کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

هشدار درباره شیوع دوباره وبا در یمن

8 اسفند 1396 ساعت 10:44

سازمان بهداشت جهانی نسبت به شیوع دوباره وبا در فصل باران در یمن هشدار داد که تاکنون بیش از ۲۰۰۰ تن را به کام مرگ کشانده است.


به گزارش جهان نیوز به نقل از ایسنا، سایت شبکه اسکای نیوز عربی نوشت: پیتر سلامه، معاون مدیرکل سازمان برنامه فوق‌العاده بهداشت جهانی اعلام کرد، تعداد مبتلایان به بیماری وبا در ۲۰ ماه اخیر کاهش یافته است این در حالی است که پیش از این شمار یمنی‌های مشکوک به ابتلا به وبا به یک میلیون تن رسیده بود.

سلامه در حاشیه همایش بین‌المللی انسانی در ریاض افزود، مشکل اینجاست که در فصول بارانی در یمن بار دیگر وبا شیوع پیدا می‌کند.

وی ادامه داد، به طور معمول موارد ابتلا به وبا در فصول بارانی افزایش می‌یابد، به همین دلیل پیش‌بینی می‌شود در ماه آوریل و اوت این بیماری شیوع بیشتری در یمن داشته باشد.

جنگ میان انصارالله و دولت عبدربه منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی یمن تحت حمایت ائتلاف متجاوز عربستان منجر به کشته شدن بیش از ۱۰ هزار تن از سال ۲۰۱۵ و آواره شدن بیش از یک میلیون یمنی دیگر شده است، علاوه بر آن بسیاری از تاسیسات زیرساختی اصلی یمن از جمله تاسیسات بهداشتی تخریب شده است.

یمن در آستانه قحطی است و تکیه‌اش بیشتر به واردات غذاست، سازمان ملل در این باره می‌گوید، حدود ۲۵ میلیون یمنی نیازمند کمک‌های انسانی هستند که ۱۱.۳ میلیون تن از آنها نیاز فوری دارند.

سلامه تصریح کرد، یمن همچنین شاهد شیوع بیماری دیفتری است که به طور طبیعی کودکان را درگیر می‌کند و از طریق واکسیناسیون می‌توان از آن پیشگیری کرد.

وی افزود، شیوع وبا و دیفتری ناشی از خسارت‌هایی است که بر تاسیسات بهداشتی یمن وارد آمده و تنها نیمی از تاسیسات بهداشتی آن به صورت کامل فعال است.

سلامه گفت، با وجود فوت بیش از ۲۰۰۰ تن در اثر وبا، میانگین مرگ‌ومیر در اثر این بیماری کاهش یافته و بین ۰.۲ و ۰.۳ درصد نوسان دارد.

وی اعلام کرد، سازمان بهداشت جهانی موافقت دولت یمن را برای راه‌اندازی کمپین‌های واکسیناسیون اخذ کرده و به دنبال تضمینی برای اجرای آن از سوی همه طرف‌های درگیر است.


کد مطلب: 594541

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/594541/هشدار-درباره-شیوع-دوباره-وبا-یمن

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com