سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰

حمایت بارزانی از داعش برای حمله به چاه‌های نفتی

دوشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۱۹
کد مطلب: 594163
عناصر داعش که در جریان عملیات آزادسازی منطقه الحویجه به نیروهای بارزانی تسلیم شده بودند پس از تسلیح حملات گسترده‌ای را به برخی تاسیسات نفتی منطقه انجام می دهند.
حمایت بارزانی از داعش برای حمله به چاه‌های نفتی
به گزارش جهان نيوز، منابع میدانی در استان کرکوک عراق اعلام کردند عناصر داعش که در جریان عملیات آزادسازی منطقه داقوق و الحویجه به نیروهای مسعود بارزانی تسلیم شده بودند پس از تسلیح حملات گسترده ای را به برخی تاسیسات نفتی منطقه انجام می دهند.

بنابرر این گزارش، داعشی ها در غرب داقوق در ۴۰ کیلومتری جنوب کرکوک قرار دارند و اوضاع نگران کننده است. خاکریزی‌های نیروهای پیشمرگه در بیست کیلومتری داقوق قرار داشت و هم اکنون این خاکریزها تحت سیطره داعشی هاست اما نیروهای امنیتی و حشد الشعبی در ۵ کیلومتری داقوق هستند.

به گزارش این منابع؛ سید جواد سید حمیدو از شخصیت های دینی معروف در داقوق چند هفته قبل ربوده و سرنوشتش در هاله ای از ابهام قرار دارد و ربایندگان حتما داعشی هستند.

به گفته منابع امنیتی عراق جریان تجزیه طلب کرد به رهبری مسعود بارزانی پس از تسلیح و تجهیز مجدد داعشی های تسلیم شده در استانهای نینوی، صلاح الدین و کرکوک آنها را مجددا برای حمله به مراکز نفتی و امنیتی منطقه اعزام کرده و هدف از این اقدام جنگ فرسایشی با هدف وارد اوردن تلفات و جلوگیری از بهره برداری نفت منطقه توسط دولت مرکزی است.

منبع:اعلام الحربی
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *