جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

کشته شدن ۲۹ غیرنظامی درحملات ائتلاف به دیرالزور

دوشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۲۷
کد مطلب: 594167
ائتلاف آمریکایی مدعی مبارزه با داعش در حملات روز گذشته به روستاهایی در ریف شرقی دیرالزور، ده‌ها غیرنظامی را به خاک و خون کشید.
کشته شدن ۲۹ غیرنظامی درحملات ائتلاف به دیرالزور
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، دست‌کم 29 غیرنظامی در جریان حملات هوایی ائتلاف بین‌المللی تحت رهبری آمریکا به روستاهای «الشعفه» و «ظهره علونی» در ریف شرقی دیرالزور کشته شدند.منابع محلی گزارش دادند که این حملات همچنین به زخمی شدن شماری نیز منجر شده که حال برخی از آنها وخیم است. از این‌‌رو، احتمال افزایش شمار قربانیان وجود دارد.

طبق این گزارش، جنگنده‌های ائتلاف مدعی مبارزه با داعش در بیستم ماه جاری میلادی( 29 بهمن) جنایت دیگری را علیه سوری‌ها رقم زدند و در پی حملات این جنگنده‌ها به روستای «البحره» در ریف شرقی دیرالزور دست‌کم 16 غیرنظامی کشته شدند.

ائتلاف آمریکایی از زمان تاسیسش در آگوست 2014، خارج از چارچوب شورای امنیت ملی و بدون موافقت دمشق، «ده‌ها بار شهرک‌های مسکونی در دیرالزور، الرقه، الحسکه و حومه‌های این مناطق را بمباران کرده و صدها غیرنظامی را کشته و یا مجروح کرده است. همچنین در جریان این حملاتریال خسارت‌های گسترده‌ای به منازل و اموال عمومی و زیرساخت‌های حیاتی وارد شده است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *