شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

آمریکا بزرگترین تولید‌کننده نفت جهان می‌شود

سه شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۱۷
کد مطلب: 594634
آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد: آمریکا در دیرترین زمان، تا ۲۰۱۹ با پیشی گرفتن از روسیه به بزرگترین تولید‌کننده نفت جهان تبدیل خواهد شد.
آمریکا بزرگترین تولید‌کننده نفت جهان می‌شود
به گزارش جهان نيوز، در حالی که صنعت شیل آمریکا همچنان در حال افزایش سهم خود از بازار جهانی نفت است، آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد، آمریکا در دیرترین زمان، تا ۲۰۱۹ با پیشی گرفتن از روسیه به بزرگترین تولید‌کننده نفت جهان تبدیل خواهد شد.
 
فیث بیرول، مدیر آژانس بین المللی انرژی در توکیو گفت، آمریکا اگر امسال هم نتواند از روسیه پیشی بگیرد، «در سال آینده قطعا» بزرگ‌ترین تولید کننده نفت جهان خواهد شد.

تولید نفت آمریکا اواخر سال گذشته میلادی برای اولین بار از دهه ۱۹۷۰ تاکنون به بالای ۱۰ میلیون بشکه در روز رسید و از میزان تولید عربستان فراتر رفت.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا در اوایل ماه جاری میلادی اعلام کرد که میزان تولید نفت این کشور تا اواخر سال ۲۰۱۸ از ۱۱ میلیون بشکه در روز فراتر خواهد رفت.

اگر این پیش بینی محقق شود، میزان تولید نفت آمریکا از روسیه که هم اکنون اندکی کمتر از ۱۱ میلیون بشکه تولید می‌کند فراتر خواهد رفت.
بیرول افزود، وی انتظار ندارد که تا قبل از سال ۲۰۲۰ تولید نفت آمریکا به سقف خود برسد و اینکه وی تصور نمی‌کند تولید نفت آمریکا در طی ۴ تا ۵ سال آینده کاهش پیدا کند.

آمریکا همچنین به سرعت در حال افزایش صادرات نفت خود از جمله به بازار آسیاست و از این طریق سهم اوپک و روسیه از بازار آسیا را کاهش می‌دهد.

در همین حال، مابه التفاوت واردات نفت آمریکا نسبت به صادرات نفت این کشور در هفته گذشته ۱٫۶ میلیون بشکه کاهش یافت و به ۴٫۹۸ میلیون بشکه در روز (واردات) رسید که پایین‌ترین رقم از زمان ثبت داده‌های انرژی آمریکا در سال ۲۰۰۱ رسید. کاهش وابستگی آمریکا به واردات نفت نیز ضربه دیگری به اوپک محسوب می‌شود که از تأمین کنندگان اصلی نفت آمریکاست.
 
منیع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *