سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰

طرح دبیرکل سازمان ملل برای «خلع سلاح» جهانی

سه شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۴۸
کد مطلب: 594454
آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد روز دوشنبه پیشنهاد جدیدی را برای احیای طرح خلع سلاح جهانی ارائه کرد و در خصوص افزایش فروش سلاح و تنش های هسته ای هشدار داد.
طرح دبیرکل سازمان ملل برای «خلع سلاح» جهانی
به گزارش جهان نيوز به نقل از العالم،  دبیرکل سازمان ملل متحد به جزئیات طرحش اشاره زیادی نکرد اما از هدفش مبنی بر مدیریت خلع سلاح جهانی خبر داد.

آنتونیو گوترش طی سخنرانی خود در کنفرانس خلع سلاح که در ژنو سوئیس برگزار شد گفت قصد دارد رویکردهایی (خلع سلاح جهانی) را که طی سال های اخیر به بن بست رسیده است، احیا کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: هدف سازمان ملل مبنی بر جهانی عاری از سلاح هسته ای طرحی بلند مدت است و این در حالی است که در حال حاضر حدود 150 هزار سلاح هسته ای در جهان وجود دارد.

دبیرکل سازمان ملل متحد خاطر نشان کرد: برخی اهداف بلند مدت مانند کاهش هزینه های نظامی و نیروهای مسلح متوقف شدند و این درحالی است که از قدرت نظامی تمجید می شود. وی گفت از زمان جنگ سرد تا کنون، تجارت جهانی سلاح هرگز به این پر رونقی نبوده است.

این مقام بلند پایه سازمان ملل متحد گفت به نماینده ویژه خود در زمینه موضوع خلع سلاح ماموریت داده است تا در میان کشورهای عضو سازمان ملل متحد رایزنی هایی انجام دهد و راهبردی را پیشنهاد دهد که نقش خلع سلاح را به عنوان مولفه کامل فعالیت سازمان ملل متحد احیا کند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *