جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

تغذیه مناسب بهاری از نگاه طب سنتی

چهارشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۴۲
کد مطلب: 595054
یک متخصص طب سنتی درباره باید و نبایدهای تغذیه ای در فصل بهار توضیحاتی را ارائه داد.
تغذیه مناسب بهاری از نگاه طب سنتی
به گزارش جهان نيوز، ناصر رضایی‌پور متخصص طب سنتی درباره تدابیر فصل بهار اظهار کرد: درفصل بهار مواد زائد انباشته‌شده در بدن از حالت انجماد خارج شده و در بدن به جریان می‌افتند.

به‌گفته وی در فصل بهار بدن در حال پاکسازی است که پرخوری و رعایت نکردن رژیم غذایی، موجب ضعیف شدن بدن می‌شود که زمینه‌ساز ابتلا به بیماری‌ها در فصل بهار است.

ورزش زیاد و حمام مکرر در بهار ممنوع
رضایی‌پور متذکر شد: لازم است در فصل بهار، از خوردن غذاهای گرم و خشک، حرکت و ورزش زیاد، حمام مکرر و خوردن غذاهای گوشتی و شیرینی زیاد خودداری شود همچنین بهتر است در این فصل به‌جای آب از عرق کاسنی یا عرق شاه‌تره استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: بهتر است در این فصل از مصرف غذاهای چرب و سرخ‌کردنی، خوراکی‌های تلخ، تند و تیز، و شور که مزاج گرم دارند مانند آجیل شور و گردو پرهیز کرد.

آشنایی با نوشیدنی‌های مفید در فصل بهار
این متخصص طب سنتی ایران یادآور شد: بهتر است در این فصل از نوشیدنی‌های خنک مانند شربت ریواس، شربت عناب، شربت نارنج، لیمو و "به" استفاده کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *