جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

روستاهای اردبیل آماده استقبال ازمسافران نوروزی

سه شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۴۱
کد مطلب: 594612
مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: ۱۲ روستای هدف گردشگری در این استان آماده استقبال از مسافران نوروزی هستند.
روستاهای اردبیل آماده استقبال ازمسافران نوروزی
به گزارش جهان نيوز، صنایع‌دستی و گردشگری استان اردبیل؛ مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: ۱۲ روستای هدف گردشگری در این استان آماده استقبال از مسافران نوروزی هستند.

کریم حاجی‌زاده با اعلام این خبر تصریح کرد: بوم‌گردی روستایی یکی از قابلیت‌های برجسته گردشگری در این استان است.

او یادآور شد: اقلیم جغرافیایی، طبیعت متنوع و آداب و رسوم غنی موجب شده است تا روستا‌های این استان در گروه جاذبه‌های قابل توجه گردشگری قرار گیرد.

مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اردبیل افزود: روستا‌های کزج در خلخال، اوماسلان در گرمی، آلوارس در سرعین و کورعباسلو در نیر در سال‌های اخیر رونق قابل توجهی در جذب گردشگران داشته‌اند و به یکی از مقاصد سفر تبدیل شده است.

حاجی‌زاده با ذکر مثالی به فعالیت تورگردان‌ها در روستای کزج اشاره و تأکید کرد: در این روستای هدف گردشگری، تولید صنایع‌دستی نیز بهبود یافته است و حضور گردشگران توسعه روستا را به دنبال دارد.
او تصریح کرد: روستا‌های متعددی در این استان قابلیت جذب گردشگر را دارند که با حضور تورگردان‌ها می‌توان رونق گردشگری آن‌ها را شاهد بود.

مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اردبیل همچنین به فعالیت اکوکمپ درنا در مشگین‌شهر اشاره کرد و افزود: این مجموعه در مجاورت روستای گردشگری موئیل ایجاد شده و زیرساخت‌های اقامتی و گردشگری در آن ایجاد شده است.

منبع:باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *