چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰
معاون مجمع تقریب مذاهب اسلامی:

تشکیل‌شورا و مجلس‌مشترک‌مسلمانان‌ ضروری است

پنجشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۰۲
کد مطلب: 595153
سنندج - معاون فرهنگی مجمع تقریب مذاهب اسلامی بر تشکیل شورا و مجلس مشترک بین مسلمانان دنیا تاکید کرد.
تشکیل‌شورا و مجلس‌مشترک‌مسلمانان‌ ضروری است
به گزاارش جهان نيوز، حجت الاسلام و المسلمین محمود نبویان امروز چهارشنبه در همایش نقش علما و روحانیت در وحدت اسلامی که با حضور علمایی از استان های کرمانشاه، آذربایجان غربی و کردستان و اقلیم کردستان عراق در سالن اجتماعات مرکز بزرگ غرب کشور در سنندج برگزار شد، گفت: از نکات مهمی که باید در این جلسات روشن شود شناسایی مفهوم وحدت است.

معاون فرهنگی مجمع تقریب مذاهب اسلامی عنوان کرد: تقریب بین مذاهب و پیروان مذاهب هر دو دارای معانی گسترده ای هستند که باید به آنها توجه شود.
وی افزود: برخی از روایات بسیار ضعیف در اهل تشیع و تسنن وجود دارد که مایه اختلاف شده و با تقریب علما می توان در راستای برطرف کردن آنها تلاش کرد.

حجت الاسلام و المسلمین نبویان گفت: بسیاری از مشکلات بین اهل تسنن و تشیع با تقریب علما قابل حل است.
وی افزود: دین اسلام در زمینه بانکداری،  دیپلماسی، اقتصاد ، روانشناسی و آموزش و پرورش تعریف  و برای هر کدام آیاتی در قرآن وجود دارد و علما باید آن را معرفی کنند.

معاون فرهنگی مجمع تقریب مذاهب اسلامی تشکیل شورا ومجلس مشترک مذاهب اسلامی را ضروری خواند و عنوان کرد:

اگر این شورا میان کشور های اسلامی وجود داشت تحریف هایی که در دل اسلام رخ می دهد را علما برای مردم شناسایی می کردند که جوانان به گروه ها و فرقه هایی مانند داعش سوق پیدا نکنند.

وی گفت: کسی که از طرف اهل تسنن به تشیع و از اهل تشیع به تسنن اهانت می کند طبق گفته های مقام معظم رهبری آن فرد از اهل تشیع و تسنن نیست و مزدور دشمن است.

حجت الاسلام و المسلمین نبویان افزود: اگر به دنبال مسائل و اختلافات گذشته برویم جز اضافه کردن بر مشکلات اسلامی راه به جایی نخواهیم برد

منبع:مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *