پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

دلایل حمایت آمریکا از تروریست‌ها در غوطه شرقی

پنجشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۱۴
کد مطلب: 595373
هیثم حسون افسر بازنشسته سوری به دلایل دفاع آمریکا از گروه‌های تروریستی در غوطه شرقی دمشق پرداخته است.
دلایل حمایت آمریکا از تروریست‌ها در غوطه شرقی
به گزارش جهان نيوز، یکی از افسران بازنشسته ارتش سوریه به دلایل حمایت آمریکا و غرب از تروریست‌ها در غوطه شرقی دمشق و سناریویی که در منطقه رخ خواهد داد، پرداخت.

به گزارش اسپوتنیک، هیثم حسون افسر بازنشسته سوری به دلایل دفاع آمریکا از گروه‌های تروریستی در غوطه شرقی دمشق پرداخته است.

حسون گفت: این اولین بار نیست که آمریکا و کشور‌های غربی نگران گروه‌های تروریستی و مسلح در سوریه می‌شوند و ما قبلا نیز در استان‌های حلب و حمص شاهد هجمه رسانه‌ای و دیپلماتیک غربی‌ها بوده ایم و هم اکنون در غوطه شرقی شاهد آن هستیم. آمریکا و غربی‌ها تروریست‌ها را آموزش داده و تجهیز کرده اند و سرمایه گذاری کرده اند و از همین رو از تروریست‌های مورد حمایت خود حمایت می‌کنند.

وی بیان کرد: جدای از آن صد‌ها کارشناس خارجی در این منطقه هستند و به تروریست‌ها کمک می‌کنند تا آن‌ها از دقیق‌ترین سلاح‌ها ضد ارتش سوریه استفاده کنند. همچنین گفته می‌شود که طرح هماهنگی میان این منطقه و منطقه التنف که تحت اشغال آمریکایی هاست وجود دارد تا از این طریق به دولت سوریه فشار وارد کنند.

حسون افزود: غوطه دمشق به مثابه عقبه دمشق است و آمریکا و تروریست‌ها به دنبال فشار زیاد به دولت سوریه و پایتخت و مرکز سیاسی و دیپلماسی سوریه هستند. تهدیدات فرانسه و انگلیس در واقع بازخورد تهدیدات آمریکاست. این کشور‌ها قادر به انجام تجاوز به منطقه‌ای که ارتش سوریه و روسیه در آن است نیستند. هدف این تهدیدات فشار به سوریه است. آمریکا هم توان عملیات در این منطقه به علت پوشش هوایی سوریه با حمایت روسیه را ندارد

وی تاکید کرد: سناریویی که شاهد آن خواهیم بود ادامه عملیات نظامی ارتش سوریه در مناطقی که جبهه النصره، فیلق الرحمن و احرار الشام در آن هستند، است. وضعیتی مشابه حلب یعنی شکست تروریست‌ها و رفتن کسانی که تمایل دارند و حل و فصل اوضاع برای کسانی که مایل به ماندن هستند، رقم خواهد خورد.

منبع: مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *