پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
کریمی:

دولت‌ باید علت‌ گرانی کالاها را اطلاع‌رسانی کند

سه شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۵۹
کد مطلب: 594465
عضو کمیسیون اقتصادی گفت: علت گرانی اقلام باید به موقع اطلاع‌رسانی شود تا مردم خودشان را با فضای جدید تطبیق دهند.
دولت‌ باید علت‌ گرانی کالاها را اطلاع‌رسانی کند
به گزارش جهان نيوز، علی اکبر کریمی عضو کمیسیون اقتصادی با اشاره به گرانی قیمت برخی از اقلام اساسی و افزایش نرخ ارز در کشور، اظهار کرد: تعیین قیمت‌ کالاهای اساسی باید شکاله و روند مشخصی داشته باشد، چرا که قطعا افزایش بی‌محابا، کنترل نشده و غیرقابل پیش‌بینی آن برای مردم مشکل‌آفرین خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه افزایش قیمت برخی از کالاها و خدمات اساسی در زندگی جاری خانوار‌های ایرانی و فعالان اقتصادی مشکلاتی را ایجاد کرده است، ادامه داد: اخیرا گزارش‌هایی به ما واصل شده که حاکی از گران شدن  بسیاری از کالاهای تاسیساتی و ساختمانی است که این موضوع تاثیر زیادی در فعالیت واحد‌های تولیدی و صنعتی می‌گذارد.

عضو کمیسیون اقتصادی با بیان اینکه علت بخشی از این‌ گرانی‌ها ناشی از افزایش کالا‌های وارداتی و نرخ ارز است، تصریح کرد: البته فارغ از علت گرانی، دولت باید برای ثبات قیمت‌ها در بازار تلاش کند، چرا که مهم‌ترین دستاوردی که دولت در سال‌های گذشته به آن افتخار می‌کرد، کاهش تورم و تک رقمی کردن آن بود و نباید اجازه دهد که این دستاورد به راحتی از دست برود.

کریمی با تاکید بر اینکه تورم پارامتر بسیار اثرگذاری در زندگی مردم و فعالان اقتصادی است و فی‌نفسه پدیده خوبی برای اقتصاد کشور نیست، گفت: علت گرانی اقلام و کالاها  باید  به موقع و دقیق اطلاع رسانی شود تا مردم خودشان را با این فضای جدید تطبیق دهند.

نماینده مردم اراک اظهار کرد: مثلا اگر علت افزایش قیمت تخم مرغ آنفولانزای پرندگان و در دوره‌ای کوتاه و گذراست، دولت می‌تواند از قبل این موضوع را به مردم اطلاع دهد تا آنان مصرف خود را کاهش دهند، چراکه با این رویه هم فشار بر بازار کمتر شود و هم مردم مجبور نشوند کالایی را که به صورت موقتی گران شده است، با قیمت بالا بخرند.

منبع:باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *