جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

معرفی ۲۴ تور گردشگری غیرمجاز به پلیس فتا

چهارشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۴
کد مطلب: 594931
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: ۲۴ مجری تورهای گردشگری غیرمجاز در فضای مجازی این استان به پلیس فتا معرفی شد و برخورد قانونی لازم با آن‌ها صورت گرفت.
معرفی ۲۴ تور گردشگری غیرمجاز به پلیس فتا
به گزارش جهان نيوز، قادر تقی‌زاده از برخورد با مجریان تورهای گردشگری که اقدام به تبلیغ غیرمجاز در فضای مجازی این استان کردند، خبر داد و افزود: برخی افراد بدون دریافت مجوزهای لازم در فضای مجازی اقدام به تبلیغ و اجرای تور گردشگری می‌کنند.
 
 او گفت: مطابق آیین نامه ۱۶ مورد تاسیسات گردشگری مشخص شده که دفاتر خدمات مسافرتی نیز جزو این گروه هستند.

او اظهار کرد: متقاضی دفاتر باید شرایط لازم از جمله ۳ سال فعالیت در دفتر خدمات مسافرتی و یا برخورداری از حداقل مدرک کارشناسی مرتبط با حوزه گردشگری را داشته باشد.

به گفته تقی‌زاده، متقاضی همچنین باید دفتر خود را در ابعاد مشخص شده مطابق قانون معرفی کند و ۵۰۰ میلیون ریال نیز ضمانت بانکی و سفته ارائه دهد.

او با بیان اینکه ضمانت و سفته با هدف ممانعت از تخلف دفتر خدماتی اخذ می‌شود، اضافه کرد: در صورتی که شکایتی از خدمات دفتر مطرح شود در کمیسیون فنی با ریاست معاونت گردشگری، مسئول حراست و مسئول امور حقوقی اداره کل و نماینده تشکل مربوطه رسیدگی خواهد شد.

وی افزود: در صورتی که شکایت منجر به کسر مبلغی از ضمانت نامه باشد، این مبلغ کسر شده و به شاکی پرداخت می‌شود.

تقی‌زاده بیان کرد: با وجود مشخص شدن ضوابط فعالیت دفاتر خدمات مسافرتی برخی مجریان بدون داشتن دفتر و مجوز قانونی در فضای مجازی تبلیغ کرده و عدم برخورد با فعالیت این افراد به منزله اجحاف در حق دفاتری است که مجوز دارند.

وی با تاکید به اینکه به‌دلیل نداشتن مجوز در صورت بروز هرگونه مشکل برای شرکت‌کنندگان تورها، مسئولیت متوجه خود آن‌هاست، اضافه کرد: این در حالی است که در قوانین برای دفاتر خدماتی مجاز حتی نحوه برخورد نیز پیش بینی شده تا از بروز تخلف خودداری شود.

استان اردبیل با یک میلیون و ۲۴۸ هزار نفر جمعیت با استان‌های گیلان، زنجان و آذربایجان شرقی همسایه بوده و گردشگری در کنار کشاورزی و صنعت به عنوان سه محور توسعه این خطه در نظر گرفته شده است.
 
منبع: ایرنا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *