرا خوانده اند
بخوانیم و بشنویم
آواز قرآن هم برای دنیایمان خوب است
و هم آخرتمان
مدایح معصومان و اشعار خوب را خواندن و شنیدن خوب است
غنا یعنی آوازی که مناسب مجالس فسق و فجور و گناه است حرام است
Iran, Islamic Republic of
اسلام مال سرزمین خاصی نیست
اسلام اصولا محدودیت های سرزمینی را رد می کند
مرزهای کنونی خط کشی های جدید است
و مراعاتش بر اساس معاهدات است نه آن که اصالتی داشته باشد
خداوند همه زمین و آسمان را برای انسان آفرید
چرا خودمان را محصور در مرزهای جغرافیایی کنونی می کنیم
تازه ایران هم در گذشته خیلی وسیع بوده
ایران و همه سرزمینهای خدا را دوست داریم
و او را برای همه نعمتهایش سپاس می گوییم