جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

طالبان: از آمریکا نمی‌ترسیم؛ از جنگ خسته‌ نشدیم

پنجشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۲۶
کد مطلب: 595207
سخنگوی طالبان اعلام کرد که این گروه وزن آمریکا و متحدانش را می‌داند و از آنها هیچ ترسی ندارد، واشنگتن حق ندارد که نوع نظام در سایر کشورها را تعیین کند.
طالبان: از آمریکا نمی‌ترسیم؛ از جنگ خسته‌ نشدیم
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، «ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان در واکنش به اوضاع جاری افغانستان و نامه «بارنت روبین» کارشناس آمریکایی اظهار داشت: پیشنهادهای صلح برای طالبان یک فرصت نیست بلکه بیشتر آنها از جمله نشست «روند کابل» توطئه‌ای برای تسلیم شدن این گروه است.
 
وی خاطرنشان کرد طالبان توانستند ابرقدرت مستکبری مانند آمریکا و متحدان آن را شکست دهند پس خواستار تسلیم شدن از این گروه غیرمنطقی است.سخنگوی طالبان تاکید کرد این گروه دولت افغانستان را به رسمیت نمی‌شناسد، زیرا آمریکا صلاحیت آن را ندارد که نوع نظام و دولت را در سایر کشورها تعیین کند.

مجاهد اظهار داشت: ما از آمریکا نمی‌ترسیم، وزن این کشور و متحدان آنها را در جنگ می‌دانیم.وی تصریح کرد دغدغه آمریکا در افغانستان مبارزه با تروریسم نیست، بلکه این کشور به دنبال استخراج معادن، تحمیل دولت دست نشانده و اعمال سیاست‌های استعماری در منطقه است.

 سخنگوی طالبان گفت به رسمیت شناختن دولت افغانستان به معنای پیروزی آمریکا در این کشور است زیرا افغانستان اشغال شده و دولت آن نیز دست نشانده و تحمیل شده است.مجاهد تاکید کرد اگر آمریکا به تحمیل حضور نظامی خود در افغانستان ادامه دهد این گروه نیز به جنگ ادامه خواهد داد زیرا طالبان از جنگ خسته نشده‌اند.

این در حالی است که اشرف غنی در نشست روند کابل از آمادگی حکومت وحدت ملی برای به رسمیت شناختن طالبان به عنوان یک جریان سیاسی خبر داده بود.از سوی دیگر، طالبان به لزوم مذاکره با آمریکا به شرط خروج نظامیان خارجی از افغانستان تاکید کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *