جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲
۶

۵ گام اساسی حضرت زهرا(س) درحمایت از ولایت

چهارشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۴۷
کد مطلب: 595058
حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی با تأکید بر اینکه پیروان امیرالمومنین(ع) باید در راه ولایت هزینه کنند، به ۵ گام اساسی حضرت زهراء(س) در دفاع از ولایت اشاره کرد.
۵ گام اساسی حضرت زهرا(س) درحمایت از ولایت
به گزارش جهان نيوز، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا رفیعی سخنران و کارشناس مذهبی در بیانی با اشاره به پنج گام اساسی حضرت فاطمه زهراء(س) در حمایت از ولایت گفت: اینکه این اقدامات را بر می‌شمارم به این دلیل است که باید بدانیم امروز هم برای حمایت و دفاع از ولایت باید به این پنج گام عمل کرد.

وی نخستین گام حضرت زهراء(س) در حمایت از ولایت را «سخن» دانست و گفت: حضرت فاطمه(س) به مسجد آمد و در جمع مهاجران و انصار خطبه فدکیه را ایراد کرد. گام دوم ایشان «حرکت» بود، انسان باید به حرفی که می‌زند جامه عمل بپوشاند، به عنوان مثال، اگر شهید حججی در نجف‌آباد اصفهان و همینطور دیگر همرزمانش در شهر خود فریاد می‌زدند، سوریه از دست دشمنان آزاد نمی‌شد، همینطور اگر امام خمینی(ره) و ملت ایران در دوران پهلوی صرفاً شعار می‌دادند، شاه از کشور نمی‌رفت، لذا اهمیت حرکت و پویایی اینجاست که متجلی می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی با اشاره به اینکه سومین گام حضرت زهراء(س) «تحریم» بود، گفت: هر دفاعی با تحریمی مواجه است که نمود آن در بیانات مختلف حضرت به خصوص در وصیت نامه ایشان نمایان است.

وی خاطرنشان کرد: گام چهارم ایشان «عاطفه» است، عاطفه باید به کمک عقلانیت بیاید، حضرت زهراء(س) بارها به قبرستان بقیع و سر مزار مطهر رسول خدا(ص) آمد و گریست. روزی امیرالمومنین(ع) شروع به گریه کرد و فرمود به خاطر اینکه دارم تو را از دست می‌دهم می‌گریم، اما زهراجان! تو چرا گریه می‌کنی؟ حضرت(س) فرمود: من برای غربت و مظلومیت شما گریه می‌کنم.

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی با تأکید بر اینکه پیروان امیرالمومنین(ع) بایددر راه ولایت هزینه کنند و در این مسیر، محبت لازم اما کافی نیست، یادآور شد: گام پنجم حضرت زهراء(س) «هزینه» بود، سخن گفتن، حرکت کردن، گریه کردن و تحریم، هزینه‌ای هم می‌خواهد، حضرت زهراء(س) با نحوه شهادتشان و جراحت‌هایی که به ایشان وارد شد، خود را هزینه کرد تا دنیا بداند که باید در راه ولایت هزینه کرد، همان کاری که حضرت اباالفضل(ع) در روز عاشورا در قبال امام حسین(ع) انجام داد.

منبع:تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
آفرین بسیار عالی
مهدی
Iran, Islamic Republic of
اسم ایشون ناصر است نه رضا
Germany
اللهم صل علی فاطمه و ابیها و بعلها و بنیها و سر المستودع فیها
حامد
Iran, Islamic Republic of
بسیارزیباو عالی...التماس دعا...
حامد
Iran, Islamic Republic of
بسیارزیباو عالی...التماس دعا...
Iran, Islamic Republic of
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم و اهلک اعداءهم اجمعین

سلام علیکم. حجت الاسلام و المسلمین رفیعی، بسیار زیبا تحلیل میکنند. خدا، حفظشان کند.