جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

آخرین مهلت برای قانون جریمه مشمولان غایب

دوشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۱۹
کد مطلب: 594321
رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا آخرین مهلت برای اجرای قانون جریمه مشمولان غایب را اعلام کرد.
آخرین مهلت برای قانون جریمه مشمولان غایب
به گزارش جهان نيوز، سردار بهرام نوروزی گفت: کسانی که بیش از 8 سال غیبت دارند و واجد شرایط استفاده از قانون معافیت از خدمت سربازی می شوند فقط تا پایان اسفند امسال مهلت دارند به مراکز پلیس +10 مراجعه و با پرداخت جریمه‌های تعیین شده بر اساس مصوبه امسال کارت معافیت خود را دریافت کنند.
رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا با بیان اینکه ابلاغیه جدیدی برای اجرای این طرح در سال آینده به این سازمان اعلام نشده است، افزود : اجرای طرح مذکور در سال آینده نیازمند تصویب مجلس شورای اسلامی، شورای نگهبان و ابلاغ ستادکل نیروهای مسلح است.

سردار نوروزی در ادامه با اشاره به قانون معافیت مشمولان دارای والدین با سابقه ایثارگری اظهار داشت: بر اساس این قانون تمامی کسانی که پدر یا مادر آنها دارای سابقه 28 و 29 ماه حضور در جبهه باشند می‌توانند با مراجعه به سازمان‌های مربوطه مانند ارتش، سپاه و ناجا سوابق خود را در قالب فرم‌های مربوطه دریافت و با مراجعه به دفاتر پلیس +10 نسبت به ثبت مشخصات خود اقدام کنند.

این مقام عالی نیروی انتظامی ادامه داد: در این قانون مجموع سابقه حضور در جبهه و جانبازی نیز در نظر گرفته شده و به طور مثال کسانی که دارای 14 ماه حضور در جبهه و 15 درصد جانبازی باشند در مجموع برای آنها 29 ماه محسوب و یکی از فرزندان آنها از خدمت سربازی معاف می شود.

سردار نوروزی با بیان اینکه تکریم ارباب رجوع و افزایش میزان رضایتمندی مردم از ارائه خدمات در دستور کار جدی سازمان وظیفه عمومی ناجاست، گفت: در مجموع رسیدگی به پرونده‌های مشمولان با دقت قابل قبولی انجام می‌شود که این گونه کارها رضایتمندی مردم را نیز به همراه داشته است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *