پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

باید منبع اموال و دارایی‌ مسئولان مشخص شود

دوشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۴۱
کد مطلب: 594371
نماینده مردم ارومیه در مجلس گفت: نمایندگان مجلس باید برای موضوع مبارزه با مفاسد اقتصادی طرح نوشته و اموال نامشروع مسؤولان را به خزانه مملکت باز گرداند.
باید منبع اموال و دارایی‌ مسئولان مشخص شود
به گزارش جهان نيوز، نادر قاضی‌پور با اشاره به موضوع طرح مبارزه با مفاسد اقتصادی برخی مسؤولان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در اصل 49 قانون اساسی آمده است، دولت موظف است ثروت‌های ناشی از ربا، غصب، رشوه، اختلاس و سرقت، قمار و موارد غیرمشروع‌ را از مسؤولان گرفته و به صاحبان حق بازگرداند و در صورت معلوم نبودن به بیت‌المال باز پس دهد.

وی تصریح کرد: بنابراین اصل 49 قانون اساسی در موضوع «از کجا آوردی؟» است و اگر این قانون اجرا شود بسیاری از مشکلات حل می‌شود.
نماینده مردم ارومیه در مجلس افزود: متاسفانه برخی مسؤولان پیش از قبول مسؤولیت، اموال چندانی نداشته اما پس از مسؤولیت، به مال و اموال بسیاری دست یافته‌اند بنابراین مسؤولان باید بگویند که اموال و دارایی‌های خود را از کجا آورده‌اند.

قاضی‌پور بیان کرد: هم‌اکنون با توجه به اینکه قانون اساسی توسط دولت اجرا نشده است، نمایندگان مجلس باید برای این موضوع طرح نوشته و اموال نامشروع مسؤولان را به خزانه مملکت بازگردانند.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *