سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰
هانی زاده:

کابوس ترامپ برای غیرهسته‌ای شدن کره شمالی

سه شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۰۶
کد مطلب: 594470
کارشناس مسائل بین الملل گفت: شرط کاخ سفید برای غیرهسته‌ای شدن کره شمالی هرگز عملی نخواهد شد.
کابوس ترامپ برای غیرهسته‌ای شدن کره شمالی
به گزارش جهان نيوز، حسن هانی زاده کارشناس مسائل بین الملل در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به پیش شرط کاخ سفید برای مذاکره با کره شمالی اظهار کرد: سیاست پیونگ یانگ این است که توپ را در زمین آمریکا بیاندازد و این تصمیمی که کره شمالی برای مذاکره با واشنگتن اتخاذ کرده است در حقیقت برای این است که افکار عمومی جهان را متوجه زیاده ‌خواهی‌های ترامپ کند.

وی با بیان اینکه آمریکا شرط کرده است که نتیجه مذاکره با پیونگ یانگ باید به غیرهسته‌ای شدن این کشور منجر شود، تصریح کرد: از آنجا که کره شمالی به سمت هسته‌ای شدن حرکت کرده و هزینه‌های سنگینی را تا کنون در این زمینه پرداخت کرده است، تحت هیچ شرایطی حاضر نیست از فناوری هسته‌ای خود دست بکشد و این شرط کاخ سفید هرگز عملی نخواهد شد.

هانی‌زاده با اشاره به اینکه غیرهسته‌ای شدن کره‌شمالی به کابوسی برای ترامپ تبدیل شده که هرگز محقق نمی‌شد، افزود: در طول سال‌های گذشته کره‌شمالی شاهد تحریم‎ها اقتصادی و فشارهای بین‌المللی از طرف آمریکا بوده است و به همین دلیل حاضر نیست سلاح‌های هسته‌ای خود را نابود کند.

کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه پیونگ‌یانگ هرگز از استراتژی که برای دفاع از کشورش طراحی کرده عقب‌نشینی نخواهد کرد، گفت: این کشور همچنان به تولید سلاح‌های هسته‌ای ادامه خواهد داد و حتی سلاح‌های قاره‌پیما را نیز به طور گسترده تولید خواهد کرد.

وی بیان کرد: پیشنهاد کره‌ شمالی برای مذاکره با ایالات متحده تنها یک آزمایش از سوی پیونگ‌یانگ است تا بتواند پای آمریکا را به مذاکره بکشاند و این در حالی است که آمریکا هم در این زمینه سرسختی نشان خواهد داد.

هانی‌زاده تصریح کرد: شرط واشنگتن برای نابودی سلاح‌های هسته‌ای کره‌شمالی هرگز قابل اجرایی نیست و پیونگ‌‌یانگ هرگز به خواسته کاخ سفید توجهی نخواهد کرد.

کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به مذاکرات گذشته بین دو کشور در خصوص موضوع سلاح‌های هسته‌ای، اظهار کرد: در گذشته بین پیونگ‌یانگ و کاخ سفید یکسری مذاکرات در این خصوص انجام شد و حتی کره‌ شمالی توسعه بخشی از نیروگاه‌های هسته‌ای خود را متوقف کرد، اما اقدامی از طرف آمریکا برای رفع محاصره اقتصادی کره شمالی صورت نگرفت که این نشان دهنده پایبند نبودن آمریکا به تعهداتش است.

وی ادامه داد: در حال حاضر کره شمالی هیچ اطمینانی به تعهدات آمریکا ندارد و حاضر نیست به شرط ایالات متحده در مذاکره عمل کند و تولیدات هسته‌ای این کشور همانند گذشته فعال خواهند بود.

هانی‌زاده بیان کرد: در صورت انجام مذاکره بین پیونگ‌یانگ و واشنگتن ممکن است روند تولید سلاح‌های کره شمالی کاهش پیدا کند البته این موضوع در صورتی تحقق می‌یابد که آمریکا حسن نیت نشان دهد و این امر بسیار بعید است چرا که آمریکایی‌ها همواره نشان دادند هرگز به تعهدات خود به ویژه در تعهدات هسته‌ای پایبند نیستند.

کارشناس مسائل بین‌الملل در پایان خاطرنشان کرد: کره شمالی همواره نشان داده علاوه بر تولید سلاح‌های هسته‌ای، گام‌های سیاسی را از نظر دور نداشته و سعی می‌کند به موازات تولید سلاح‌های هسته‌ای راه‌های سیاسی را در دستور کار خود قرار دهد.

منبع:باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *