کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آمریکا شریک مهم خود در سوریه را از دست می‌دهد

10 اسفند 1396 ساعت 9:55

مسئولان آمریکایی می‌گویند دولت واشنگتن و فرماندهان نظامی آمریکا از مخالفت گسترده شبه‌نظامیان کُرد برای جنگ علیه داعش، نگران هستند.


به گزارش جهان نیوز به نقل از تسنیم، ائتلاف بین‌المللی تحت رهبری آمریکا در سوریه شریک مهمی در سوریه را از دست می‌دهد. به‌گونه‌ای که «نیروهای دموکراتیک سوریه» به صورت گسترده‌ای مبارزه با داعش را رد می‌کنند.
 
به نوشته روزنامه نیویورک تایمز، مسئولان ارشد در دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا و فرماندهان نظامی آمریکا با نگرانی فزاینده به مخالفت نظامیان و فرماندهان کُرد با رویارویی با گروه تروریستی داعش، می‌نگرند.نیویورک‌تایمز به نقل از 5 منبع در نیروهای مسلح آمریکا، که اوضاع میدانی را از نزدیک رصد می‌کنند، نوشت شمار کُردهایی، که با جنگ علیه داعشی‌ها مخالفت می‌کنند طی بحران اخیر عفرین به مراتب زیادتر شده است.

به گفته این منابع، عقب‌نشینی شمار زیادی از کُردها از میادین جنگ علیه داعش، جنگجویان عرب وابسته به «نیروهای دموکراتیک سوریه» و مستشاران آمریکایی را مجبور کرده است که بیشتر عملیات زمینی علیه داعش را متوقف کنند و به انتقال به مواضع دفاعی و حملات هوایی علیه استحکامات داعش متمرکز شوند.

«نیروهای دموکراتیک سوریه» که متشکل از نیروهای کرد و عرب هستند، تحت حمایت ائتلاف آمریکایی در جنگ علیه داعش هستند و توانسته‌اند با کمک این ائتلاف کنترل کامل شهر «الرقه» که پایتخت خودخوانده داعش درسوریه به شمار می‌آمد، به دست بگیرند.
 


کد مطلب: 595187

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/595187/آمریکا-شریک-مهم-خود-سوریه-دست-می-دهد

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com