جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

حمله ترکیه به کاروان امدادرسان به عفرین

پنجشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۱۱
کد مطلب: 595386
سخنگوی «یگان‌های مدافع خلق» در عفرین سوریه اعلام کرد، یک کاروان امدادی که در راه این منطقه بود، هدف حملات ترکیه قرار گرفته است.
حمله ترکیه به کاروان امدادرسان به عفرین
به گزارش جهان نيوز، سخنگوی «یگان‌های مدافع خلق» (ی.پ.گ) شاخه نظامی حزب «اتحاد دموکراتیک» سوریه امروز پنجشنبه از حمله ترکیه به یک کاروان امدادی در مسیر عفرین (در استان حلب) خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، سخنگوی ی.پ.گ (YPG) توضیح داد که «کاروان امدادی حامل کمک‌های بشردوستانه بود که در روستای مریمین نزدیک شهرک کفرجنبه در ریف جنوب‌شرقی عفرین هدف راکت و خمپاره قرار گرفت اما کسی در آن آسیبی ندید و فقط خسارت مادی بر جای ماند». 

ارتش ترکیه با حمایت از گروهک‌های مسلحی مثل «ارتش آزاد» سوریه در قالب عملیاتی به نام «شاخه زیتون» از اواخر ژانویه گذشته، حمله به شبه‌نظامیان کرد در شمال غربی سوریه در منطقه عفرین را آغاز کرده و -به گفته ترکیه- تاکنون بیش از 2100 نفر شبه‌نظامی در حملات ترکیه جان خود را از دست داده‌اند.
خبرگزاری آلمان (د.پ.آ) نیز به نقل از یک منبع در هلال احمر سوریه اعلام کرد که «کاروان امدادی شامل 28 کامیون، از گذرگاه الزیاره در شمال شرق شهرک‌های (شیعه‌نشین) نبل و الزهراء در حال ورود به منطقه عفرین بود که هدف قرار گرفت». 

این نخستین کاروان امدادی برای منطقه عفرین از زمان آغاز عملیات ترکیه بود. 

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *