پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
۱

۷۰ درصد مهندسان کشاورزی بیکار هستند

يکشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۵۲
کد مطلب: 593989
کبیری گفت: سازمان نظام مهندسی بیش از ۲۳۰ هزار عضو دارد که از این تعداد، ۷۰ درصد جویای کار هستند.
۷۰ درصد مهندسان کشاورزی بیکار هستند
به گزارش جهان نيوز، احمد کبیری رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی در نشست خبری  اظهار کرد: در حوزه کشاورزی، آب و خاک و محیط زیست، شاهد مشکلات جدی هستیم، به طوریکه سال هاست بحث آب از مرز بحران گذشته است، اما همچنان برداشت بی رویه ادامه دارد.
 
به گفته وی؛ مناطق خوزستان و غرب کشور با بحث ریزگردها روبرو هستند که برای این امر باید تصمیمات درستی اتخاذ شود، چراکه طبیعت دستخوش تغییر و تحولاتی قرار گرفته است.

کبیری ادامه داد: شرایط کشور از لحاظ منابع آب و خاک و محیط زیست خوب نیست، بنابراین با یافتن ریشه مشکلات، بایستی راه حل و اصول علمی بر حسب ظرفیت منابع به کار گیریم.

وی در ادامه تصریح کرد: سازمان نظام مهندسی بیش از 230 هزار عضو دارد، براین اساس فضا باید به گونه ای فراهم شود که فارغ التحصیلان دانشگاهی وارد کار شوند، چراکه از این تعداد 70 درصد جویای کار هستند و تنها 17 درصد در بخش غیردولتی و 13 درصد در بخش دولتی مشغول به فعالیت هستند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه 30 هزار نفر از مهندسان جویای کار آموزش دیده اند، بیان کرد: دولت با حمایت حداقلی از فارغ التحصیلان جویای کار برای بحث آموزش مهارتی می‌تواند آنها را وارد عرصه کار کند، چراکه دولت توان جذب این تعداد نیروی جویای کار را ندارد .

وی از راه اندازی سامانه جامع مدیریت آموزش تا پایان سال خبر داد و گفت: از بدو تاسیس سازمان تاکنون بیش از یک میلیون و 899 نفر در قالب 400 دوره آموزشی ، تعلیم دیده اند که البته تمامی دوره ها بدون حمایت دولت بوده است.

کبیری از واردات سالیانه 300 میلیون عدد بذر هیبرید خبر داد و گفت: برای این میزان واردات، سالانه حدود 100 میلیارد تومان ارز از کشور خارج می شود که با توجه به نوسان نرخ ارز، این میزان افزایش می‌یابد، که با حمایت وزارت جهاد درصدد تولید بذر خیار،گوجه فرنگی، فلفل، خربزه، پیاز، هندوانه و گیاه استراتژیک کنجد هستیم.

این مقام مسئول ادامه داد: بذر تولید داخل علاوه بر افزایش کیفیت، قیمت آن نصف بذر خارجی است که این امر برای کشاورزان مقرون به صرفه است.
به گفته وی؛ با افزایش تولید بذر کنجد، امکان کاهش وابستگی واردات دانه روغنی وجود دارد.

در پایان این جلسه، تفاهم نامه ای میان سازمان نظام مهندسی و یک شرکت دانش بنیان  در زمینه تولید بذر هیبرید به امضا رسید.

منبع:باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حامد
Iran, Islamic Republic of
30 درصدی که بیکار نیستند به مشاغل دیگر غیر از کشاورزی مشغولند . من یکی رو می شناسم معلم ریاضی شده