شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
ولایتی در دیدار با شخصیت‌های برجسته عشایر شیعه عراق:

آمریکا و رژیم صهیونیستی تلاش می‌کنند «وحدت ایران و عراق» را از این دو ملت بگیرند

دوشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۱۰
کد مطلب: 594313
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: به روابط دو ملت ایران و عراق اشاره کرد و افزود: وحدت ایران و عراق سرمایه‌ای است که نمی‌توان با پول خریداری کرد و آمریکا و رژیم صهیونیستی تلاش می‌کنند تا این سرمایه را ازدو ملت بگیرند. اگر همکاری دو کشور نبود عراق تاکنون توسط طرح‌های شوم دشمنان تجریه شده بود.
آمریکا و رژیم صهیونیستی تلاش می‌کنند «وحدت ایران و عراق» را از این دو ملت بگیرند
به گزارش جهان نيوز، علی‌اکبر ولایتی صبح امروز در دیدار با هیئتی از شخصیت‌های برجسته عشایر شیعه عراقی اظهار داشت: امیدواریم تبادل هیئت‌ها و رجال سیاسی، مذهبی، اجتماعی و فرهنگی میان دو کشور استمرار یابد و موجب تقویت روابط دوجانبه شود.

وی در ادامه به روابط دو ملت ایران و عراق اشاره کرد و افزود: وحدت در ملت و اشتراکات آن‌ها سرمایه‌ای است که نمی‌توان با پول خریداری کرد و این در حالی است که آمریکا و رژیم صهیونیستی تلاش می‌کنند تا این سرمایه را ازدو ملت بگیرند و اگر همکاری دو کشور نبود عراق تاکنون توسط طرح‌های شوم دشمنان تجریه شده بود و یا در اختیار تروریست‌ها قرار می‌گرفت.

 ولایتی تاکید کرد: رهبری در حفظ و حدت و یکپارچگی عراق بسیار جدی هستند و باید با تحکیم و توسعه روابط در جهت ایجاد صلح و امنیت در منطقه گام برداشت.

در ادامه این دیدار جاسم الکنانی مسئول دفتر عشایر عراق و رییس هیئت شیوخ عراق با تمجید از نقش مرجعیت عراق و به ویژه حضرت آیت الله سیستانی که فتوای جهاد علیه داعش را صادر کردند، گفت: عشایر همان موضعی را اتخاذ کرد که در قیام ۱۹۲۰ اتخاذ کرده بوده و با حمایت برادران ایرانی توانستیم داعش را از کشورمان بیرون کنیم.

وی همچنین مراتب سپاس و قدردانی خود را از رهبری و ملت و دولت ایران به خاطر همکاری و جانبداری از ملت عراق در مقابله با داعش ابراز کرد.

جاسم کلانی، سخنگوی هیئت اعزامی عراقی و نماینده جنبش عصائب الحق همچنین به بیان نقش عشایر در این کشور پرداخت و خاطرنشان کرد: بعد از ورود نیرو‌های آمریکایی به عراق تا دو سال بعد از اشغال، دولت مستقلی برقرار نبود و کشور از سوی عشایر اداره می‌شد که در واقع این موضوع مورد رضایت آمریکا نبود که عراق کشوری سالم و امن باشد؛ بنابراین آمریکایی‌ها شروع به ایجاد فتنه و طائفه گری کردند و خواستند اتحاد عراقی‌ها را برهم بزنند، اما با همت برجستگان عراقی اجازه چنین توطئه‌ای داده نشد.

در این دیدار شیوخی از عشایر موصل، دیاله کلانه و دیگر نقاط عراق حضور داشتند و به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند.

منبع:میزان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *