پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱

اظهارات جنگ طلبانه سناتور آمریکایی علیه ایران

دوشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۳۷
کد مطلب: 594378
در ادامه اظهارات جنگ طلبانه آمریکایی‌ها حالا یک قانونگذار کنگره این کشور خواستار استفاده نظامی از فضا به منظور مقابله با ایران و کره شمالی شده است.
اظهارات جنگ طلبانه سناتور آمریکایی علیه ایران
به گزارش جهان نيوز، «تد کروز» سناتور ارشد آمریکایی در نامه‌ای به رئیس پنتاگون، خواستار بکارگیری سیستم موشکی مستقر در فضا به منظور مقابله با «موشک‌های بالستیک قاره پیمای ایران و کره شمالی» شد.

در ادامه اظهارات جنگ طلبانه آمریکایی‌ها حالا یک قانونگذار کنگره این کشور خواستار استفاده نظامی از فضا به منظور مقابله با ایران و کره شمالی شده است.

اظهارات جنگ طلبانه آمریکایی‌ها تمامی ندارد و پس از تهدید رئیس‌جمهور این کشور به نابودی کامل کره شمالی طی نشست سال گذشته سازمان ملل، حالا یک سناتور ارشد و هم حزبی او خواستار استفاده نظامی از فضا شده است.

دونالد ترامپ در اولین سخنرانی خود به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا در نشست مجمع عمومی سازمان ملل گفته بود: اگر آمریکا در معرض تهدید قرار بگیرد، هیچ چاره‌ای نخواهد داشت مگر آنکه کره شمالی را به طور کامل نابود کند.

حالا امروز دوشنبه خبر رسیده که یک سناتور جمهوریخواه کنگره نامه‌ای به وزیر دفاع این کشور نوشت و خواستار آن شده که در بازنگری دفاعی موشکی سال ۲۰۱۸، تولید و استقرار سامانه موشکی در فضا هم درنظر گرفته شود.

«تد کروز» در این نامه به طرح «دفاع استراتژیک فضایی» که به «جنگ ستارگان» موسوم است، اشاره کرد.

این طرح در تاریخ ۲۳ مارس ۱۹۸۳ از سوی رونالد ریگان رئیس جمهور وقت آمریکا اعلام گردید.

یکی از اهداف اصلی جنگ ستارگان آمریکا انهدام موشک‌های بالستیک دشمن بود. به عبارت دیگر هدف آمریکا از این طرح مقاوم کردن آمریکا در برابر موشک بود.

در نامه سناتور آمریکایی آمده که اگرچه از زمان ارائه این طرح، آژانس دفاعی موشکی در آمریکا پیشرفت‌های زیادی کرده، اما «ما توانمندی‌های مورد نیاز برای رهگیری موشک‌های بالستیک را ایجاد نکرده‌ایم».

وی ادامه داد: «ما باید ارتباط غیرقابل انکار بین فهم در حال تکامل ما از فضا و تقویت معماری دفاع موشکی لایه‌ای‌مان را به رسمیت بشناسیم. سال گذشته این موضوع در قانون مجوز دفاعی ملی سال ۲۰۱۸ تاکید شد و در آن اعلام شده که استفاده از سیستم ادغام شده از دارایی‌هایمان در فضا در جهت دفاع از خاک آمریکا، سیاست آمریکا است. بهترین راه برای عملیاتی کردن این سیاست، توسعه و بکارگیری یک سطح رهگیر فضایی است».

قانونگذار آمریکایی در توضیح دلیل لزوم بکارگیری نظامی از فضا گفته که چنین کاری برای مقابله با موشک‌های بالستیک ایران و کره شمالی ضرورت دارد.

کروز به تحلیل انجام شده توسط اندیشکده «بنیاد دفاع» در آمریکا که در سال ۲۰۱۱ انجام شده، اشاره می‌کند و می‌نویسد: «یک لایه رهگیرِ مستقر در فضا، می‌تواند به دفاع از خاک آمریکا کمک کند، ماموریت رهگیری (موشکی) را تقویت کند، در برابر موشک‌های بالستیک قاره پیمای کره شمالی و ایران دفاع کند، از ناو‌های هواپیمابر در برابر موشک‌های بالستیک ضد کشتی حفاظت کند، ظرف ۱۰ سال ساخته شود و در برابر سلاح‌های ضد ماهواره‌ای مقابله کند».

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
آمریکا فیلم جنگ ستارگان رو در ادامه ادعاش راجع به توانایی از کار انداختن موشک‌های بالستیک شوروی و نابود کردن اون کشور ساخت. بعد از چند سال وقتی نتیجه گرفت معلوم شد بلوف زده بوده!
حالا دوباره با فیلم جنگ ستارگان اومده که بنظر میرسه این‌بار برای تحت‌تاثیر قرار دادن ایران هست. اینها تشابه دولتمردان فعلی رو با مقامات آن روزهای شوروی دیدن گمان کردن ایران هم شوروی است!