پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

ماجرای‌سوخت‌ندادن‌به‌هواپیمای‌ظریف ازترس‌آمریکا

چهارشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۵۷
کد مطلب: 594926
روزنامه آلمانی «زوددویچه» نوشت که در جریان کنفرانس امنیتی مونیخ که اواسط ماه جاری میلادی برگزار شد، هیچکدام از شرکت‌های تامین سوخت حاضر نشدند به هواپیمای حامل «محمد جوادظریف» وزیر خارجه ایران سوخت‌رسانی کنند.
ماجرای‌سوخت‌ندادن‌به‌هواپیمای‌ظریف ازترس‌آمریکا
به گزارش جهان نيوز، در خبری که این روزنامه منتشر کرد و شماری از رسانه‌های دیگر آلمانی از جمله خبرگزاری آلمان و نشریه اشپیگل هم آن را بازنشر کردند آمده است که شرکت‌های تامین سوخت از این نگران بودند که با سوخت‌رسانی به هواپیمای وزیر خارجه ایران، تحریم‌های واشنگتن علیه تهران را نقض کنند.

بر طبق این گزارش، قرار بود که ظریف پس از مونیخ راهی مسکو شود و به همین دلیل کنسولگری ایران در مونیخ، از فرودگاه خواسته بود که به هواپیمای وزیر خارجه سوخت‌رسانی شود. فرودگاه مونیخ این درخواست را رد کرد چرا که شرکت‌های مسئول در این زمینه، از فروش سوخت به هواپیمای ایرانی خودداری کردند.

«ولفگانگ ایشینگر» رئیس کنفرانس امنیتی مونیخ در مورد این موضوع به رسانه‌ها گفته که با دشواری موفق شده که این مسئله را حل کند و برای سوخت‌رسانی به هواپیمای ظریف از وزارت دفاع و وزارت خارجه کمک گرفته است.

زوددویچه نوشت که سرانجام نیروی هوایی آلمان به ایرباس ظریف سوخت‌رسانی کرده است.

کنفرانس امنیتی مونیخ امسال در فاصله روزهای 16 تا 18 فوریه (27 تا 29 بهمن) برگزار شد.

منبع:فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *