سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۰

گستره سامانه‌های بارشی در ایران

پنجشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۰۹
کد مطلب: 595379
امین حسین نقشینه درباره وضعیت جوی روز‌های آینده کشور اظهار کرد: سامانه بارشی که در روز‌های گذشته بخش‌هایی از کشورمان را در برگرفته در ساعات آتی نیز همچنان در برخی نقاط فعال خواهد بود.
گستره سامانه‌های بارشی در ایران
به گزارش جهان نيوز، مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه در حال حاضر سامانه بارشی در نوار شرقی و دامنه‌های البرز و زاگرس در حال فعالیت است، گفت: این سامانه بارشی جمعه از کشور خارج می‌شود، اما در اواخر وقت روز یکشنبه موج بارشی جدیدی از غرب وارد می‌شود.

امین حسین نقشینه درباره وضعیت جوی روز‌های آینده کشور اظهار کرد: سامانه بارشی که در روز‌های گذشته بخش‌هایی از کشورمان را در برگرفته در ساعات آتی نیز همچنان در برخی نقاط فعال خواهد بود.

وی ادامه داد: این سامانه بارشی امروز در بخش‌هایی از نیمه شرقی، جنوب، دامنه‌های البرز، دامنه‌های زاگرس و بخش‌هایی از سواحل خزر فعال است.

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: طی روز جمعه نیز این سامانه بارشی در شرق، شمال شرق و جنوب کشور به فعالیت ادامه می‌دهد و رفته رفته از کشور خارج می‌شود.

به گفته نقشینه، طی ساعات آتی احتمال بالا آمدن آب و سیلابی شدن مسیل‌ها در استان‌های سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی وجود دارد بنابراین باید تمهیدات لازم از سوی دست‌اندرکاران ذیربط اندیشیده شود.

وی افزود: به غیر از نقاط ذکر شده، سایر مناطق کشور جو نسبتاً آرامی خواهند داشت و طی روز شنبه نیز اکثر نقاط کشور آسمانی صاف و آفتابی خواهند داشت.

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه از اواخر روز یکشنبه موج بارشی جدید وارد کشور می‌شود، گفت: این موج بارشی از نوار غربی وارد کشور می‌شود و بخش‌هایی از غرب، شمال غرب، مرکز و شمال کشور را ابتدا در برمی‌گیرد.

نقشینه افزود: دستاورد این سامانه بارشی رگبار باران، رعدوبرق و بارش‌های پراکنده باران خواهد بود.

وی تصریح کرد: طی ساعات آتی وزش باد شدید و احتمال گردوخاک در نواحی جنوب شرقی کشور وجود دارد.

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور، شهرکرد با ۶ درجه زیر صفر را سردترین و بندرعباس با ۲۸ درجه بالای صفر را گرمترین نقاط کشور دانست و گفت: دمای هوای تهران امروز در گرمترین لحظات به ۱۷ درجه بالای صفر رسید که در روز‌های آتی تغییرات خاصی ایجاد نمی‌شود.

منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *