جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
ملکی اعلام کرد

برخی اقدامات خطرناک در زمان خانه تکانی

يکشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۱۷
کد مطلب: 593949
سخنگوی سازمان آتش نشانی در رابطه با برخی اقدامات خطرناک در زمان خانه تکانی هشدار داد.
برخی اقدامات خطرناک در زمان خانه تکانی
به گزارش جهان نيوز، سید جلال ملکی با اشاره به اینکه هر ساله در ایام اسفند و خانه تکانی با حوادث مختلفی در زمان خانه تکانی مواجه می‌شویم، به افراد به ویژه بانوان توصیح کرد: در زمان نظافت خانه خود واستفاده از نردبان و یا چهارپایه از سطح اتکائی با زمین آن کاملا مطمئن باشید و از نوع استاندارد و نردبان دو طرفه استفاده کنید. 

وی افزود: افراد از شستشو پرده، کف آشپزخانه، حمام و ... که آلوده به مواد روغنی هستند با مواد سریع الاشتعال همانند بنزین جداً خودداری کنید چرا که اینکار می‌تواند باعث بروز آتش سوزی یا مسمومیت با گاز بنزین شود.

سخنگوی سازمان آتش نشانی با ارائه توصیه ای در رابطه با نحوه استفاده از مواد شوینده تصریح کرد: شهروندان از قراردادن مواد شوینده همانند وایتیکس، جوهر نمک و ... در روی زمین و در دسترس کودکان خودداری و در حد استاندارد از آنان استفاده کنند. در زمان پاک کردن شیشه و پنجره‌های منزل احتیاط لازم را داشته باشید و از رفتن روی نرده‌ها یا قرنیز‌های آن جدا خودداری کنید.

ملکی با هشدار در مورد شستشوی لوازم برقی داخل خانه اظهارکرد: شستشو لوازم برقی مانند لوستر، چراغ روشنایی و... قبل از قطع کامل برق بسیار خطرناک بوده واحتمال برق گرفتگی افراد را محتمل می‌سازد به همین خاطر اول برق وسیله برقی را قطع و سپس نسبت به پاکسازی آن اقدام کنید. همچنین در مورد وسایل گاز سوز مانند اجاق گاز، مطمئن شوید در جابه جایی شیلنگ دچار تخریب نشده باشد. شیلنگ‌های گاز باید قبل از فرسودگی کامل تعویض شوند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی در مورد تمیز کردن سرویس بهداشتی گفت: از ریختن مواد قابل اشتعال در چاه‌های فاضلاب، دستشویی، توالت و .. خودداری کنید چرا که در اثر ریزش اینگونه مواد در محیط خانه احتمال انفجار و آتش سوزی بسیار محتمل است.

وی بر لزوم استفاده از کپسول خاموش کننده دستی در خانه‌ها تاکید کرد و افزود: شارژ به موقع خاموش کننده دستی آتش نشانی موجود در محیط خانه شما می‌تواند کمک به سزایی در زمان آتش سوزی احتمالی کند به همین خاطر توصیه می‌شود نسبت به شارژ بودن و آماده به کار بودن دستگاه‌ها اطمینان داشته باشید. 

منبع:میزان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *