سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰
۱۰
مسئولان چه پاسخی می دهند؟!

استانداری تهران دستور مراجع را شکاند!

ورود آزاد زنان به ورزشگاه آزادی!
يکشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۲۲
کد مطلب: 594095
علی رغم وجود منع قانونی و شرعی برای ورود زنان به ورزشگاه ها فدراسیون بسکتبال از ساعتی قبل اعلام کرده است ورود زنان به ورزشگاه و تماشای مسابقه ایران و عراق برای زنان آزاد است و می توانند رایگان به تماشای این مسابقه بنشینند! این مجوز از سوی استانداری تهران صادر شده است!
استانداری تهران دستور مراجع را شکاند!
به گزارش جهان نيوز؛ علی رغم وجود منع قانونی و شرعی برای ورود زنان به ورزشگاه ها فدراسیون بسکتبال از ساعتی قبل اعلام کرده است ورود زنان به ورزشگاه و تماشای مسابقه ایران و عراق که امروز از ساعت 18 در ورزشگاه آزادی برگزار می شود برای زنان آزاد است و می توانند رایگان به تماشای این مسابقه بنشینند!

یک منبع آگاه خبر داد: استانداری تهران این مجوز را صادر نموده تا 150 نفر از زنان امروز وارد استادیوم آزادی شوند.

بنابراین گزارش، در جریان مسابقات والیبال سال گذشته برخی تلاش کردند تا بستر ورود زنان به ورزشگاه را فراهم نمایند. در این میان مولاوردی معاون زنان ریاست جمهوری نقش مهم تری ایفا می کرد و با تشویق زنان مسئول کشور به حضور در سالن های ورزشی و قبح شکنی ورود زنان به ورزشگاه در صدد بود تا زنان هم همچون مردان به تماشای مسابقات مردان بنشینند. در این میان نیروی انتظامی رسماً اذعان داشت که دستور مقام معظم رهبری این است که ورود زنان تحت هر عنوانی به ورزشگاه غیر قانونی است و با متخلفان برخورد می کنیم اما همان سال تصاویری به دست آمد که در کنار پرسنل یگان ویژه ناجا زنانی وارد ورزشگاه شده بودند که اقدامشان خلاف دستور رهبری بود!

 در دوران اصلاحات که موضوع ورود زنان به ورزشگاه ها مطرح شد و وزارت کشور دستور رئیس جمهور را اجرا نمود، رهبر انقلاب در هامش گزارش فرماندهی نیروی انتظامی نوشتند: «به وزارت کشور: این کار ممنوع و خلاف است و سرپیچی از آن تخلف محسوب می شود»(منبع روزنامه ایران).

در ادامه اشاره به نظر مراجع درباره ورود زنان به ورزشگاه داریم:

حضرت آیت الله مکارم شیرازی :

جو حاکم در ورزش گاه ها برای حضور زنان مناسب نیست و شکی نیست که اختلاط جوانان وآزاد بودن آنها سرچشمه مشکلات زیادی از نظر اخلاقی و اجتماعی می شود؛ اضافه بر این در بعضی انواع ورزش، مردان پوشش مناسبی در برابر زنان ندارند؛ بنابراین لازم است از حضور در این برنامه ها خودداری کنند بخصوص اینکه این برنامه ها را از رسانه ها می توانند ببیند و حضور آنها ضرروتی ندارد.

حضرت آیت الله صافی :

اگر چه اينجانب مكرّر خطر اختلاط زن و مرد بيگانه و برنامه‌های مضرّه‌ای را كه مخالف عفاف و حجاب بانوان و موجب تغییر شخصیت اسلامی جامعه است تذكر داده‌ و به همگان در مورد آثار و عواقب سوء گرایش به آداب غیر اسلامی غربی هشدار داده‌ام اكنون كه مؤمنین در مورد حضور بانوان در ورزشگاه‌های كشور، سؤال و ابراز نگرانی می‌نمایند حسب الوظیفه حرمت نظر زن و مرد اجنبی را به بدن یكدیگر از نظر جمیع فقهای عظام اعلام می‌نمایم؛ علی هذا حضور بانوان در این گونه برنامه‌ها خلاف شرع و تنازل ظاهر از مواضع اسلامی است.
انتظار از مسئولین محترم جمهوری اسلامی این است كه با اعلام لغو این عنوان، نگرانی‌ها را رفع و موجبات خشنودی قلب مقدس حضرت بقیة الله الاعظم ارواحنا فداه را فراهم نمایند. (۱)

حضرت آیت الله علوی گرگانی :
به نظر ما حضور بانوان با توجه به برهنه بودن بخشی از بدن مردان حرام است ضمن اینکه این موضوع موجب بروز برخی مشکلات اخلاقی نیز خواهد شد و به دولت نیز تذکر داده شده است.

حضرت آیت الله گرامی :

حضور بانوان در وزرشگاه ها با توجه به اختلاط در جایگاه ها و رفت و آمد با مردها و اینکه نگاه ها احیانا به بدن های نیمه عریان ورزشکاران می افتد و عواقب خوب اخلاقی ندارد ، جایز نمی باشد

حضرت آیت الله نوری همدانی :
جائز نیست.

پی نوشت :
۱)بیانیه آیت الله صافی در پنج اردیبهشت ماه ۱۳۸۵ ، گفتنی است دفتر معظم له برای پاسخ استفتاء ، به این بیانیه ارجاع دادند


حالا با جمیع این شرایط و منع قانونی و شرعی مسئولان فدراسیون بسکتبال که این خبر را به عنوان آزادی ورود زنان به ورزشگاه در رسانه های زنجیره ای بازتاب داده اند چگونه مجوز برای این کار اخذ نموده اند؟!

شرای تأمین استان آیا با همان ملاک هایی که دستان نیروی انتظامی رابرای برخورد با دراویش داعش بسته بود درب های ورزشگاه آزادی را بر روی زنان باز می کند؟!

منبع:شهدای ایران

 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
بسیار کار خوبی کرده چون این قضیه یک معضل شده بود وچندسالی است که کسی جرات نکرده این راه را برای خانم ها باز کند مراجعی که بیشترشان بالای 90 است که نیاز های قشر جوان را درک نمی کنند انها در طول تاریخ هنر شان این بوده که بدون در نظر گرفتن زمان ومکان حکم بر حرمت دهند
Iran, Islamic Republic of
نیاز جوانان کار واشتغال وازدواج است ؟یا دیدن بدن برهنه مردان؟! اگر خیلی عشق ورزشند ،چرا برای تماشای مسابقات بانوان نمیروند؟!
Iran, Islamic Republic of
برو جان مادرت برهنگی مردان . تمام زندگیتون شده برهنگی . اون چشماتون را درست کنید . فکرتون را عوض کنید . این برهنگی مردان در تلویزیون مشخص نیست ؟ خوب نگاه تو الان با داعش و طالبان چه فرقی داره ؟ داعش هم که همین را میگه ؟ برید مخهاتون را بشورید همه چیز را جنسی نگاه می کنید
Iran, Islamic Republic of
برای ایجاد فضاسازی و حاشیه سازی در جامعه برای منحرف کردن افکار عمومی از ناکارآمدی در عرصه های مختلف دست به هر کاری می زند ...
Iran, Islamic Republic of
مراجع در طول تاریخ بر اساس حکم خدا و شرع فتوا دادند نه بر اساس خوش امد تو و امثال تو و غرب که می خواهید توی این جامعه فساد و فحشا باشه
Iran, Islamic Republic of
نیازهای قشر جوان مثلا در فرانسه به خوبی تامین شده است! برای همین همین دیروز خبرش منتشر شد که از هر هشت زن فرانسوی یک نفر مورد تجاوز قرار گرفته است.خیلی عجله دارید به اونجا برسید؟!
Canada
تكذيب شده عمو جون
دل خوش ندار
Iran, Islamic Republic of
میشه لطفا نظر مراجع غیر وابسته را هم بزنید ؟ این خواسته زیادی هست ؟ شاید مرجع من یک نفر غیر این افراد هست . نکنه الان من کافر هستم چون مراجع شما را بعنوان مقلد قبول ندارم ؟؟؟؟؟
Canada
بالاخره بايد از يكجا شروع كرد
ممنون از استاندارى
جواد
درود بر دولت کار و امید و تدبیر کلا خلقت انسان برای به هم لولیدن است دختر و پسر در دست هم گذاردن بی خیال آن چه در مملکت می گذرد. بهترین شیوه منحرف کردن افکار عمومی از مباحث اصلی از قبیل امنیت، اشتغال، برجام و . . .خواب کردن ملت پیش به سوی آزادی .تاخیر ازدواج، افزایش طلاق و فحشاء برای هر نسلی ده سال کافی است