پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

پوتین: موشک‎هایی داریم که هیچ کشور ندارد

پنجشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۲۴
کد مطلب: 595369
رئیس جمهوری روسیه با اشاره به اینکه روسیه در حال توسعه یک کلاهک هسته‎ای کوچک قابل حمل بر روی موشک‎های کروز است گفت: موشک‎هایی داریم که هیچ کشور دیگری در اختیار ندارد.
پوتین: موشک‎هایی داریم که هیچ کشور ندارد
به گزارش جهان نيوز، رئیس جمهوری روسیه با اشاره به اینکه روسیه در حال توسعه یک کلاهک هسته‎ای کوچک قابل حمل بر روی موشک‎های کروز است گفت: موشک‎هایی داریم که هیچ کشور دیگری در اختیار ندارد.

به گزارش ایتارتاس، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه حین سخنرانی در نشست سالانه مجمع فدرال روسیه گفت: عدم برتری در حوزه فناوری می‎تواند به کاهش سطح امنیت، تحلیل فرصت‎های اقتصادی و در نهایت از دست رفتن تمامیت ارضی روسیه منجر شود.

وی در عین حال تاکید کرد رشد اقتصاد روسیه باید سریعتر از رشد اقتصاد جهانی باشد. روسیه بر چالش‎های جدید و دشوار اقتصادی و اجتماعی غلبه کرده و وحدت کشور حفظ شده است.

پوتین در ادامه اظهارات خود گفت: عملیات سوریه سطح بالای توانایی نظامی روسیه را به رخ کشید. حالا همه جهان نام تسلیحات مدرن روسیه را می‎داند.

وی با اشاره به اینکه خلاء دفاع موشکی دوره بعد از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی سابق پر شده است، گفت: نیرو‌های مسلح روسیه ظرف ۶ سال، ۳۰۰ قطعه نظامی جدید تولید کرده‎اند.

پوتین همچنین گفت: واشنگتن همه پیشنهاد‌های روسیه مبنی بر همکاری مشترک را رد کرده حال‎آنکه مسکو تلاش می‎کرد تا آمریکا را به عدم نقض پیمان دفاع ضد موشکی تشویق کند.

وی همچنین گفت: در واکنش به آمریکا، روسیه هم سیستم‎های نظامی جدید تولید می‎کند.

پوتین اعلام کرد که روسیه در حال توسعه یک کلاهک هسته‎ای کوچک قابل حمل بر روی موشک‎های کروز است.

وی گفت: اواخر ۲۰۱۷، روسیه با موفقیت موشک هسته‎ای را که نوع جدیدی از جنگ‌افزار تلقی می‎شود، آزمایش کرد. موشک‎هایی داریم که هیچ کشور دیگری در اختیار ندارد.

منبع: مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *