جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۷
۱۱۲
آبروریزی بزرگ

خودداری آلمان از سوخت‌رسانی به هواپیمای ظریف/ این هم از اروپایی که قرار است دوباره اعتماد کنیم

وزارت امور خارجه: ماجرا پیچیده نبود!
چهارشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۵۴
کد مطلب: 595091
شرکت‌های سوخت‌رسانی فرودگاه شهر «مونیخ» به‌بهانه رعایت تحریم‌های آمریکا از تأمین سوخت برای هواپیمای حامل «محمد جواد ظریف»، وزیر خارجه ایران خودداری کردند.
خودداری آلمان از سوخت‌رسانی به هواپیمای ظریف/ این هم از اروپایی که قرار است دوباره اعتماد کنیم
به گزارش جهان نيوز؛ پیش از آغاز کنفرانس امنیتی مونیخ، شرکت‌های نفتی فرودگاه این شهر حاضر به سوخت‌رسانی به هواپیمای حامل وزیر خارجه ایران نبودند و با دخالت وزارت دفاع و امور خارجه بود که جلوی یک رسوایی گرفته شد.
 
روزنامه «اشپیگل» نوشته است دولت آلمان به‌زحمت موفق شده از ایجاد یک جنجال و آبروریزی جلوگیری کند، زیرا بعد از امتناع شرکت‌های نفتی از سوخت‌رسانی به هواپیمای وزیر خارجه ایران، وزارت خارجه آلمان از وزارت دفاع کمک خواسته و دولت مجبور شده با تانکرهای سوخت‌رسان ارتش این اقدام را انجام دهد.
 
وزارت خارجه ایران قبل از سفر ظریف به کنفرانس امنیتی مونیخ از فرودگاه این شهر خواسته بود سوخت لازم برای پرواز هواپیمای حامل وزیر خارجه ایران به‌سمت مسکو را فراهم کند، اما فرودگاه این درخواست را رد کرده بود. 
 
رئیس کنفرانس امنیتی مونیخ  گفته با زحمت فراوان، حضور ظریف و هیئت همراه وی در مونیخ امکان‌پذیر شده است.
 
به گزارش دویچه وله، این نخستین بار نیست که وزیر امور خارجه ایران در کنفرانس امنیتی مونیخ شرکت می‌کند. اما حتی در دوره تحریم‌های سخت بین المللی علیه ایران هم، هواپیمای حامل وزیر امور خارجه و همراهانش هیچ‌گاه دچار "مشکل سوخت‌رسانی" به‌دلیل تحریم‌ها نشد.

این هم آلمان!
در همین حال روزنامه وطن امروز نیز نوشت: سیاست دولت جدید آمریکا در قبال برجام و رجزخوانی‌‌های او برای پاره کردن این توافق هسته‌ای باعث شد در ایران دولت حسن روحانی روی ایده برجام منهای آمریکا حساب باز کند. با این حال جریان منتقد سیاست خارجی دولت روحانی بارها تصریح کرد توافق هسته‌ای منهای دولت آمریکا استمرار نخواهد داشت، چرا که دولت‌‌های اروپایی نمی‌توانند برای خود ماهیت مستقلی از برجام تعریف کنند. طی ماه‌ها و هفته‌‌های اخیر نیز با اعلام مواضع صریح تروئیکای اروپایی حاضر در برجام، موضع آمریکا و این کشورها برای افزایش فشار بر ایران برای گرفتن امتیازات بیشتر هسته‌ای و موشکی آشکار شد. اکنون در بعد اقتصادی نیز همراهی اروپا با آمریکا علیه ایران واضح‌‌‌‌‌‌تر از قبل شده است. اگر در جریان همکاری‌‌های بانکی، آمریکایی‌ها برخلاف تعهدات‌شان در برجام، صراحتا بانک‌‌های اروپایی را از همکاری با بانک‌‌های ایران منع کرده بودند؛ حالا آبروریزی عدم سوخت‌رسانی هواپیمای وزیر امور خارجه ایران توسط شرکت‌‌های آلمانی نیز وجه دیگری از عدم استقلال همکار‌‌ی‌های اقتصادی اروپا با ایران را نشان داد. آلمان‌ها حالا ثابت کردند با وجود برجام و تعطیلی بخش عمده‌ای از فعالیت‌‌های هسته‌ای ایران، حتی حاضر نیستند سوخت هواپیمای وزیر امور خارجه برجامی ایران را تامین کنند! اقدامی که یک توهین آشکار به یک دولت و ملت و  نشان‌دهنده واقعیت‌‌های موجود در عرصه قدرت در دنیاست.

*پیام ماجرای مونیخ
روزنامه جوان نیز نوشته است: برخی منابع آلمانی از جمله دویچه‌وله نوشته‌اند كه فرودگاه مونیخ یك هفته قبل از كنفرانس امنیتی مونیخ به طرف ایرانی خبر داده بود كه به دلیل تحریم‌های امریكا قادر نخواهد بود از شركت‌های نفتی برای هواپیمای ظریف سوخت بخرد و به همین دلیل ظریف قبل از سفر از این مشكل مطلع بوده است ولی «‌وست دویچه‌روندفونک‌»، «‌نورد دویچه‌روندفونک‌» و «‌زوددویچه‌سایتونگ‌» می‌گویند كه ظریف پس از آنکه ارتش آلمان آمادگی خود را برای سوخت‌رسانی به هواپیمای حامل وزیر خارجه ایران اعلام کرد، به آلمان سفر كرده است. ناظران می‌گویند صرف‌نظر از مناقشه‌ای كه حول سوخت‌رسانی به هواپیمای وزیر خارجه ایران شكل گرفته، امتناع شركت‌های سوخت‌رسان مستقر در آلمان از تأمین سوخت هواپیمای ظریف، نشان‌دهنده میزان نفوذ یك دولت اروپایی طرف برجام بر شركت‌‌‌‌هایی است كه در خاك خود مستقر هستند. فرانك والتر اشتاین‌مایر، رئیس‌جمهوری آلمان در پیامی به مناسبت 22 بهمن 1396 خطاب به حسن روحانی، رئیس‌جمهور اسلامی ایران، گفته بود كه برلین «همه‌ تلاش خود را مبنی بر حراست از برجام را به کار خواهد بست»، ولی ماجرای فرودگاه برلین نشان داد كه دولت‌های اروپایی حتی در صورت تمایل، ابزار‌های اندكی برای حفظ برجام دارند. ظریف كه در سفر دوره‌‌ای به اروپا رفته، دیروز بدون اشاره مستقیم به ماجرای فرودگاه مونیخ گفت:« ایران کاملاً به تعهدات خود پایبند بوده، در حالی که امریکا هنوز در حال کارشکنی در این زمینه است.»


*وزارت امور خارجه: ماجرا پیچیده نبود!
در پی اطلاعیه وزارت دفاع آلمان و تایید ماجرا، وزارت امور خارجه ایران شامگاه چهارشنبه به این موضوع واکنش نشان داد. بهرام قاسمی در این‌باره گفت: «این مساله آنچنان که در اخبار منتشر شده، موضوعی عمده و پیچیده نبود. موضوع این بود که به دلیل کوتاهی سفر جناب آقای دکتر ظریف به مونیخ و محدودیت زمانی که هیات کشورمان جهت سفر به مسکو با آن روبه‌رو بود، شرکت‌های سوخت‌رسان مستقر در فرودگاه مونیخ با تردیدها و تعلل ناخواسته‌ای روبه‌رو شدند که در نهایت به منظور جلوگیری از بروز مشکل در سفر هیات کشورمان به روسیه و حضور دکتر ظریف در نشست اندیشکده والدای، با پیگیری‌های به‌عمل آمده و هماهنگی وزارت خارجه آلمان، با رفع مشکلاتی که ایجاد شده بود، سوخت‌رسانی به هواپیمای هیات کشورمان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


قریشی
Iran, Islamic Republic of
این هم عزت ایرانی در زمان روحانی و نتایج درخشان آفتاب تابان برجام!! خود وزارت خارجه خجالت کشیده است این ننگ و تحقیر را اعلام اعلام کند و واکنش در خوری به آن بدهد
بعد از بیش از 10 روز که از این ماجرا گذشته باید روزنامه «اشپیگل» آن را علنی کند خدایا به حق آبرومندان درگاهت عزت و سربلندی ما را به ما باز گردان و ما را از شر اجانب حفظ بفرما
Iran, Islamic Republic of
هواپیمایی معراج متعلق به سپاه هست و سپاه هم تحریم هست . داستان خیلی ساده هست . این تحریم برای حضور ایران در سوریه می باشد .
شما بر چه اساسی می گویید هواپیمای اقای ظریف متعلق به شرکت معراج بوده است؟
هواپیماهای اختصاصی دیپلمات ها و روسای جهمور متعلق به شرکت ملی هواپیمایی کشوری است. از طرف دیگر دیپلمات مصونیت بین المللی دارند. بی سواد در میان حامیان دولت تحقیر بیداد می کند!
معراج از شرکت‌های هواپیمایی خصوصی کشور ایران است که در سال ۱۳۸۹ با مجوز سازمان هواپیمایی کشوری تأسیس گردید مدیرعامل شرکت کاپیتان تورج دهقانی زنگنه است
کاپیتان دهقانی زنگنه از فرماندهان آشیانه های هواپیمایی ارتش ایران قبل از انقلاب بوده اند و ارتباطی با سپاه ندارند.
شرکت هواپیمایی معراج بعد از برجام در فهرست تحریم های آمریکا قرار گرفت.
هواپیمای دکتر ظریف هم متعلق به شرکت هواپیمایی ملی ایران است و شماها با هوچی گری و فرافکنی نمی توانید آبروی ریخته شده ملی کشور را به گردن دیگران بیندازید.
Germany
در نظر داشته باشید که آقای ظریف مستقیم از هند به مونیخ آمده است
Iran, Islamic Republic of
نه عزیزم البته اگر 2 زار زبان دیگری بجز ایرانی بلدی تو همه سایتها نوشتند . هواپیما برای شرکت معراج بوده بعد جالب هست این دوستانی که منفی داد . مگر من کشور را تحریم کردم که منفی میدید ؟ من خبر را ترجمه کردم و اینجا زدم . ادم واقعا نمیدونه گریه کنه از دست شما یا بخنده . البته خندیدن از دید شما حرامه میدونم .
Iran, Islamic Republic of
خب اصلا برای سپاه هم باشه،مگه خود آمریکا و اروپا نهاد هایی مانند سپاه ندارند?مگه سپاه ایران داره بمب اتم میسازه که تحریمش میکنن?اصلا اصل تحریم برای چی بود?
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
احتمالا سپاه ایران در دوران پهلوی بمب اتمی را در هیروشیما و ناکازاکی منفجر کرده و حدود 150 هزار نفر راکشته است. اون کار کدخدا نبوده. دنیای مسخره ای داریم که قاتلان و جانیان بین المللی برای آن نسخه می پیچند ...
Iran, Islamic Republic of
خوب خدا را شکر سایت ایسنا هم الان اعلام کرد . دوستان ارزشی برن اونجا هم منفی بزنن
Iran, Islamic Republic of
شما مگه آبرو پیش اروپا براتون مهمه?شما که هر روز آرزوی نابودی شون رو میکنین،الکی ادا در نیارین،مگه میشه آدم عزتش برای کسی که آرزوی مرگش رو میکنه مهم باشه.شما اونا رو جز بشر حساب نمیکنید.همه شون شیطانن،انسان فقط شمایید
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
آیا کسانی که به کشورهای دیگر لشکرکشی میکنند و انسانهای بی گناه را به خاک و خون می کشند تا منافع مادی خویش را تامین کنند انسان هستند؟. شما چرا سنگ آنها را به سینه می زنید؟
Iran, Islamic Republic of
ابوذر جان اونوقت که ن جیک جیک مستونت بود فکر زمستونت بود
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
نمی دانم منظورت از جیک جیک مستون چیست؟؟؟ بنده انقلابی هستم. متولد 1357 اما ژن خوب نداشتم که با مدرک فوق لیسانس کار دولتی و ثابت پیدا بکنم. البته پدر بنده سال 1354 فارغ التحصيل دانشگاه صنعتی شریف بودند و سالهای سال هیات علمی دانشگاه مازندران اما هیچ وقت خود را جدای از محرومان ندانستند و هیچ وقت زندگی شهرنشینی را ترجیح ندادند و همچنان در روستای محل تولد خویش با تمام محرومیت روستا زندگی می کنند. روستایی که تاکنون آسفالت نشده است و ...
Iran, Islamic Republic of
منظور به اون متنی است که نوشته بودی نه رفتار شخصی شما کنایه از چشمان بسته شما است و فقط با شعار زندگی کردن شما
بیژن
منفعل و مغلوب تحقیر پذیر!دیگه بس کنید!بروید برای اربابانتون هرچه میخواهید هماونجا خودکشی کنید ولی نون ایران را نخوریدتا لا اقل ما بدونیم شما در کدام جبهه اید؟
Iran, Islamic Republic of
شما هم بخند و هم گریه کن

مطلب میزاری اخه چند بار میای به شاهکارت نگاه می کنی
مطلب بزار برو جونم
نقض برجام
Iran, Islamic Republic of
اگر تحریمها به هر دلیلی برگردند، نقض برجام است و برجام باید فسخ شود
Iran, Islamic Republic of
هر کی خربزه میخوره پای لرزش هم باید بشینه
آدرس غلط ندهید
Iran, Islamic Republic of
بسمه تعالی
کاربر 10:06 10/12/96: روز اجرای برجام، روحانی می گفت که همه تحریمهای مالی و بانکی و تحریم هواپیما، "بالمره" لغو شد. ولی هیچ کسی از تیم دولتی ها نمی گفت که تحریمها به خاطر سپاه باقی می ماند. تا مردم تکلیفشان روشن شود که اگر قرار است دلیل تحریم ها از هسته ای به سپاه شیفت کند پس چه نیازی به مذاکره است ... حالا فهمیدی که نباید آدرس غلط داد و باید به مردم گفت غلط کردند مذاکره ای "بی فایده و از سر بی عرضگی" انجام دادند. همان زمان دلواپسان و در رأسشان، مقام معظم رهبری می فرمودند که اگر امروز بهانه هسته ای از دشمن گرفته شود فردا می روند سراغ موشک، حمایت از مقاومت و حقوق بشر و غیره و مشکلات سر جایشان می مانند اما غربگرایانی که قصدشان استحاله از درون است دلشان به خوش خیالنی در داخل خوش است که همواره دل در گروی غرب دارند.
Iran, Islamic Republic of
این تحریم برای بعد از برجام هست .
Iran, Islamic Republic of
هرگونه تحریم جدید بعد از برجام نقض برجام محسوب میشه و این متن صریح برجام است .
آدرس غلط نده 12:58 10/12/96
Iran, Islamic Republic of
عزیزم اگر تحریمهای قبل از برجام، دوباره برگردد، دیگه برجام به باد هوا هم نمی ارزد. پس آدرس غلط نده کاربر 12:58 10/12/96
Iran, Islamic Republic of
آقای آدرس غلط نده کاری نداره شما که اصلا در فرجام منافع ندارید و همه اش ضرر است پس لفت بدید از فرجام خارج بشوید و دولت را هم بسپارید به همون کسی که می‌گفت همه اش کاغذ پاره است و شما هم کر کر خنده میزنید وشعار مرگ بر اینو مرگ بر ان سر می‌دادید
Iran, Islamic Republic of
قرار بود با برجام تحریم نباشد الآن برجام هست تحریم هم هست فقط قدرت و توان هسته ای ما نیست و این خسارت محض است .
Iran, Islamic Republic of
بله قرار بود برجام تحقق یابد و تحریم‌ها بر داشته شود آیا تحقق یافت وچه کسانی نمی گذرند این اتفاق بیفتد بعد بفرمایید چه قدرت هسته ای و توان هسته ای اگر بومی بوده است پس چه جای نگرانی دارد
Iran, Islamic Republic of
حالا که قبول دارید برجام تحقق نیافته پس ادامه آن به فایده است
میلاد
Iran, Islamic Republic of
ببخشید هواپیماییکه دولت روحانی از فرانسه خرید دیگر روحانی و وزیر هایش با اون هواپیما سفر می کنند تحریم بخاطر برجام است نه بخاطر حضور ایران در سوریه اینقدر خودتان را به نفهمی نزنید برو تحقیق کن اسم هوا پیمای سپاه چه نام دارد.
Iran, Islamic Republic of
عزیزم هواپیمایی معراج متعلق به نیروی انتظامی است و خواهشن پیام های از روی بیسوادی نگذارید.
Iran, Islamic Republic of
چه جالبه این هواپیما مال سپاه او یکی مال ارتش اون یکی مال بنیاد اون یکی دیگه مال ....میشه بگید کدامیک مال مردم است و منافعش برای مردم است
Turkmenistan
ظاهرا خبرهای بدی در راه است . از مذاکرات شومی که مخفیانه برای بستن دستهای ایران نه فقط از انرژی هسته ای که حتی از سلاح های متعارف که همه دنیا دارند و ما نباید داشته باشیم آنهم توسط زبان دانانی که از مذاکره فقط انگلیسی صحبت کردن را بلدند و از نقشه های انگلیسی چیزی سر در نمی آورند اما بلدند انگلیسی را به لهجه آمریکایی صحبت کنند و به آن افتخار کنند !!
Iran, Islamic Republic of
ظریف گیت!
میوه برجام: خفت و دیگر هیچ
🖋آقایان ...و.. فقط نظرات مردم را ذیل این خبر در سایتهای مدعیان اصلاحات بخوانید تا ببینید با تصویت ۲۰دقیقه ای برجام چه کردید با عزت ایران؟؟!

پی نوشت:
ظاهرا جنجال مجدد فدراسیون کشتی و تماشاگران زن برای دیده نشدن این رسوایی است.
بدجام
تصویب_پرحاشیه
رسوایی_ظریف
حاشیه_سازی
هوشیاری_مردم
Iran, Islamic Republic of
زمستان میگذره و روسیاهی به برجام میمونه
Iran, Islamic Republic of
آلمان قدرتمندترین اقتصاد اروپاست با اینحال از تحریم آمریکا بخاطر اقتصاد خودش حظر میکنه درصورتیکه قدرتمندترین اقتصاد اروپاست مثل ایران از کود انسانی تا سنگ پا و ژیلت و مداد نوکی و ...از ترکیه و چین وارد نمیکنه اونوقت ما که کود انسانی هم تولید نمیکنیم خط و نشون میکشیم برای آمریکا
Iran, Islamic Republic of
قربون دهنت ما فقط استاد هستیم در شعار دادن چه در ساخت اقتصاد
Iran, Islamic Republic of
عزیز دل دولت آقای احمدی نژاد کشور را به ورطه ورشکستگی کشانده بود و تمام تلاش این دولت از برجام گرفته تا حرفهای دیگر فقط برای نجات حکومت از سقوط اقتصادی است پس بیخود نظرات بی ربط ندهید و لطفا سر. خود را از زیر برف بیرون بیاورید حرکتهای بسیار اشتباهی در این مدت حدودا ده ساله گذشته انجام شده است مخصوصا در سیاست خارجه که باعث نابودی ایران دارد میشود و این دولت تمام سعی خود را دارد میکند تا نظام حفظ شود پس اینقدر چوب بری چرخ دولت نگذارید
Canada
با کل نظرت موافقم ولی منظور این بنده خدا هم این دولت نبود همونایی بود که جز سیاست عربده کشی برای غرب کار دیگه ای بلد نیستن وقتی حتی در تولید کود انسانی خودکفا نیستیم برای چی انقدر خط و نشون میکشن برای آمریکا به ایران حمله داخلی بشه چه کشوری برای کمک ما میاد ؟
Iran, Islamic Republic of
واردات کود انسانی هم تقصیر احمدی نژاده!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
اگه الان کود انسانی وارد میشه زمان احپدی نژاد چند تن سنگ پا رو که نیست سنگ پاست مگه کسی نوشت تقصیر احمدی نژادِ
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
خیلی زور داره زانو بزنی ولی اندازه ی یه پیت بنزین تو رو نخون ....
Iran, Islamic Republic of
همه این توهین‌ها و تحقیرها فقط به خاطر این است ...
امیری
Iran, Islamic Republic of
واقعا روحانی و ظریف باید علنا ورسما از مردم عذرخواهی کنند و بگویند راست و پوست کنده ما اشتباه کردیم .اقای روحانی بر جامی که فتح افتوح شما بود برجامی که شما توی لغت نامه ها گشتید تا یک کلمه جدید برای لغو تحریم ها پیدا کنید تا نمود بیشتری داشته باشد و گفتید بالمره ....... الان حتی نمی تواند چند لیتر بنزین را برای خودتان و وزیر تان مهیا کند ما قبل از بر جام حتی این مشکلات را نداشتیم
اقای روحانی اعتبار پاسپورت ایرانی را از همین می توان فهمید که حتی در سخت ترین دوران دشمنی غرب و ایران هم نماینده ساز مان ملل ایران به راحتی می توانست به مقر ان برود اما در دولت شما نماینده ایران را راه ندادند و مجبور شدید ان را عوض نمایید
اقای روحانی دیگر بس است بیشتر از این ادامه ندهید چون برجام عین لجن زار می ماند با دست و پا زذن بیشتر غرق خواهید شد
با لبخند زدن پشت دوربین برجام درست نمی شود
اقای روحانی از همه وعده های شما فقط برحام مانده که روی ان مانور می دادید ان هم کاملا فرو ریخت هر چند عده زیادی از دلسوزان نظام که شما ان ها را دلواپس می گفتید همان روز اول گفند دیوار برجام بر روی باد ساخته شده است و از قبل فرو ریخته است
اقای روحانی شما وهمفکرانتان درست همان مسیر امتحان شده دولت اصلاحات را رفتید که در اخرین روز مجبور شدند در تاسیسات هسته ای را که برای غربی ها قفل کرده بودند باز کنند بهتر است شما همین الان بر گردید نه اخر صدارتتان
اقای ظریف تاریخ خواهد نوشت دست اورد برجام هیچ بوذ
راستی یادم امد الان رییس جمهور در سفر استانی می باشد ان روز ها به دولت قبل همین جهانگیری و روحانی و ..........چقد مطلب و چقد انتقاد می کردند سفر استانی هیچ دست اوردی برای مردم ندارد نگر نمی شود همین تصمیمات را در تهران گرفت چرا مردم را به دنبال خود می دوانید
ودروغگو چه کم حافظه می باشد درست از همان الگوی دولت قبل سفر های استانی ادامه دارد
در انتخابات وقتی ریسی گفتند من یارانه را 3 برابر می کنم چنان اشوبی بپا شد که دولت حتی از لاریجانی و کرکز پژووهش های مجلس هم کمک گرفتند که واسفا می خواهند تورم ایجاد کنند و .........اما درست در همان زمان دولت راست گویان پول یارانه برخی اقشار را سه برابر کرد
استاد امیری. عذر خواهی در ایران !!!
Iran, Islamic Republic of
نوشته ای : واقعا روحانی و ظریف باید علنا ورسما از مردم عذرخواهی کنند.
امیری عزیز
اولا کی کسی بابت اشتباهش عذر خواهی کرده که این تقاضای بجا را دارید !
اگر شنیده ای چنین چیزی مرسوم است
این حرکت بجا در کشور های کفر صورت می پذیرد!!!
بیشتر ممالک کفر مدیرانشان بدون تقاضای مردم اینکار را می کنند !
در ضمن ایشان باید در مقابل طرفدارانش عذر خواهی کند یا مخالفان دیپلماسی لبخندش
United States
اتفاقا شما و حسین شریعتمداری و تندروها و اصولگراها نباید معذرت بخواهید باید استعفا بدید و بزارید مردم از زیر این فشار خارج بشن . سالهاست با ریختن به سفارت و مرگ بر ابن مرگ بر اون و تهدید همه کشورها و ماجراجویی و عدم احترام به حقوق بشر باعث تحریم ملت شدید . جشنتون مرگ بر این و اون هست و عزاتون هم مرگ بر این و اون ........
سقا
Iran, Islamic Republic of
برجام رو رییس جمهوری که شما وامثالهم بهش رای دادیدتنظیم وتصویب و....کرد تا بلکه با میوه ی باغ برجام هم چرخ زندگی مردم هم چرخ سانتریفیوژ هابچرخه
حالا نشده، تحریم ها هم اضافه شده ودشمن گستاخ ترو....
عذر خواهی از ملت کردن پیشکش، دیگه تو رو خدا قیافه حق به جانب نگیرید
با این اخبار به یاد ذلت ایران در ترکمانچای و گلستان افتادم
Germany
دوست عزیز
علی رغم فریادهای شریعتمداری و .... و علی رغم گریه برخی از نمایندگان، برجام به خاطر گل روی آقای روحانی و همکارانش در 20 دقیقه در مجلس تصویب شد
هدف برجام چه بود؟ آیا این قدر ذلیل باشیم که به هواپیمای وزیری که خودشون دعوت کردند سوخت ندهند(تازه آلمانی که به نظر بعضی ها از بقیه بهتره).
این قدر خفت داشته باشیم که امارات بی عرضه در جنوب ما نیروگاه هسته ای بسازه ولی ما در نیروگاهی که با زحمت و جانفشانی ساختیم بتون بریزیم؟
این قدر خوار بشیم که کوچکترین تعامل بانکی را در اروپا نداشته باشیم؟
این قدر ذلیل بشیم که کود انسانی از ترکیه وارد کنیم( که به باج دادن به ترک ها بیشتر می خوره)؟
این قدر بدبخت بشیم که فرانسه با کمال پرروئی تمام صنعت و واردات ما را در اختیار خودش بگیره؟
این هم از تخصص دولت تدبیر و امید که دولت قبل و منتقدان را به بی سوادی و بی تخصصی و .... محکوم می کرد. نمی دانم چی شد با شنیدن این اخبار به یاد ذلت تاریخ ایران در عهدنامه های ترکمانچای و گلستان افتادم
Iran, Islamic Republic of
توهم زدی برادر گل از چه کسی داری حمایت می‌کنیم از فردی که رفت و با دلارهای نفتی سهام کشور متخاسم امریکا را خرید کرد و .همکارانش پول کشور را در کشور امریکا بلوکه کردند و یا از کسانی که میگفتند ما نیروگاه هسته ای نمی خواهیم و موسس انجمن را در اول انقلاب اعدام کردند
امیری
Iran, Islamic Republic of
شما دیگه این قدر سخت نگیر مگه نمی بینی واردات ازاد شده مثلا می توانیم از افتخارات برجام : تا الان ما تحریم بودیم نمی تونستیم وارد کنیم امسال توانستیم هزاران تن کود انسانی را وارد کشور کنیم انهم از چه کشوری ؟ کشور ترکیه که عضو ناتو هست
Iran, Islamic Republic of
امیر جان ساعت خواب خدا را شکر که بیدار شدی حالا که بیدار شدی یک. کتاب تاریخ معاصر ایران را بردار و بخوان که چه بودیم در جذام و دیفتری و سه قاب بازی کردند وفساد غرق بودیم چه کسانی طرفدار نادانی مردم بودند چه کسانی دانشگاه و بیمارستان و اداره ثبت و بقیه را به آتش می‌کشیدند و چه کسانی برای سر بلندی ایران مجاهدت میکردند چه کسانی لگد زدند و سطل آب مردم را لگد زدند و چپ کردند و قول سطل شیر به آنها دادند و الان دارند به قول شما سجاده از چین و کود انسانی از ترکیه وارد میکنند صنایع کشور و کشاورزی کشور را نابود کرده اند
Iran, Islamic Republic of
به کود انسانی ترکیه پز بدهید !!!عاقبت حرکت در بزرگراه برجام همینه !!!کودهای انسانهای ترکیه را ما بخریم مصرف کنیم !!!
Iran, Islamic Republic of
هیلاری کلینتون: تحریمهای بانکی و نفتی جمهوری اسلامی در حمایت از سبزها و اصلاح طلبان بود.
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
آیا کدخدای شما به حقوق بشر احترام می گذارد؟؟ لشکرکشی به کشورها و قتل و غارت چه افتخار حقوق بشری دارد؟ بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی حقوق بشری است؟ حمله به هواپیمای مسافربری ایرانی در کجای حقوق بشر قرار دارد؟ حمله به عراق و کشتن بیش از یک میلیون نفر چه جایگاهی در حقوق بشر دارد؟ محاصره یمن و کشته شدن زنان و کودکان از چه نوع حقوق بشر است؟
و هزاران جنایت دیگر که با یک جستجوی ساده می توانید آنها را بیابید. البته اگر به دنبال حقیقت هستید!
Iran, Islamic Republic of
بله آنها حقوق بشر را رعایت نمی‌کنند و ما هم زن و مردهایمان. در سطلهای آشغال. به دنبال سهم خود ...میگردند
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
ابوذر جان اینقدر اسم کدخدا را نیار عاشقانش آمپر می چسبونن کار دستمون میدن ها!!!!
Iran, Islamic Republic of
گل گفتید
امیری
Iran, Islamic Republic of
حالا شما وهمفکرانتان که از در مخالف ما وارد شدید شما که گفتید غرب قابل اعتماد هست شما که همه کاری کردید حتی به صورت ضمنی امضا نمدید که قاسم سلیمانی را به عنوان یک تروریست تحویل غرب بدهید میشه بفرمایید چه نتیجه ای از اعتمادتان به غرب گرفتید
میشه بفرمایید چرا سفیر کره جنوبی میگوید ما با چمدان دلار وارد کشور می کنیم
میشه بفرمایید چرا پول 4 سال قبل جایز فیفا به ایران به خاطر حضور در حام جهانی هنوز به ایران نیامده
و میشه بفرمایی چرا بنزین به مظهر برجام یعنی ظریف ندادند ان هم نه در امریکا بلکه در المان و هزاران سوال دیگر
میشه بفرمایی در برابر ریختن بتن در قلب راکتور هسته ای قرار بود چه چیزی به ایران بدهند و ایا می دانی همان اب نباتی که قرار بود به ایران بدهند هم ندادند یعنی کاری که قرار بوذ ذر برابر ریختن بتن در قلب راکتور اراک انجام بگیرد اصلا در نطفه خفه شد
تاریخ بعدا خوهد نوشت که چه بلایی سر ایران امده در این بر جام
این که به هواپیمای ظریف بنزین نمی دهند این فقط حقانیت مخالفان بر جام است که دیگر هیچ کسی نمی تواند ان را کتمان کند
جالب است موضوع به این مهمی را وزارت خارجه پنهان نموده تا رسانه های خود این کشور ها اعلام نمودند
روحانی بهتر است بجای ملاقات با ریس فیفا فکری به حال این ابرو ریزی کند
راستی ایا ریس فیف هر کشوری بره ریس جموهر با ش دیدار می کند ایا کسر شان نیست
بیژن
خیلی پررو تشریف دارید!من الان دارم جای شما خجالت میکشم
Iran, Islamic Republic of
جهان نیوز بخدا خیلی از مرحله روابط بین الملل پرتی.شما تفکر کره شمالی را دارید
مندلی
Iran, Islamic Republic of
مگر آبرویی هم باقی گذاشته اند که نوشته اید آبرو ریزی بزرگ .یک جو شجاعت و غیرت و تعصب و وطن دوستی لازم است تا انسان این فجایع را درک کند .
Iran, Islamic Republic of
والله تفکر اینها از کره شمالی هم بدتره دوست عزیز . اینها اگر سر کار بیان خیابونها را هم دیوار می کشند!!!!!!!!!!!!!!! .
Iran, Islamic Republic of
متاسفم برای چنین تفکری خیابونارو دیوار میکشن یعنی چی
ماتوذهنمونم تصورش نکردیم ولی اصلاح طلبا اینوهی میگن
...
Iran, Islamic Republic of
دروغ هرچه قدر بزرگتر باشه باورش راحت تره. دروغ بزرگ دیوارکشی در پیاده رو را یک بچه دبستانی باور می کنه نه انسان عاقل
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه باید بگم حرف شما کاملا صحیحه و با کمال شرمندگی، ما در کشور میلیونها بزرگسال داریم که سطح فکرشون در حد بچه های دبستانیه چون دقیقا همین حرفهارو باور کردن که به روحانی رای دادن.
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
دوستان عزیز ، اینا این داستان دیوار کشی در پیاده روها را در سال ۷۶برعلیه ناطق نوری که رقیب انتخاباتی خاتمی بود نوشتند از آن سال به بعد مرتب این داستان تجدید چاپ میشه کدام دیوار در زمان ۸سال احمدی نژاد در خیابانها کشیده شد یک عکسی فیلمی خبری از آن اگر سراغ دارید منتشر کنید وگرنه خیلی نامردیه حرف مفت زدن
هدشمی
Iran, Islamic Republic of
۸ سال احمدی نژاد رئیس جمهور بود کجا را دیوار کشید البته مسکن مهر خیلی ساخت نکنه آنها را می گوئید
سقا
Iran, Islamic Republic of
با همین روابط بین الملل ودیپلماسی ولبخند زدن وقدم زدن وکاربلدن بودن کار رو به اینجا کشوندین وهمچنان فکر می کنید خیلی بلدید....
والا برجام با این همه نقص وحفره وخسارت محض بودن افتخار که نداره هیچ مایه سر افکندگی هم هست
روابط بین المللی از نظر شما یعنی پذیرش اوامر کدخدا
دیپلماسی هم یعنی پذیرش دیکته ی کدخدا
آره ما با افتخار از این دیپلماسی سر در نمیاریم چون پای مکتب ظلم ستیز ابا عبدالله الحسين علیه السلام درس می گیریم البته نه درس مذاکره ومعامله بلکه درس نبرد با ظلم وباطل واستکبار.......
Canada
انشالله خدا شریعتمداری و همفکرانش را با رهبر کره شمالی مخشور کند
Iran, Islamic Republic of
تفسیر خودمانی اظهارات سخنگوی وزارت خارجه:همه اش تقصیر خلبان بود راننده یه کم شعور نداره که یه دبه چند لیتری بنزین بزاره صندوق عقب! تا ما وسط بیابون عزت خود را بخاطر بنزین زیر پا لگد نکنیم!!!!.... راننده عوض شد
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
رضا خان پهلوی سالها به انگلیس خدمت کرد وقتی هم سیاستشان اقتضا کرد که از ایران برود قرار شد تا مرز را با یک ماشین برود با هزار التماس چند دلّه بیست لیتری بنزین از انگلیسی های نامرد گرفتند
Iran, Islamic Republic of
روحانی و ظریف با دنیا جنگ ندارن
این تبعات کارهای جنگ طلبان و کسانی که همه دنیا رو دشمن می دونن
Iran, Islamic Republic of
هسته ای رو دادید طلبکار هم هستید؟
Iran, Islamic Republic of
هسته ای را شما و هم فکران شما از روز اول بر باد دادند ...
Iran, Islamic Republic of
آدرس غلط نده.
هاتف
Iran, Islamic Republic of
سر جنگ ندارن
اما سر تسلیم دارن
درد ما هم همین است وبس....
ما هم سر جنگ نداریم
اما
بنا بر تسلیم وپذیرش ظلم رو هم نداریم...
Iran, Islamic Republic of
روحانی و ظریف میگفتن با برجام و بتن ریزی هسته ای همه تحریمها بالمره لغو میشود حالا باید پاسخگو باشند که چرا لغو نشدند ؟!!
Iran, Islamic Republic of
امریکا شیطان بزرگ و سه کشور کوچک اروپایی که از تروریسم در منطقه و جهان حمایت می کنند همه دنیا نیستن .
Iran, Islamic Republic of
یه کشوری که نتونه بنزین هواپیما تولید کنه همینه دیگه! شایدم راننده کارت سوخت یا کارت عابرشو یادش رفته ببره واسس همین هم سوخت ندادن! آخه اروپاییها خیلی مقرراتی و پایبند تعهدات هستن دیگه!!!!
امیری
Iran, Islamic Republic of
منظور تو لید بنزین نیست که نمی شود بنزین انبار کرد تو هواپیما مثل اینه شما بگی پر صندوق عقب ماشین بکنی از بنزین
Iran, Islamic Republic of
یعنی تحلیلت تو حلق ظریف
وجدانا طرفداران دولت چقدررررررر باسوادند
یعنی تو توی هواپیمات بنزین انبار میکنی؟؟؟؟
عمووو بیدار شو.
Iran, Islamic Republic of
اين بود عزت و افتخاري كه با برجام قرار بود بما بدهند و كلاي گشادي كه ... سر اين ملت كردند
Iran, Islamic Republic of
درعالم سیاست به هیچ کس نباید اعتماد کرد
وظریف هم این را میداند ودنیای سیاست را میشناسد
سیاست نوع قمار است اگر وارد نباشید می بازید
انهم از جیب ملت
درعالم سیاست با پنبه سر میبرند ظریف این را خوب میفهمد
بادرشت سخن گفتن که چندسالی دوستان جهان نیوز دردنیا پیش گرفته بودند
ته اش رسید صدور نفت دربرابر غذا واضاع تقریبا اواخر زمامداری صدام
Iran, Islamic Republic of
واقعا تو راست میگی
...
کاربر گرامی مطلب شما قابلیت نشر را ندارد. جهان نیوز
Iran, Islamic Republic of
اعتماد به امضاء جان کری برای تضمین برجام چی بود ؟!
Iran, Islamic Republic of
پول فروش نفت ایران اکنون قابل برداشت نیست و بلوکه می شود و فقط برای واردات دارو و غذا استفاده می شود یعنی همان نفت در برابر غذا .
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
ولی اظهارات آقای ظریف خلاف ادعای شما را ثابت کرد. لطفا دروغ نگویید. آقای ظریف اظهار داشتند که برجام را به دلیل اعتماد به قول شفاهی آقای کری امضا کرده است.
Iran, Islamic Republic of
این ساخته رسانه‌ای شما است
Iran, Islamic Republic of
اقایان جهان نیوز
درسفرهای رییس جمهور احمدی نژاد به خارج چه اتفاقاتی می افتاد
... رییس جمهور انقلابی شمارا بازرسی میکردند بعد اجازه پرواز میدادند چه زود فراموش کردی؟؟!!
Iran, Islamic Republic of
اون موقع هسته ای و هوافضا داشتیم
Iran, Islamic Republic of
اره اون موقع کلی پول هم داشتیم که دادید بابک زنجانی و خاوری و ضراب و معاون استان قدس و دکل نفتی و صرافی مالزی و بودجه کشور را .......................خیلی داشتیم ولی از همه بیشتر رو بود که داشتیم . بصیرت هم داشتیم .
Iran, Islamic Republic of
دکل دزدی نفتی کار اصلاح طلبان بود و پسر مهاجرانی در این رابطه دستگیر شده است و جریمه 18 میلیارد دلاری کرسنت زنگنه معادل 200 دکل نفتی است .
Iran, Islamic Republic of
شما چه انتظاری داری؟ وقتی میلیاردها تومن دزدی صورت میگیره، مطمئن باش از دور و برش اونقدر آدمای مختلف میخورن که خیلیاشون حاضرن بیان توی سایتها اینجوری در حمایت از شاهدزدها کامنت بگذارن.
وگرنه اگه واقعا کسی سر سوزن وطنشو دوست داشته باشه، باید بگه ... و زنجانی و بقایی و فریدون همشون با هم اعدام بشن، نه اینکه بگه حالا که راستی ها دزدی کردن پس بگذار چپی ها هم دزدی بکنن.
Iran, Islamic Republic of
آقا دزدی دکل کار پسر مهاجرانی اصلاح طلب و کرسنت هم پای زنگنه قبول دنبال این هستید تا گند کارها را با چند گند کاری دیگر پاسخ دهید
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز این عمل در هر دولتی اتفاق بیافتد محکوم است موضوع اینجاست که ان موقع این عمل از طرف دولت محکوم میشد اما الان چشم پوشی میکنند.
Iran, Islamic Republic of
به امروز احمدی‌نژاد کاری ندارم ولی رفتار دور از ادب اون موقع دولت‌های غربی از فرط عصبانیت نسبت به روحیه و روش انقلابی رئیس‌جمهور بود، نه مثل حالا که همه جوره بهشون حال دادیم و باز هم وزیر خارجه‌مون رو تحقیر میکنن!
Iran, Islamic Republic of
چه ضایع! یعنی ظریف قبل از سفر میدونسته قراره به هواپیماش سوخت ندن ولی به این تحقیر تن داده؟!
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر احمدی نژاد که باعث عزت و اقتدار ایران بود.
Iran, Islamic Republic of
خدا پدرتو بیامرزه خوب یادآوری کردی اما این جماعت حرف حق شنو نیستند ! من شنیده بودم توی سفرهای خارجی داش محموتو بازرسی بدنی هم می کردند ! وجداناً صحت داره جهان نیوز ؟!!!
Iran, Islamic Republic of
دروغ رسانه های زرد افساد طلب رو باور نکن .
Iran, Islamic Republic of
پنهان کاری همشیگی این دولت از ملت!
United States
هواپيمايي كه دزديده مي شود و فرودگاهي مي برندش هم براي زدن بنزين مشكلي ندارد.
Iran, Islamic Republic of
برجام آن آفتاب تابان بر خود ظریف نتابید و خاموش شد
United Arab Emirates
... با اين همه حقارت باز رفتن آلمان...
ایرانی الاصل
Iran, Islamic Republic of
آقای ظریف این هم نتیجه اعتماد به اروپا.
علی
Iran, Islamic Republic of
با سلام این سنت خداست هر کسی به غیر خدا دل ببندد خوار وذلیل می شود زنده باد رهبرم سید علی خامنه ای عزیز که هر چی گفت در بود ودولت روحانی اگر حرف رهبری را گوش می دادند اینجوری نمی شد ...
ایرونی
Iran, Islamic Republic of
چه عزت و آبرویی برای پاسپورت ایرانی درست کردی جناب روحانی! از ویزا ندادن امریکاییها به نماینده دائم ایران در سازمان ملل، تا عدم اجازه ورود به هیئت ایرانی به عربستان بعد از فاجعه منا، حالا هم داستان باک خالی برجام. اینهمه رسوایی بستون نیست...
Iran, Islamic Republic of
دوستان گرامی ناراحت نشین. دارن تعظیم! می کنن.
United States
سزای کسی که از خدا و ملتش ببرد و به کدخدا تکیه کند همین است دلک خزی فی الدنیا و فی الاخره عذاب اکبر
Iran, Islamic Republic of
سزای ملتی که از عقل و خرد خود استفاده نکند هم همین است که روزیشان را از میان ... پیدا کنند
Iran, Islamic Republic of
باشه تو راست میگی..
بالاخره برجام که بتن ریختیم چی شد؟؟ ...عادت دیرینه ...است
Iran, Islamic Republic of
قایم کنید گذرنامه‌هاتون را.
اعتبار به passport غربزدگان بازگشته.
Iran, Islamic Republic of
سلام.
آقای ظریف .
اشکال نداره .
کمی پیاده روی خوبه مخصوصا برا شما که در همه حال. در حال
لبخند زدنی .
عجب مذاکره کننده ای .تحریم رو هم شکستی .
احسنت .احسنت.
گیر افتادی خجالت بزار کنار.
شهدای مدافع انقلاب و اسلام رو صداد بزن.
دوستان زنده شهدا هستن
محمد
Iran, Islamic Republic of
سلام
می گویند :
به پیشت آمدم دوغم ندادی
به دنبال سرم ماست می فرستی
خدا را شاکریم که ملت فهیم ایران خیلی پیش تر از این دولتمردان آمریکا و اروپا را شناخته و هیچ اعتمادی به این کشورها نداشته و نخواهند داشت .متاسفیم برای آنهائیکه با هزار امید تدبیر کردند که در مقابل کدخدا زانوی ادب به زمین مذاکره بزنند و زدند .یکی نیست بگوید :جمع کنید آقاین ،به هواپیمای خود شما دولیتر بنزین ندادند،چه رسد میوه ی ممنوع برجام....
United States
به عراق سوریه یمن لبنان و فلسطین آواره اعتماد کنید .....