پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

برنامه اداره کل امور موزه‌ها برای تعطیلات نوروز

سه شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۴۶
کد مطلب: 594493
مدیر کل امور موزه‌ها گفت: اداره کل موزه‌های کشور با افزایش تعداد راهنمایان موزه‌، به پیشواز سال ۱۳۹۷ می‌رود.
برنامه اداره کل امور موزه‌ها برای تعطیلات نوروز
به گزارش جهان نيوز، محمدرضا کارگر مدیر کل امور موزه‌ها و اموال منقول تاریخی تدابیر اداره کل امور موزه‌ها برای تعطیلات نوروز را تشریح و بیان کرد: ما هر سال در آستانه سال نو یک بازبینی کلی می‌کنیم و همه نواقص احتمالی موزه مثل چراغ ها، شیشه‌ها، ویترین‌ها و هر چیزی که به تعمیر و جایگزینی نیاز داشته باشد را بررسی می‌کنیم. به هر حال موزه‌ها هميشه نظافت می‌شوند، اما یک نظافت کلی پیش از تعطیلات نوروز انجام می‌شود.

وی افزود: در تعطیلات عید نوروز افزایش تعداد راهنمایان موزه‌ را  خواهیم داشت تا بتوانیم خدمات بهتری را به بازدیدکنندگان بدهیم.

مدیر کل امور موزه‌ها و اموال منقول تاریخی اظهار کرد: موزه‌ها معمولاً با چیدن سفره هفت سین متفاوت که مرتبط با موضوع موزه است، به پیشواز نوروز و بازدیدکنندگان نوروزی می‌روند. آن‌ها در تعطیلات نوروز نمایشگاه‌هایی را برگزار می‌کنند و در این نمایشگاه‌ها اشیایی که دیده نشدند یا کمتر دیده شده اند، در مرکز دید عموم قرار می‌دهند. یکسری برنامه‌های جانبی مثل نواختن موسیقی‌های محلی نیز به طور معمول در محیط باز موزه‌ها برگزار می‌شود؛ به طور مثال مجموعه‌های فرهنگی و تاریخی نیاوران و سعدآباد برنامه‌های خاصی دارند. امسال نمایشگاه لوور در ایران در موزه ملی ایران برگزار می‌شود.
کارگر در بخش دیگری از سخنانش به تشریح فعالیت‌های اداره کل موزه‌های کشور در سال ۱۳۹۶ پرداخت و تصریح کرد: ما در سال گذشته پیش‌بینی و برنامه ریزی کردیم تا هر هفته شاهد تأسیس یک موزه باشیم. این امر کاملاً تحقق پیدا کرد و ما در ۱۱ ماه گذشته، ۴۴ موزه را افتتاح کردیم و به نظر من این کار یک رکورد در تاریخ موزه داری کشور است. البته برگزاری نمایشگاه آثار تاریخی کشور‌های کره جنوبی و ارمنستان نیز از مهم‌ترین فعالیت‌های اداره کل موزه‌های کشور در سال ۱۳۹۶ به حساب می‌آید.

منبع:باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *