جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

درهای مذاکرات صلح روی طالبان باز است

يکشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۷
کد مطلب: 593977
معاون وزیر خارجه آمریکا در امور آسیای جنوبی و مرکزی اعلام کرد که گروه طالبان هنوز هم فرصت دارد وارد مذاکرات صلح با دولت افغانستان شود.
درهای مذاکرات صلح روی طالبان باز است
به گزارش جهان نيوز، «آلیس ولز» معاون وزیر خارجه آمریکا در امور آسیای جنوبی و مرکزی اعلام کرد که گروه طالبان هنوز هم فرصت دارد وارد میز مذاکرات صلح با دولت کابل شود.
 
اظهارات ولز در حالی بیان شد که قرار است دولت ازبکستان در «تاشکند» پایتخت این کشور، میزبان کنفرانس ۳ روزه صلح و توسعه افغانستان باشد.

در این کنفرانس، مقامات ارشد قدرت های جهان و بازیگران منطقه ای شرکت خواهند کرد اما تاکنون مشخص نشده است که آیا از نمایندگان گروه طالبان نیز در این کنفرانس دعوت شده است یا خیر.

آلیس ولز ضمن ستایش از ابتکار ازبکستان برای برگزاری کنفرانس تاشکند درباره افغانستان، تاکید کرد که گروه طالبان هنوز هم می تواند وارد مذاکرات صلح شود.

وی افزود: مهمترین پیام ما برای طالبان این است که درِ مذاکرات صلح باز است. راه برای صلح و ثبات با کرامت وجود دارد. آن عده از طالبان که آماده اند از خشونت دست بکشند؛ روابطشان را با تروریست ها قطع کنند و قانون اساسی افغانستان را قبول کنند، می توانند در مذاکرات صلح شرکت کنند.

با این وجود، این دیپلمات ارشد ایالات متحده با اشاره به حملات مرگبار ماه ژانویه در شهر کابل گفت که گروه طالبان مایل به مذاکرات صلح نیست.
وی افزود که جامعه بین المللی باید توجه کند که چه کسی صلح را نمی پذیرد. در حال حاضر، طالبان مذاکرات صلح را رد می‌کند.

گفتنی است که ولز در حالی گروه طالبان را به روند مذاکرات صلح ترغیب می کند که پس از حملات مرگبار به هتل «اینتر کانتیننتال» کابل و حمله انتحاری در نزدیکی ساختمان پیشین وزارت کشور افغانستان، «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد که هرگز با طالبان مذاکره نمی کنیم.

وی افزود: در آنجا (افغانستان) جنگ کاملاً متفاوتی جریان دارد. آنها (طالبان) مردم را چپ و راست می کشند. شاید زمانی با طالبان مذاکره صورت بگیرد که آینده دور خواهد بود، اما در حال حاضر مذاکره را با این گروه نفی می‌کنیم.

منبع:مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *