پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

با دیپلماسی آب می توان بر مشکلات غلبه کرد

چهارشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۰۶
کد مطلب: 594834
دبیر همایش دیپلماسی آب گفت: آنگونه که مطرح می شود بحران آب وجود ندارد اما مشکلات در این زمینه جدی است و می توان با دیپلماسی آب بر این مشکلات غلبه کرد.
با دیپلماسی آب می توان بر مشکلات غلبه کرد
به گزارش جهان نيوز، محمدحسین پاپلی یزدی با حضور در بخش خبری 21 شبکه یک سیما افزود: ایران در برجان نشان داد در پیچیده ترین مذاکرات بین المللی هم می تواند موفق باشد و از این رو وزارت امور خارجه باید بیش از پیش در زمینه دیپلماسی آب فعال شود.
 
وی گفت: در همایش ملی دیپلماسی آب راهبردهای داخلی، مرزی و فرامرزی برای غلبه بر مشکلات کمبود آب مطرح شد.

پاپلی یزدی با اشاره به اینکه در چهل سال گذشته صدها هزار میلیارد تومان در زمینه آب در کشورهای هزینه شده است افزود: اینگونه نیست که هیچ کاری در کشور در این زمینه صورت نگرفته است اما تغییر اقلیم و خشکسالی جهانی باعث بروز مشکلات آبی در کشور شده است.

وی گفت: در آینده آب همچون نفت است و باید بخش خصوصی و بانکی کشورمان تشویق شوند که در کجای دنیا که آب شیرین هست در آن سرمایه گذاری کنند.

پاپلی یزدی افزود: سرمایه گذاری در زمینه آب شیرین هم امنیت ملی کشور را تقویت می کند و هم سودآور خواهد بود.

دبیر همایش دیپلماسی آب گفت: 90 درصد آب موجود در کشور صرف کشاورزی می شود و تنها 10 درصد آن صرف آشامیدن، بهداشت، صنعت و خدمات می شود که البته این 10 درصد بسیار هزینه بر است.

وی افزود: وزارت جهاد کشاورزی طرح الگوی کشت را در مناطق مختلف کشور اجرا کرده که باید تقویت شود.

پاپلی یزدی تصریح کرد: ایران تواناترین کشور در زمینه سدسازی و شبکه سازی است اما مشکل در زمینه آب اجتماعی است که باید با فرهنگ سازی و مشارکت مردم بر آن غلبه کرد.

منبع:صداوسیما
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *