پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰
۱
شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی خطاب به حاج‌علی‌اکبری:

سبک زندگی برخی ائمه‌جمعه ظلم آشکار به رهبریست

سه شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۳۷
کد مطلب: 594715
نسبت دادن همه اعمال و فعالیت‌های دفتر امام جمعه به رهبری ظلم آشکار است و چنین هزینه‌ای از نام رهبری در تریبون‌های عمومی بسیار خسارت بار خواهد بود.
سبک زندگی برخی ائمه‌جمعه ظلم آشکار به رهبریست
به گزارش جهان نيوز، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی خطاب به رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور نوشت: پیاده شدن فرهنگ و گفتمانی تحت عنوان نقد ناپذیری و مصونیت ائمه جمعه در سطح استان تحت عناوین مختلف است که خطر اصلی است.
 
متن کامل این نامه به شرح زیر است:

حضرت حجه الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری 
ریاست محترم شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور

سلام علیکم 
▪️ضمن عرض خدا قوت و آرزوی توفیق خدمتگزاری برای شما و مجموعه همکارانتان، نیک مستحضر هستید اخیرا مطالبی پیرامون نوع زندگی و روحیات برخی ائمه جمعه در برخی استان‌ها در رسانه‌های اجتماعی منتشر شد که واکنش بسیاری از فعالان دلسوز و انقلابی کشور را به دنبال داشت.
پیرو مطلب یاد شده نکاتی به ذهن دانشجویان بسیجی رسید که در ذیل اشاره میشود:

۱- در وهله اول این سطح از حساسیت و پیگیری نسبت به رعایت ارزش‌های انقلاب در میان نسل جوانان مومن و انقلابی امر مبارکی است که نباید نادیده گرفته شود و همین روحیه رصد دقیق و حساسیت مضاعف در نقد نهاد‌های انقلابی سبب پویایی جریان ارزشی و تقویت اعتماد عمومی خواهد بود؛ و این پدیده‌ای قابل ستایش و ممدوح است. 

۲-نکته دوم آن است که اخیرا اتفاقات مثبت بسیار زیادی در سطح دفاتر ائمه جمعه سطح کشور روی داده است که آن‌ها نیز از چشم رسانه‌های انقلابی دور نمانده و به کرات به آن اشاره شده است. مردمداری و رسیدگی به مشکلات مردم و حفظ روحیه ساده زیستی در سبک زندگی که اخیرا در نماز جمعه تبریز، اردبیل، کرج، سرپل ذهاب و. به شکل پررنگ تری قابل مشاهده بوده است که تحسین همه جریانات را نیز به دنبال داشته است 

۳-آنچه که در این مرقومه مد نظر نگارندگان است لزوما معطوف به ماشین گران قیمت فلان امام جمعه و سبک زندگی اش و یا فعالیت‌های اقتصادی امام جمعه‌ای دیگر به نام رهبر معظم انقلاب نیست. چه بسا آقایان برای هر کدام از آن‌ها بتوانند توجیهی هم ارائه کنند. هرچند ممکن است در موارد بالا لزوما جرم هم اختلاف نیفتد، اما حتما استحضار دارید آنچه مذموم و ناپسند است لزوما نباید جرم و خلاف قانون باشد.

▪️آنچه مسئله است پیاده شدن فرهنگ و گفتمانی تحت عنوان نقد ناپذیری و مصونیت ائمه جمعه در سطح استان تحت عناوین مختلف است که خطر اصلی است. قطعا دانشجویان متوجه حرمت و شانیت این جایگاه در استان‌ها هستند، اما اینکه از این محدوده به عنوان منطقه‌ای مین گذاری شده یاد شود که هر آنکس به آن نزدیک شود از بین خواهد رفت در مرحله اول خود تضعیف کننده همین جایگاه رفیع است و اگر مسئولین نهاد‌های انقلابی خود طلایه دار تقویت فرهنگ پاسخگویی چه در کلام و چه در عمل نباشند نمیتوان از سایر ارگان‌ها انتظار بیشتری داشت؛ که این مهم حتی در بیانیه‌ای که امروز توسط امام جمعه مذکور منتشر شد ملاحظه شده است که جای بسی تقدیر و امید است.

▪️خطر دومی که این جایگاه را تهدید میکند نسبت دادن همه اعمال و فعالیت‌های دفتر امام جمعه به شخص رهبر معظم انقلاب است. چنانچه اخیرا در یکی از استان‌های شمالی کشور مشاهده است که فعالیت ناکارآمد یک مجتمع تجاری منصوب به امام جمعه که نارضایتی برخی از اقشار عمومی مردم را به دنبال داشته است توسط شخص ایشان به رهبری نسبت داده میشود که ظلم آشکار است و چنین هزینه‌ای از نام رهبری در تریبون‌های عمومی بسیار خسارت بار خواهد بود و نیاز به رسیدگی جدی دارد.

۴- آنچه از مجموع موارد بالا به دست می‌آید آنست که تحقق رسالت اصلی ائمه جمعه در سطح کشور در گرو مردم داری، همراهی با طبقه محرومین، پرهیز از مانور تجمل و اشرافیگری، دوری و اعراض از افراد حاشیه دار، پرهیز از فعالیت‌های اقتصادی گسترده، توجه به چالش‌های اصلی استان و مهم‌تر از همه پذیرش انتقادات و پیشنهادات جریانات دلسوز و انقلابی در آن منطقه و توجه به ارتباط مستمر با بدنه عمومی مردم است که اگر هر کدام از موارد بالا رعایت نشود خود تضعیف شان و حرمت این جایگاه رفیع است. چه بسا جریانات معاند، معارض و یا منفعت طلبی در منطقه‌ای وجود داسته باشند که از کوچکترین روزنه‌ها قصد تخریب و تهمت داشته باشند و آنچه در مرحله اول واجب است بستن روزنه‌هایی است که این اتهامات را تقویت میکند.


نهایتا دانشجویان انقلابی از حضرتعالی به عنوان شخصیتی که وظیفه خطیر سیاستگذاری و ترسیم راهبرد‌های کلان اداره سنگر نماز جمعه را به دوش میکشید مطالبه آن را دارند که به موارد بالا توجه بیشتری صورت گرفته و در تنظیم اهداف عالی آن نهاد مورد عنایت قرار بگیرد. قطعا بدنه غالب ائمه جمعه در سراسر کشور از عناصر دلسوز، مومن و متعهد به انقلاب تشکیل شده است؛ و دانشجویان انقلابی از هر تشکل و گروهی خود را موظف به همکاری و یاری رسانی به همه ائمه جمعه میدانند که همین انتقادات نیز از مصادیق همیاری و کمک رسانی است.

والسلام علی من اتبع الهدی 
شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های کشور

منبع: خبرگزاری دانشجو
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
....