جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

مذاکرات هسته‌ای آمریکایی‌ها و سعودی‌ها

سه شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۲۱
کد مطلب: 594714
برخی منابع خبری اعلام کردند که دولت آمریکا قصد شروع مذاکراتی با عربستان به منظور امضای قرارداد مربوط به همکاری هسته‌ای را دارد.
مذاکرات هسته‌ای آمریکایی‌ها و سعودی‌ها
به گزارش جهان نيوز، منابع خبری از مذاکرات مربوط به احداث نیروگاه‌های هسته‌ای از سوی آمریکا در عربستان در راستای همکاری هسته‌ای ریاض و واشنگتن پرده برداشتند.

به گزارش النشره، برخی منابع خبری اعلام کردند که دولت آمریکا قصد شروع مذاکراتی با عربستان به منظور امضای قرارداد مربوط به همکاری هسته‌ای را دارد.

بر اساس این گزارش؛ دو نفر از مسئولان در کاخ سفید و سه مستشار تاکید کردند که مذاکرات جمعه آینده در لندن پایتخت انگلیس شروع خواهد شد و ریاست هیات آمریکایی را «ریک پری» وزیر انرژی آمریکا برعهده دارد.

این منابع اعلام کردند که هدف آمریکا از این مذاکرات، امضای قرارداد چند میلیارد دلاری است تا شرکت‌های آمریکایی از این طریق سود ببرند. مذاکرات تحت ریاست ریک پری و در راستای معاده ۱۲۳ که مربوط به توافق‌های ویژه هسته‌ای میان آمریکا و کشور‌های خارجی است، صورت می‌گیرد.

به گزارش این منابع؛ این قرارداد به شرکت‌های آمریکایی اجازه ایجاد نیروگاه‌های هسته‌ای در عربستان را می‌دهد.

منبع: مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *