جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲
۱۹

پشت پرده ناراحتی آخوندی از مسکن مهر چیست؟

يکشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۵:۴۶
کد مطلب: 593845
وزیر ناکارآمد و پرگوی راه و شهرسازی می‌گوید هر حادثه‌ای رخ می‌دهد، به جای اصلاح فرآیندها، سریعا دنبال یک نفر می‌رویم که با آن درگیر شویم.
پشت پرده ناراحتی آخوندی از مسکن مهر چیست؟
به گزارش جهان نيوز؛ روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:
 
عباس آخوندی در جشنواره نشان تعالی با ادعای اینکه جامعه در حال زوال اجتماعی است، گفت: هر حادثه‌ای رخ می‌دهد، به جای اصلاح فرآیندها سریعا دنبال یک نفر می‌رویم که با او درگیر شویم.

وی گفت: مهم‌ترین بحث مهندسی، اخلاق و امید اجتماعی است.

وی افزود: امید و سرمایه اجتماعی بدون عدل قابل تحقق نیست. مهندسی مبتنی بر عدالت است چون عدالت، ثبات و پایداری از طریق قرار گرفتن اشیا در جای خودش است. گمگشته ایران نیز همین عدالت است.

وی گفت: خواجه نصیر در عین حال که یک مهندس و منجم سرشناس بود، یک سیاستمدار بود که کتاب ماندگار او در حوزه سیاست با عنوان اخلاق ناصری ارائه شد. یعنی اصلی‌ترین بحث او فضیلت و عدالت است و بدون عدالت، اخلاق مفهومی نخواهد داشت.

آخوندی ادامه داد: وقتی مسائل را نگاه می‌کنیم می‌بینیم که به سرعت یک تجمع به یک آشوب تبدیل می‌شود، یک برف بلافاصله تمام جامعه را به هم می‌ریزد. این نشان می‌دهد که تاب‌آوری اجتماعی به مفهوم استوار و پایدار آن دچار مشکل است.

سخنان وزیر راه سخنان کسی است که بالغ بر ۳۰ سال است با وجود ناکارآمدی به وزارت و مدیریت در رده‌های مختلف گماشته شده و خود یکی از عوامل اصلی نارضایتی مردم بوده است. بنابراین یکی از همان اصلاح روندهای مدعیان این است که دولت و نظام اداری عذر وی را به عنوان فردی که خود و حرف‌هایش را تکرار می‌کند، بخواهد.

در بحث عدالت نیز وی یکی از وزرای چند صد «شاید بالای هزار میلیاردی است که به روشنی نمی‌گوید این دارایی کلان را از کجا و کدام فعالیت اقتصادی سالم به دست آورده، حال آن که غالبا وزیر و مدیر دولتی بوده است.

ثالثا در ماجرای «چالش برف با مدیریت حرف» نیز اتفاقا جناب وزیر بودند که از مشکلات مردم جا ماندند، و به نظر می‌رسد ایشان باید بگوید که من شخصا ناکارآمد و ناتوان هستم نه اینکه به زمین و زمان بد بگویند و کلیت جامعه را زیر سؤال ببرند.

وزیر راه و برخی بستگان وی از جمله انبوه‌سازان مسکن هستند که به واسطه پروژه مسکن مهر متضرر شدند و به همین دلیل بارها علیه مسکن مهر بدگویی کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
آقای وزیر همین آدم ها هستند که علت العلل هستند وگرنه اتفاقی نمی افتاد
راهی
آخوندی در حد وزارت نیست
نمایندگان باید سریعتر نسخه اش را بپیچند!!!
حسین
Netherlands
از دشمنان برند شکایت به دوستان --- چون دوست دشمن است شکایت کجا بریم
آیا کسانی که فتنه خانه را بازگشائی کردند و بیست دقیقه ووووو در حد وکالت هستند؟
Iran, Islamic Republic of
از نمایندگان لیست فله ای امید چه توقعاتی دارید ؟؟؟؟؟ این فله ای های امید فقط عشق می کنند با موگرینی عکس بگیرند و هیچ خاصیتی ندارند.
Iran, Islamic Republic of
من هم اگر ویلای تریلیاردی مثل این اقا توی لواسان داشتم نسبت به همه چیز بی خیال و بی تفاوت بودم . علی برکت الله .
Iran, Islamic Republic of
نه بابا نماینده ها؟؟
اینها که بدون اجازه دولت آب نمی خورند مگر اون دفع استیضاح نشد دوباره رای آورد .چند روز صبر کنید همه یادشون میره
معلومه
Iran, Islamic Republic of
ایشان مهندس در فرار به جلو هستند. واضح است که اگر همین اتفاقات ناگوار در حوزه راه و شهرسازی در کابینه فرد دیگری می افتاد، ایشان خواجه نصیر و اخلاق ناصری و غیره را به نفع خودشان تفسیر می کرد.
کاظم
Iran, Islamic Republic of
اقای اخوندی هیچ تقصیری ندارد مقصر کسانی هستند که ایشان را به عنوان وزیر معرفی کردند و نمایندگانی که به ایشان رای اعتماد چند باره دادند.
Iran, Islamic Republic of
تفاوت مدیر دارای تفکر ومدیر کارگزار چیست؟ یعنی تفاوت پیش بردن باعقل یا بیل!
Iran, Islamic Republic of
اگر در این دوره وزارت آقای آخوندی صدها نفر هم بمیرند باز هم در صندلی وزارت میماند.
2بار استضاح . لابی در مجلس
باجناق آقای ناطق نوری . سهم خواهی از کابینه
وزیر در سایه برای هیئت دولت .
یکی از بیشترین منتقدین دولت آقای احمدی نژاد.
کی بود کی بود من نبودم .
Iran, Islamic Republic of
من به حقانیت احمدی نژاد ایمان کامل دارم زیرا او چهرده سال پیش میگفت مملکت دست باندهای قدرت و ثروت است و خانوادهایی مشخص هستند که مملکت را ارث خانوادگی خود میدانند و فامیل بازی بیداد میکند
علی
Iran, Islamic Republic of
یکی نیست به این ادم بگوید اگر ادم کاردانی سر کار بود که این همه اتفاق نمی افتاد که بخواهند از ان بازجویی کنند پس توی نادان مسبب این همه حوادث هستی
کاربر گرامی . با تشکر رعایت اخلاق اسلامی ایرانی از شما دوست گرامی مد نظر است . جهان نیوز
Iran, Islamic Republic of
عجب جهان نیوز! هم حواست هست که کسی توهین نکند و هم توهین را می آوری؟ عجب متاسفانه در مقابله با هوای نفس نمره مردودی گرفتی.
سید
جهان نیوز عزیز علی آقا توهین نابجایی به وزیر نکرد که لازم به عذر خواهی باشد...امثال اینها با ندانم کاری ویا ... دارندمردم را خسته میکنند... خداوند اینها را هدایت کند واگر قابل هدایت نیستند ....آمین
Iran, Islamic Republic of
خدا وکیلی راست گفتی خود این وزیر معزل است
Iran, Islamic Republic of
جناب آخوندی! آیا عدالت حکم میکنه مردم رو در قضیه مسکن مهر اینطور بلاتکلیف به حال خودشون رها کنی؟! آیا عدالت حکم میکنه بخاطر اینکه خودت و اطرافیانت با هواپیما سفر می کنید به فکر ایمنی جاده ها نباشید و پلیس بیاد جاده سازی کنه؟! آیا عدالت حکم میکنه خرید هواپیمای خوب با پول و بودجه بیت المال باشه، پس شرکت های هواپیمایی چه کاره اند؟! آیا عقل و انصاف حکم نمیکنه بجای نگاه ملتمسانه به خارج، به متخصصان داخلی برای ساخت هواپیماهای رده بالا کمک کنید؟! شعار بسه، کمی هم کار کنید!
Iran, Islamic Republic of
به هیچ وجه فقط بخاطر وجود حادثه نباید کسی عذرخواهی کند اما از کم کاری باید کرد.مشکل کم کاری ست نه حادثه
Iran, Islamic Republic of
ناتوانی در انجام کار و توانایی در اهانت