جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
یزدان‌پناه در واکنش به مصاحبه حاتم قادری با BBC:

بعیدبوداستاددانشگاه‌ملعبه‌دست‌رسانه‌خارجی شود

چهارشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۳۸
کد مطلب: 594862
عضو هیأت علمی دانشگاه تهران با بیان اینکه بعید بود «حاتم قادری» ملعبه دست یک رسانه منفور خارجی شود، گفت: اظهارات این استاد دانشگاه در مصاحبه با یک رسانه بیگانه بسیار زشت و زننده‌ بود.
به گزارش جهان نيوز، کیومرث یزدان‌پناه عضو هیأت علمی دانشگاه تهران در واکنش به مصاحبه یکی از اساتید دانشگاه تربیت مدرس با BBC فارسی، گفت: اظهارات آقای حاتم قادری استاد علوم سیاسی دانشگاه تربیت مدرس در مصاحبه با یک رسانه امتحان پس داده بیگانه که تمام امکانات و ابزار را در خدمت ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران و برای آسیب زدن به ساختار ژئوپلتیکی کشور ما  به کار گرفته کار بسیار زشت و زننده‌ بود.

* بعید بود استاد دانشگاه مدرس ملعبه دست یک رسانه منفور خارجی شود
وی افزود: بسیار بعید به نظر می‌رسید استادی که تمام حقوق و مزایای خودش را از همین ساختار دریافت می‌کند با این پیشینه کاری، ملعبه دست یک رسانه منفور خارجی شود آن هم BBC فارسی که اگر انصافاً در مورد این رسانه در جامعه ایران نظرسنجی شود بیش از 90 درصد مردم آن را مورد لعن و نفرین قرار می‌دهند.

استاد دانشکده جغرافیای سیاسی دانشگاه تهران با بیان اینکه اقدام حاتم قادری یک اقدام بسیار زشت و زننده‌ای بود، یادآور شد: امیدواریم چنین افرادی در رفتار خودشان تجدید نظر کنند.
یزدان‌پناه تاکید کرد: وقتی یک استاد دانشگاه به این راحتی و با این آزادی خودش را تریبون BBC فارسی می‌کند، نشان دهنده انعطاف نظام است نه انسداد سیاسی نظام. 

* اظهارات حاتم قادری در گفت‌وگو با BBC سرشار از اتهامات واهی به نظام است
وی گفت: اظهارات آقای قادری در گفت‌وگو با BBC فارسی سرشار از اتهامات واهی به نظام جمهوری اسلامی است، نظامی که انصافاً توسط همین افراد فریب خورده و نادان داخلی که متاسفانه کرسی‌های دانشگاهی دارند، خیلی مظلوم واقع شده است.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: اینکه ما بخشی از نارضایتی‌های اجتماعی که یک امر کاملاً طبیعی است و تمام جوامع عم وجود دارد را سیاه‌نمایی کنیم و به ناکارآمدی نظام تأمین بدهیم یک حرف بی‌ربط، غیر کارشناسی و غیر علمی است.

عضو هیأت علمی دانشگاه تهران افزود: مگر از 80 میلیون ایرانی در سال، چند نفر با چنین مسائلی درگیر هستند و تحت عنوان ناراضیان حکومت قرار می‌گیرند. البته بخش عمده‌ای از این نارضایتی‌ها هم به دلیل عملکرد دولت است که به حق و به جا هم هست.

یزدان‌پناه خاطرنشان کرد: بنده به عنوان یک کارشناس و استاد دانشگاه بخشی از بروز و ظهور این نارضایتی‌ها را ناشی از عملکرد غلط دولت در ایام انتخابات می‌دانم. وقتی فردی خود تمام بنیان‌های نظام را زیر سئوال می‌برد این باعث می‌شود یکسری از روی احساسات یکسری نارضایتی‌هایی برایشان ایجاد شود.

عضو هیات علمی دانشگاه تهران اضافه کرد: بسیاری از اتفاقات اخیر خیلی ارتباطی با بنیان‌های نظام ندارد. چه بسا رهبری به عنوان فرمانده کشور وقتی تاکید می‌کنند که بایستی ریشه این نابسامانی‌ها خشکانده شود تمام مردم به ایشان لبیک می‌گویند و آیا این لبیک گوئی نشانه انسداد سیاسی در نظام است؟ 

وی افزود: اینکه نظام  امسال آقای حاتم قادری‌ها را تحمل می‌کند و به آنها فضا می‌دهد و صبوری می‌کند و نسبت به بسیاری از ظلم‌ها و نامهربانی‌های این افراد چشم می‌بندد نشانه آستانه تحمل بسیار بالای جمهوری اسلامی ایران است.

این استاد دانشگاه اضافه کرد: به نظر بنده بخشی از نابسامانی‌های امروز ناشی از رفتار غلط همین افرادی است که خودشان را در ابرها و عقل کل احساس می‌کنند با احساس می‌کنند با اصلاح طلبی می‌توانند منجی کشور باشند در صورتی که این جریان بارها ناتوانی خود را ثابت کرده است.

* هدف افرادی مانند حاتم قادری یا آن هنرپیشه زن سینما که فریب تریبون های خارجی را می‌خورند زدن ریشه نظام است
یزدان‌پناه گفت: چنین افرادی که به راحتی فریب تریبون‌های خارجی را می‌خورند، از استاد دانشگاه گرفته تا آن زن هنرپیشه‌ای که از یک تریبون با بدترین شکل نظام را زیر سئوال می‌برد هدفی ندارند جز اینکه ساختارمند ریشه نظام را از بین ببرند.

این استاد دانشگاه اظهارداشت: به نظر بنده نظام بیش از حد با این افراد تسامح نشان می‌دهد و اینها بواسطه همین فعالیت‌های انحرافی، افراطی و ضد امنیتی خود، فرزندان و حافظان امنیت را سلاخی کنند.

عضو هیأت علمی دانشگاه تهران یادآور شد: این اظهارات و اقدام استاد دانشگاه تربیت مدرس به هیچ وجه مورد پسند جامعه و مردم ایران نیست و این آقایان باید نگاه تحقیرآمیز را کنار بگذارند.

* وزارت علوم کارائی‌اش را در کنترل و نظارت بر دانشگاه از دست داده است
وی در ادامه با اشاره به عملکرد نامناسب وزارت علوم در خصوص چنین افرادی تاکید کرد: وزارت علوم هم که متاسفانه چندین سال است کارائی راهبردی خودش را در کنترل و نظارت بر دانشگاه از دست داده انتظار می‌رود در شرایط جدید یک واکنش از خودش نشان دهد که البته امیدی اصلاً نیست ولی انتظار می‌رود طوری عمل کند که یک استاد که نظام جمهوری اسلامی تأمین کننده همه جانبه خواسته‌های آنها است را به همین راحتی قربانی خواسته‌ها و منافع خودشان نکند. 

یزدان‌پناه خاطرنشان کرد: حزبی که اینها به عنوان حزب اصلاح‌طلب مدعی آن هستند در کنار همان حزب ناکارآمد اصولگرا، جریاناتی هستند که ضربات بزرگی را به نظام زدند و به نظر بنده باید یک بار برای همیشه این دو جریان کنار گذاشته شوند.

وی گفت: اعتقاد بنده این است که برای تقویت ملی باید حافظان امنیت بیش از پیش تقویت شوند در همین جوامع مدعی دموکراسی مانند آمریکا، انگلستان، فرانسه و آلمان یک پلیس معمولی اختیاراتش از یک قاضی فدرال هم بالاتر است.برای اینکه هیچ وقت امنیت ملی خودشان را قربانی هیجانات سیاسی و منافع گروهی نکند.

* نظام باید برای کنترل جریانات معلوم‌الحال یک حرکت اساسی انجام دهد
این استاد دانشگاه تاکید کرد: متأسفانه جریان حاکم، به امنیت نگاه منفعت محور گروهی است و بارها هم ثابت کردند هر جا منافع آنها به خطر افتد حاضر هستند کشور را قربانی منافع خودشان کنند، همین مورد اخیر هم در این پازل تعریف می‌شود و رفتار این آقایان ظلم به نظام جمهوری اسلامی است و نظام باید برای کنترل آنها یک حرکت اساسی انجام دهد تا ما بیش از این شاهد تضعیف امنیت ملی توسط این جریانات معلوم‌الحال نباشیم.

منبع:فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *