پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱
۵

واکنش فرهاد رهبر به خبر اخراج صادق زیباکلام

چهارشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۱۰
کد مطلب: 595032
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در مورد اخراج صادق زیباکلام از این دانشگاه گفت: ما کسی را اخراج نکردیم بلکه به وی اعلام کردیم فعالیت شما غیرقانونی است.
واکنش فرهاد رهبر به خبر اخراج صادق زیباکلام
به گزارش جهان نيوز، فرهاد رهبر، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در مورد اخراج صادق زیباکلام از این دانشگاه واکنش نشان داد و توضیحاتی را ارائه داد.

فرهاد رهبر در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برخی از اساتید دانشگاه آزاد اسلامی مدعی شده اند که اخراج شده اند از جمله یکی از اساتید دانشگاه تهران، گفت: ما کسی را اخراج نکردیم. بلکه اعلام کردیم فعالیت شما غیرقانونی است چرا که از دو جا حقوق می گیرید. شما می توانید دانشگاه تهران را رها کنید و اینجا استخدام شوید و یا می توانید در دانشگاه تهران باشید و در دانشگاه آزاد به صورت حق التدریس فعالیت کنید.

رهبر با بیان اینکه ادامه همکاری دانشگاه آزاد با اساتید در حال تغییر است، افزود: اگر این استاد می خواهد تعبیر اخراج را به کار ببرد، ایرادی ندارد. خودش می گوید اخراج شده، پس اخراج شده. حتماً کاری کرده که اخراج شده است، حتما به خود شک دارد. آن وقت من بیایم به او بگویم که به خودت شک نداشته باش!

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: اینکه فردی از دو جا حقوق بگیرد غیر قانونی است. کرسی های کار ما محدود است و اگر کسی بخواهد چند کرسی را اشغال کند، نمی توانیم جوانان جویای کار را مشغول به کار کنیم.

رهبر خاطرنشان کرد: به طور مثال استادی داریم که در یک دانشگاه دولتی استخدام است و در دانشگاه آزاد نیز استخدام است و در چند واحد دانشگاه هم به صورت حق التدریس فعالیت می کند. بنابراین شیوه قرارداد ما با این اساتید تغییر کرده که این اساتید می توانند به صورت حق التدریس فعالیت کنند.

منبع: مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
ای بابا! زیبا کلام هم برای خودش ،حقی فراتر از قانون قائل شده است؟! تا حالا واقعا فکر میکردم که هرچند صدو هشتاد درجه متفاوت با خط فکری هم هستیم.ولی ادم کاردرستی است!
Iran, Islamic Republic of
چه فرقی میکند چه حق تدریسی بگیرند چه اسمش استخدام باشه
Iran, Islamic Republic of
فرقش اینه که دستمزد حق التدریسی خیلی کمتر از دستمزد رسمی هست.
Iran, Islamic Republic of
در شهر اصفهان سراغ دارم حداقل همه اعضای هیات علمی یکی از گروههای دانشکده الهیات دانشگاه اصفهان، کرسیهای همان گروه در دانشگاه آزاد خوراسگان را پر کرده اند. اگر رفتار واقعی و غیر سیاسی باشد باید خبر مشابه زیباکلام درباره آنها هم شنیده شود و حقیقتا این حرکت ستودنی خواهد شد و صدها فارغ التحصیل رشته های مختلف می توانند به حق خود برسند و استخدام شوند
Iran, Islamic Republic of
ادب حكم ميكرد ايشان به روش و زبان بهتري با قشر دانشگاهي صحبت بنمايند بخصوص در مقام يك رئيس دانشگاه ... متاسفانه ايشان كل نظام دانشگاه آزاد را به چالش كشيده و اين دانشگاه را از استادان متبحر مرتباً بي بهره دارد ميكند .اكثر دانشگاههاي آزاد بنوعي دچار انفعال ناشئ از برخورد سياسي ايشان با كادر تحصيلي شده و بلاتكليفند . آقاي ولايتي و هيئت امنا فكري بحال نيمي از دانشجويان كل كشور فرموده و جو موجود را بهبود ببخشند ، لطفاً ...