پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱۴
رئیس‌جمهور باز هم در جایگاه منتقد قرار گرفت؛

سخنرانی‌ جنجالی‌ روحانی/ واکنش‌ ضدانقلاب

يکشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۵۴
کد مطلب: 594097
«... این‌ها موضوعاتی هستند که طبیعتا اگر‌ رئیس جمهور عملکرد و سخنان قابل توجهی درباره‌شان داشته باشد موجب ناامیدی و خشم رسانه‌های ضدانقلاب خواهد شد».
سخنرانی‌ جنجالی‌ روحانی/ واکنش‌ ضدانقلاب
به گزارش جهان نيوز؛ حجت الاسلام "حسن روحانی" رئیس جمهور ایران، در سی و یکمین جشنواره بین المللی خوارزمی بار دیگر به طرح مسائل نظری و فکری پرداخت؛ اظهاراتی که هرچند ارتباطی با مسئولیت اجرایی وی ندارد اما مورد استقبال رسانه‌های غربی قرار گرفته است.
 
شبکه بی بی سی برنامه ای را به این موضوع اختصاص داد. گزارشگر این برنامه می گوید: جشنواره بین المللی خارزمی و یک فرصت دیگر برای حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران در انتقاد از وضع موجود؛ این بار در انتقاد از تفکری که از آغاز انقلاب در ایران به دنبال اسلامی کردن علم و پژوهش در دانشگاه هاست.
   
بی بی سی افزود: (سخنان روحانی) با کنایه هایی درباره تنگ نظری و شک و تردیدهای سیاسی و امنیتی نسبت به استادان دانشگاه ها (همراه بود).
 
این رسانه انگلیسی در وب سایت خود نیز به استقبال سخنان حسن روحانی رفته و تیتر زد: "روحانی می‌گوید اسلامی کردن علوم در ایران شکست خورده است".
 

 
در این گزارش آمده است:‌ حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، از تلاش برای اسلامی کردن علوم در ایران انتقاد کرده و گفته است منابع زیادی صرف این کار شده، "اما حاصلی به دست نیاوردند."
 
بی بی سی در توییتر خود هم به سراغ بخش های حاشیه ساز سخنان روحانی رفته و نوشت: "حسن روحانی در اختتامیه جشنواره خوارزمی: اینکه یک قرآن در داشبورد خودرو بگذارید که خودروی اسلامی نمی‌شود".
 

 
اظهارات رئیس چمهور ایران در یوتیوپ با عناوین مختلفی منعکس شده؛ از جمله این تیتر: "سخنرانی جنجالی روحانی در جشنواره خوارزمی/هزینه بسیاری صرف «اسلامی کردن» علوم شد، اما حاصلی نداشت!".
 
 
رادیو فردا، دویچه وله، من و تو و ... از دیگر رسانه هایی هستند که با تیترهایی چون "روحانی: هزینه بسیاری صرف اسلامی کردن علوم شد، اما حاصلی نداشت"،‌ "روحانی: نه خودروی اسلامی داریم و نه فیزیک و شیمی اسلامی" و "روحانی: علم، علم است و ایدئولوژی و اسلامی ندارد" به سراغ سخنان رئیس جمهور رفته و به تحلیل و تفسیر آن پرداخته اند.
 
 
 
 
همه این جنجال ها  در حالی است که پیشتر هم  اظهارات حاشیه ساز روحانی درباره موضوعاتی چون "درس مذاکره گرفتن از عاشورا"،‌ "اسلام رحمانی"، "زیر سوال بردن عصمت معصومین" و ... به موضوع مورد علاقه رسانه های فارسی زبان غرب تبدیل شده بود.
 
این فضاسازی ها در شرایطی صورت می گیرد که کارشناسان و صاحب‌نظران داخلی بر این باورند که جای طرح مباحث فکری و علمی در حوزه و دانشگاه است و رئیس جمهور باید پاسخگوی وظایف اجرایی خود از جمله مشکلات عدیده اقتصادی باشد.
 
"حسن رحیم‌پور ازغدی" از نظریه‌پردازان مطرح حوزه انقلاب اسلامی  و از اعضای حقیقی شورای عالی انقلاب فرهنگی در این باره گفته است: این مسائل در حوزه و دانشگاه بحث می‌شود. شما اگر می‌خواستید به اینها جواب دهید چرا مسئولیت اجرایی گرفتید؟ شما نباید سؤال طرح کنید بلکه باید پاسخگو باشید. در یکی دو سال آینده هرچه نظر فلسفی، معرفت شناسی، تاریخ انقلاب، فقه سیاسی گفتند باید بگوییم شما درست می‌گویید اما جواب بدهید برای کشور چه کار کرده‌اید؟
   
هرچند آنچه تحت عنوان "اسلامی کردن علوم" مطرح می شود مربوط به "علوم انسانی" است و ارتباطی با آنچه آقای روحانی درباره فیزیک،‌‌ شیمی و خودروسازی می گوید ندارد اما جای پاسخ مفصل به چنین موضوعاتی محافل علمی است. به نظر می رسد رئیس جمهور باید به فکر پاسخگویی به مسائلی چون بیکاری روزافزون جوانان، تورم و کاهش قدرت خرید مردم، بی نتیجه ماندن برجام و ... باشد؛ موضوعاتی که طبیعتا اگر‌ رئیس جمهور عملکرد و سخنان قابل توجهی درباره آن ها داشته باشد موجب ناامیدی و خشم رسانه های ضدانقلاب خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سيد حسين
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
آقای روحانی اصلا هر چی شما بگی

هم میشه امام زمان رو نقد کرد هم درس عاشورا هم هرچی شما بگی

بگو ببینیم 1 میلیون شغلت چی شد؟
برجام چی شد نتیجه اش؟
رکودتون کی تموم میشه؟
تحریمها چرا دوباره برگشت؟
هسته ای و فضایی چرا تعطیل شد؟
United States
درود بر روحانی
Iran, Islamic Republic of
...
صالح
Iran, Islamic Republic of
بخاطر چی اونوقت
یکی از دستاورد های پنج سال ریاست جمهوری و 40 سال مدیریت بر مملکت در جاهای مختلف و مهم ،ایشان را نام ببر عزیزم
Iran, Islamic Republic of
همین که دست شما ها را از بودجه قطع کرد . همین که فهمیدیم دوستان ارزشی چه جوری دارند بودجه مملکت را به عناوین مختلف می گیرند . همین که فهمیدم چرا عده ای کاسب تو مملکت داریم برای من کافی بود . ...
..... بر روحا نی . درودر بر رئیس جمهوری که بفکر مردم است و دنبال حل مشکلات مردم است نه نظریه پردازی و ایده پراکنی بجای پاسخ به سوالات مردم و مشکلان انها حرفهایی می زند که اصلا در حد ا و نیست
صالح
Iran, Islamic Republic of
یکی از مشکلاتی که ایشان حل کرده رو نام ببر
نه در حرف بلکه در عمل
سعید110
Iran, Islamic Republic of
در مکتب لیبرال و پارادایم انسان محور علم هست ولی در مکتب اسلام و پارادایم خدامحور علم نیست!
وعده دروغ دادن، مطلب علمی دیگران را به نام خود جا زدن، اسلامی هست؟!
چنین کسی آیا شایسته ممیزی مقوله علم یا اسلام هست؟!
جواد
آقای روحانی خودرو مسلمان هم نداریم دانشگاه مسلمان هم نداریم حتما رئیس جمهور مسلمان هم نداریم علی برکت الله
Iran, Islamic Republic of
بهت برخورده حرف حساب زده ؟ خودرو مسلمانتون سالیانه بیش از 20 هزار نفر میکشه . دروغ گفته ؟ البته شما که مردن ادمها براتون مهم نیست
رو ح الله
Iran, Islamic Republic of
این شیخ حسن جوری حرف می زند که کسی ندونه فکر میکنه ایشون تا الان در داخل ایران نبوده و هیچ مسئولیتی نداشته و مدیران گذشته به مملکت خیانت می کردند و ایشان امده که آن را اصلاح کند.
پدر من ؛
تو خودت و رفقایت از اول انقلاب در این مملکت مسئولیت داشته ای اگر مشکل و ایرادی هست اول به خودت وارد.
مردم خوب می فهمن اینقدر با کلمات بازی نکن
Iran, Islamic Republic of
گر بماند سال دیگر قطب دین حیدر شود!
مجید
Iran, Islamic Republic of
...