جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱

عجله آمریکا برای تصویب تحریم‌ نفتی ونزوئلا

چهارشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۰۲
کد مطلب: 594963
به گفته یک مقام بلندپایه وزارت خارجه آمریکا، این کشور درصدد است تحریم‌های نفتی علیه ونزوئلا را پیش از برگزاری انتخابات سراسری این کشور در ۲۲ آوریل تصویب کند.
عجله آمریکا برای تصویب تحریم‌ نفتی ونزوئلا
 به گزارش جهان نيوز، این مقام آگاه که مایل نبود نامش فاش شود در گفت‌وگو با بلومبرگ تاکید کرد هنوز تصمیمی گرفته نشده و آمریکا همچنان سرگرم ارزیابی پیامد چنین تحریم‌هایی بر شهروندان عادی ونزوئلا و همچنین پالایشگاه‌های آمریکایی است که نفت سنگین ونزوئلا را وارد می‌کنند. با این‌همه دولت ترامپ بدون توجه به زمان انتخابات مایل است این اقدامات هر چه سریع‌تر انجام گیرد.
 
اقدام برای هدف قرار دادن مستقیم فروش نفت، ضربه سنگینی به دولت نیکولاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا خواهد بود که برای سرپا نگه داشتن اقتصاد کشورش به فروش نفت متکی است. 

رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا بر این مناظرات نظارت دارد و هنوز درباره شکل تحریم‌ها تصمیمی نگرفته اما در حال بررسی دو گزینه اصلی شامل محدودیت‌های جدید برای بخش نفت ونزوئلا یا تشدید تحریم‌های مالی فعلی است تا سود بردن دولت ونزوئلا از منبع اصلی درآمدش را غیر ممکن سازد.

احتمال تصویب چنین تحریم‌هایی موضوع اصلی سفر اخیر وزیر خارجه آمریکا به آمریکای جنوبی و کارائیب در اوایل ماه میلادی جاری بوده است. تیلرسون در سفر خود به جامائیکا اعلام کرده بود آمریکا در حال بررسی اقداماتی است که تاثیر چنین تحریم‌هایی را به خصوص برای کشورهای فقیر منطقه کارائیب ملایم‌تر خواهد کرد.

بررسی وضع تحریم‌ها به منزله یک تغییر رویکرد برای تیلرسون است که در مقام مدیرعامل اکسون موبیل مخالف چنین تحریم‌های بود اما رئیس‌جمهور آمریکا از این ایده حمایت کرده است و آمریکا برای تحت فشار قرار دادن دولت ونزوئلا که اصرار دارد انتخابات ۲۲ آوریل را برگزار کنند گزینه چندانی در چنته ندارد.

در راستای افزایش فشارها، دولت ترامپ تاکنون ده‌ها مقام بلندپایه این کشور از جمله خود رئیس‌جمهور را تحت تحریم قرار داده است. به گفته این مقام بلندپایه وزارت خارجه آمریکا، ونزوئلا باید منتظر باشد که وزارت خزانه‌داری فهرست جدید اشخاصی که به لیست سیاه تحریم‌ها اضافه می‌شوند را اعلام کند.

ونزوئلا که صاحب بزرگترین ذخایر نفت جهان است، شاهد افت تولید خود در بحبوحه کمبود نقدینگی برای فعالیت‌های تعمیراتی و اکتشافی بوده است. ونزوئلا هر ماه حدود دو میلیون بشکه نفتای سنگین وارد می‌کند که همه آن از پالایشگاه‌های منطقه خلیج آمریکاست.

منبع:ایسنا
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
یکی نیست بگوید...امریکاکم مانند مارمولک دربین کشورهای دیگرسرکشی کن....!!!؟!!امریکاکی پی خواهدسرجای خودبنشیند...!!!